Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 12 april 2015 - 15:57

Bedankt :) Poes went stilletjesaan aan ons, ze is wat wantrouwig als we binnenkomen maar eens ze gesnuffeld heeft wil ze niet meer stoppen met kopjes geven. Ze blijft op de zetel liggen en verstopt zich niet meer. Enkel wat eten vandaag zou wel mogen, ze heeft vorige nacht wel gegeten maar sindsdien niet meer. Nu ja, ik begrijp het wel als ze voorlopig enkel 's nachts wilt eten.
Ze is het duidelijk niet gewoon dat er iemand bij haar slaapt dus dat hoeven we denk ik niet te doen, dan is Pluis ook minder jaloers.

Omdat Pluis de hele tijd een de deur zat te krabben heb ik poes even "getoond", Pluis in mijn armen in de deuropening zodat ze poes in de zetel kon zien liggen maar ook niets meer dan dat. Ze blies wel maar ja, hoe zou je zelf zijn als er ineens een vreemde in je zetel ligt :lachen: Zo lang poes overdag niet zelf gaat rondlopen moeten we toch wachten.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#107 Geplaatst 12 april 2015 - 16:17

Oh, veel succes! En doe rustig aan!

Onze Snoet was ook nog "poes" toen ze nog de zwerver in onze tuin was. En dan kende ze uiteindelijk die "oe" klank. Dus werd het Snoetje :)

Fietje26
Fietje26
  • 6.689 berichten
  • 4 katten

#108 Geplaatst 12 april 2015 - 16:58

Veel succes! Als ik dit zo hoor heeft deze introductie meer kans van slagen dan met Twiglet.
Poes is trouwens een hele mooie poes 😊

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 12 april 2015 - 18:48

Er ligt er hier eentje te knorren na haar maaltijd :)

Bekijk berichtNasa, op 12 april 2015 - 16:17, zei:

Oh, veel succes! En doe rustig aan!

Onze Snoet was ook nog "poes" toen ze nog de zwerver in onze tuin was. En dan kende ze uiteindelijk die "oe" klank. Dus werd het Snoetje :)

Ze slaapt meestal op een t-shirt van mij, die ga ik morgen ergens bij Pluis leggen (Pluis heeft helaas geen vaste slaapplek dus ik kan het omgekeerde niet doen) en daar blijft het voorlopig bij.

We zoeken een Russische naam of toch iets dat gelinkt is aan Rusland, maar veel kennen we er natuurlijk nog niet. We bedenken wel iets :)

Bekijk berichtFietje26, op 12 april 2015 - 16:58, zei:

Poes is trouwens een hele mooie poes 😊
Ik zal het haar uitgebreid vertellen ;) Ze moet ook wat wennen omdat wij een heel ander klankpatroon hebben dan in het Russisch.

Bijgevoegde thumbnails

• 20150412_193401.jpg

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#110 Geplaatst 12 april 2015 - 19:54

Ik kan wel helpen voor een Russische naam: Pjotr
'k Had net een Pjotrke in de opvang, vandaar :heart:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 12 april 2015 - 21:08

Bekijk berichtSabine2, op 12 april 2015 - 19:54, zei:

Ik kan wel helpen voor een Russische naam: Pjotr
'k Had net een Pjotrke in de opvang, vandaar :heart:

Bedankt, maar 't is een kattin ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#112 Geplaatst 12 april 2015 - 21:09

Pjotra :x
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 12 april 2015 - 21:14

Petra :) Pjotr is de Russische versie van Peter, maar vrouwelijk wordt het dan Petra, ook hier.

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 13 april 2015 - 21:42

Sinds vanochtend staan hun voerbakjes naast de deur (elk aan een kant weliswaar) en daar maken ze geen probleem van, al denk ik niet dat ze echt tegelijkertijd eten. Moeilijk te controleren met een gesloten deur. 's Ochtends krijgen ze op hetzelfde moment eten maar later worden de bakjes gewoon aangevuld als ze leeg zijn. Morgenvroeg ga ik de voerbakjes eens echt tegen de deur zetten, dat is natuurlijk nog geen garantie dat ze allebei op hetzelfde moment gaan eten. Er zit een tweetal cm ruimte onder de deur dus ze merken het zeker als ze daar samen staan.

