Spring naar inhoud

- - - - -
Dekking

Bengaaltjes verwacht rond 15 mei.

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 26 april 2015 - 22:06

oooh! Ik kijk er naar uit :d :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 29 april 2015 - 12:57

Pfff, het gaat niet over rozen!

Gisteren vond ik een drupje bloed op de grond, niet gelijk aan Principessa gedacht. Mijn teven gecontroleerd, geen bloed gevonden.
Ietsje later zag Chloé bloed bij Principessa een veegje met een slijmpje niet veel. Begon wel ongerust te worden, maar als het maar 1malig is zou het geen kwaad kunnen.
Deze morgen na een nachtje slapen drupte het er uit. (helder, een beetje rozig op keukenpapiertje, geen geurtjes) Gelijk termometer genomen en getemperatuurd; geen koorts.
Daarna kontakt opgenomen met DA en ik kon langskomen.
Echo genomen, en helemaal onderzocht. Op de echo kittens gezien, maar omdat ze al groter waren hartje niet meer zien kloppen en eigenlijk wilde Principessa ook niet stil blijven liggen.
De da heeft haar uitgebreid onderzocht, en kon met haar handen de kittens voelen bewegen (oef). Ze kon nu eigenlijk niet veel doen.
Natuurlijk moeten we haar goed in de gaten houden en hopen dat ze nog minstens 11 dagen draagt en zeker geen BMO krijgt.
Preventief antibiotica wilde ze nu niet gegen (ivm kittens)
Ze is nu aan het spelen in de gang.
Ik hoop dat alles dus goed komt.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 29 april 2015 - 14:50

Oh nee Katja :(, Ik zal hier duimen voor Principessa dat het geen BMO is en de kittens nog 2 weken lekker blijven zitten.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 29 april 2015 - 21:21

Ze eet nog steeds als een bouwvakker. Slaapt. Kijkt naar buiten, mauwt aan de schuifdeur om de tuin in te mogen. Ik hoop dus nog steeds dat er niets ernstigs aan de hand is. Ze verliest geen bloeddruppels meer. Er hangt af en toe wel een klod bloed aan haar muisje.
Samen aan het rusten met Nina.

Bijgevoegde thumbnails

• 11186287_10204294603622019_485934087_n.jpg

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 30 april 2015 - 22:04

Helaas geen kittens voor Principessa,  2 weken voor de uitgerekende datum heeft ze haar kittens geaborteerd, ze is door alle stappen heengegaan, zelfs weeen en een heuse bevalling, maar heeft er niets voor in de plaats gekregen. Arme meid. :cry:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 30 april 2015 - 22:14

dat is erg, ook voor jou sterkte met dit verlies.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 30 april 2015 - 23:13

Oh nee Katja :( dat hebben wij de eerste keer dus ook voorgehad. Veel sterkte :hug: . Ik weet hoe pijnlijk het is, ziet Principessa er vanaf? Vivienne heeft hier de eerste week echt aan het treuren geweest. Geef je lieve meid een knuffel van me. Hopelijk mag bij jou alles volgende keer wel vlot verlopen. En als je wilt praten, ben ik er voor je.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#23 Geplaatst 01 mei 2015 - 10:06

Arme Principessa, veel sterkte en ik hoop ook dat ze er niet te veel van afziet.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 01 mei 2015 - 20:42

Dank je wel voor de lieve woorden.  Het is een enorme teleurstelling en het belangrijkste is dat Principessa gezond is, maar wat is het hard slikken.  Je kijkt er zo naar uit, je plant alles, je weet dat er kittens zijn, je voelt ze bewegen en dan dit :-(
En Principessa heeft dat zo goed gedaan!  Het was zo emotioneel om de vroeggeboorte mee te maken, ze kwam echt steun zoeken bij mij, ze lag trouwens bij ons in bed en is daar ook bevallen.
Kopjes geven tijdens de weeen, haar hoofd helemaal tegen mijn hand drukken om de weeen op te vangen.  en tussen de weeen door naar me mauwen.  ik mocht haar goed helpen enz.  Het was mooi om mee te maken, maar gewoon zo hard dat er dan geen kittentje voor haar bijzat.

Gisteren door DA nog een kitten gevoeld op Principessa,  en ik heb dat ook gedaan, we weten echter niet of het nog leeft,  ze wordt daarom ook zeer nauw gevolgd en krijgt antibiotica.
Ze is heel levendig, eet goed en heeft geen koorts, dus voorlopig doen we verder niets.
Als we zouden weten dat het kitten niet meer leeft dan was de beslissing snel genomen. Probleem is dat een echo nemen niet zo makkelijk is, woensdag hebben we kittens kunnen zien op de echo, maar we konden de hartjes niet zien kloppen.  Ze beweegt te veel en de kittens waren al te groot, tijdens het osculteren was ze luid aan het snorren dus zo konden we ze ook niet horen.

We wachten dus nog af en heel misschien komt er toch nog een kittentje???  Ik hoop het zo.

Bewerkt door Kaszi, 01 mei 2015 - 20:42.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#25 Geplaatst 03 mei 2015 - 11:07

Ik zag dat Principessa buiten mocht dus ze zal zich wel beter voelen nu.
Kan dat bij katten, dat ze een deel van de kittens aborteren en er eentje gezond overleeft? Ik begrijp dat het erg moeilijk voor je is nu, misschien leeft het kitten en kan ze alsnog mama zijn, misschien niet en dan is haar gezondheid in gevaar, maar je kan niet beslissen. Veel sterkte, ik hoop dat alles verder wel goed verloopt. :hug:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 03 mei 2015 - 20:03

Bekijk berichtMachteld., op 03 mei 2015 - 11:07, zei:

Ik zag dat Principessa buiten mocht dus ze zal zich wel beter voelen nu.
Kan dat bij katten, dat ze een deel van de kittens aborteren en er eentje gezond overleeft? Ik begrijp dat het erg moeilijk voor je is nu, misschien leeft het kitten en kan ze alsnog mama zijn, misschien niet en dan is haar gezondheid in gevaar, maar je kan niet beslissen. Veel sterkte, ik hoop dat alles verder wel goed verloopt. :hug:

Het zou idd kunnen, heb al verhalen gelezen op internet.

Maar Principessa krijgt nu helaas geen kittens. Jammer voor haar en ons, ach het belangrijkste is dat ze gezond is.
Er komt vast nog wel een nieuwe kans.

Ze geniet weer van haar slanke lijn.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Dekking