Ik heb Pluis het shirt gegeven waar Poes op slaapt maar daar had ze geen interesse in. Er hangt wel veel haar aan, maar waarschijnlijk weinig geur :lachen:

Bewerkt door Machteld., 13 april 2015 - 21:43.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#115 Geplaatst 13 april 2015 - 21:43

Je bent goed bezig Machteld, hoop dat het deze keer wel mag slagen

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#116 Geplaatst 13 april 2015 - 22:24

Misschien vind je Vasilla wel mooi :)? Mijn rusje dat gestorven is aan FIP heette zo. Ik vind het echt een mooie naam.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#117 Geplaatst 13 april 2015 - 22:59

Bekijk berichtMachteld., op 13 april 2015 - 21:42, zei:

Sinds vanochtend staan hun voerbakjes naast de deur (elk aan een kant weliswaar) en daar maken ze geen probleem van, al denk ik niet dat ze echt tegelijkertijd eten. Moeilijk te controleren met een gesloten deur. 's Ochtends krijgen ze op hetzelfde moment eten maar later worden de bakjes gewoon aangevuld als ze leeg zijn. Morgenvroeg ga ik de voerbakjes eens echt tegen de deur zetten, dat is natuurlijk nog geen garantie dat ze allebei op hetzelfde moment gaan eten. Er zit een tweetal cm ruimte onder de deur dus ze merken het zeker als ze daar samen staan.

Ik heb Pluis het shirt gegeven waar Poes op slaapt maar daar had ze geen interesse in. Er hangt wel veel haar aan, maar waarschijnlijk weinig geur :lachen:

Je moet het ook niet doen met hun gewone voer, maar met iets heel speciaals
Wat kippenwit, of tonijn in eigen nat.
Het moet iets superspeciaal zijn dat ze anders niet krijgen :)

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#118 Geplaatst 14 april 2015 - 07:40

Bekijk berichtEvyke81, op 13 april 2015 - 22:59, zei:

Je moet het ook niet doen met hun gewone voer, maar met iets heel speciaals
Wat kippenwit, of tonijn in eigen nat.
Het moet iets superspeciaal zijn dat ze anders niet krijgen :)

Dat dacht ik te doen zodra ze elkaar ook zien tijdens het eten omdat ze er nu geen enkel probleem van maken om praktisch neus aan neus te staan met de deur tussen. Of is het geen goed idee om hun gewone eten daar te zetten? :catscratchhead

Bekijk berichtMayaBlue, op 13 april 2015 - 22:24, zei:

Misschien vind je Vasilla wel mooi :)? Mijn rusje dat gestorven is aan FIP heette zo. Ik vind het echt een mooie naam.
Inderdaad een mooie naam :) Maar erg zwaar, meer geschikt voor een grotere kat. Dat ligt er misschien aan dat ik het meteen aan Vasily link en we hier midden in de geschiedenis van heersende of wrede Vasily's wonen. Ik neig natuurlijk naar Deense namen, Dagmar bijvoorbeeld (Deense prinses die Russische keizerin werd) of Feodora/Feodorovna (aangenomen naam van diezelfde prinses) maar dat laatste wordt sowieso afgekort, en een "Feo" of "Dora" hoef ik ook niet. :louche:

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#119 Geplaatst 14 april 2015 - 12:50

Hoe gaat het er ondertussen mee? Ik hoop echt voor jullie én voor het poezelke dat alles in orde komt.

Seabert
Seabert
  • 4.653 berichten

#120 Geplaatst 14 april 2015 - 12:55

Ik duim mee dat de katjes snel dikke vriendinnetjes worden!

Bekijk berichtMayaBlue, op 13 april 2015 - 22:24, zei:

Ik vind dat een supermooie naam.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding