Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.982 berichten
  • 2 katten

#121 Geplaatst 14 april 2015 - 13:22

Bekijk berichtjuleken, op 14 april 2015 - 12:50, zei:

Hoe gaat het er ondertussen mee? Ik hoop echt voor jullie én voor het poezelke dat alles in orde komt.
Voorlopig is er even pauze, Poes lijkt nu toch niet meer zo happig op tegelijkertijd eten en is nog niet nieuwsgierig genoeg. Pluis wel, die zou zo de deur uit mijn handen duwen maar het moet van twee kanten komen natuurlijk :lachen:
Ik kwam vanmiddag binnen en Poes' ene oogje traande en zat dicht, ik wil dus eerst even opletten of het niet ontstoken is. Ze heeft het zelf uitgewassen en toen zag het er weer ok uit.

Bekijk berichtSeabert, op 14 april 2015 - 12:55, zei:

Ik duim mee dat de katjes snel dikke vriendinnetjes worden!

Ik vind dat een supermooie naam.
Bedankt!

Ik heb Vasilla toch maar even opgezocht omdat het zo'n mooie naam is, blijkbaar is het origineel Grieks (via de orthodoxe religie en het schrift zit er veel Grieks in Russisch). Vasileia (regeerperiode van een vorst / hemelrijk) of Vasilia (koningin).
Perfect voor een statige blauwe Rus maar iets te sterk voor dit katje :)

Bewerkt door Machteld., 14 april 2015 - 13:22.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 14 april 2015 - 13:52

Russische katten namen - Siberische kitten pagina

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#123 Geplaatst 14 april 2015 - 14:41

Hmm... Chay of Kyra vind ik wel leuk klinken voor haar :). Nu ja, er zijn duizenden namen hè. Naam kiezen is altijd moeilijk.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.982 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 14 april 2015 - 15:01

Bekijk berichtDORIS, op 14 april 2015 - 13:52, zei:

Bedankt, die had ik zelf ook ergens gevonden :)

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 april 2015 - 14:41, zei:

Hmm... Chay of Kyra vind ik wel leuk klinken voor haar :). Nu ja, er zijn duizenden namen hè. Naam kiezen is altijd moeilijk.
Moeilijk en erg persoonlijk ook, Chay of Kyra zou ik zelf nooit kiezen. Niet dat het geen mooie namen zijn, maar gewoon niet mijn smaak. Maar best he, stel je voor dat we hier enkel kattenprofielen met Sisi's en Rikkies hadden ofzo :trance:

Maar ik denk dat we eruit zijn, de lijsten Russische namen zeiden ons uiteindelijk weinig (neen, ik wil geen poes die Abrikoosje heet) dus ben ik maar op mijn stokpaardje teruggevallen, Scandinavische mythologie. Manlief reageert niet meer maar hij vond Saga ok, dus dat wordt het denk ik.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Machteld.
Machteld.
  • 2.982 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 14 april 2015 - 20:49

Saga's oogje is nu duidelijk ontstoken :( De da wordt gebeld, het zal nog lastig worden als we haar een zalfje moeten geven, ze was al een stuk wantrouwiger toen ik haar oogje vanmiddag wou uitvegen.

juleken
juleken
  • 7.147 berichten

#126 Geplaatst 14 april 2015 - 21:20

Ocharme, dat is niet leuk, ze is nog niet langer bij jullie en je moet haar meteen al gaan "lastigvallen" voor behandeling van haar oogje. Hopelijk geneest het snel. Leuke naam trouwens!

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#127 Geplaatst 14 april 2015 - 21:30

Bekijk berichtMachteld., op 14 april 2015 - 07:40, zei:

Dat dacht ik te doen zodra ze elkaar ook zien tijdens het eten omdat ze er nu geen enkel probleem van maken om praktisch neus aan neus te staan met de deur tussen. Of is het geen goed idee om hun gewone eten daar te zetten? :catscratchhead
Geen goed idee is veel gezegd.
Maar het gaat beter gaan met een fijne beloning.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#128 Geplaatst 14 april 2015 - 21:51

Oei wat vervelend van het oogje Machteld, normaal is dat met oogzalf wel snel weer weg ook, dus hopenlijk laat ze dat toe.
Saga is een mooie naam, ben benieuwd of deze het gaat worden :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 14 april 2015 - 23:07

Ik vind Saga ook heel leuk, de kat van Eva Mouton heet zo ^^
Zalven gaat effe niet fijn zijn, maar ze zijn dat rap vergeten hoor. Geen kans dat je dat kan delegeren naar Robin? ;)

Machteld.
Machteld.
  • 2.982 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 15 april 2015 - 07:55

Bekijk berichtMurron, op 14 april 2015 - 23:07, zei:

Zalven gaat effe niet fijn zijn, maar ze zijn dat rap vergeten hoor. Geen kans dat je dat kan delegeren naar Robin? ;)
Hij vasthouden en ik zalven gaat denk ik het beste lukken.

Vanmorgen zag het er minder erg uit :catscratchhead maar dat kan eigenlijk niet met een oogontsteking. Ik laat de da straks toch maar komen, misschien is het gewoon omdat ze er vannacht niet zo in gewreven heeft.

Bekijk berichtCisca, op 14 april 2015 - 21:51, zei:

Saga is een mooie naam, ben benieuwd of deze het gaat worden :)
Saga staat vast :)

Bekijk berichtEvyke81, op 14 april 2015 - 21:30, zei:

Geen goed idee is veel gezegd.
Maar het gaat beter gaan met een fijne beloning.

Ze krijgen elkaar nu af en toe even in het oog dus ik ga straks kip koken ;) Ik heb al snoepjes die Pluis meer opstofzuigt dan opeet maar da's niet zo gezond.

Gisterenavond en vanochtend heb ik met hen "samen" kunnen spelen, eerst met Pluis en de hengel, dan de deur een stukje open en de hengel erdoor. Saga kent het duidelijk niet maar ze was niet weg te krijgen van de pluim en begint ook naar de hengel te slaan. Dus ze konden elkaar zien, maar ze waren beide zo gefascineerd door die springende pluim dat ze het amper beseften.

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#131 Geplaatst 15 april 2015 - 09:12

lees hier mee, is spannend
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.982 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 15 april 2015 - 10:39

De da is net weg en heeft Saga meegenomen, het was geen oogontsteking maar haar derde ooglid is gescheurd. :trance: Dus maar goed dat ik haar niet heb afgebeld omdat het er beter uit zag.
Het kan vanzelf genezen maar omdat de kat er dan last van heeft en in kan blijven wrijven gaat ze het opereren, dat duurt niet zo lang maar Saga heeft vanochtend nog gegeten dus het kan pas in de late namiddag. Afhankelijk van hoe ze herstelt komt ze dan vanavond of morgen terug, met kap. Ze voelt zich hier blijkbaar wel goed want ze moest niets van de transportbox of de da weten.
Een stapje terug in onze intro natuurlijk maar we kunnen haar zo niet laten zitten.

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 15 april 2015 - 10:49

Ocharme, dat klinkt zo pijnlijk.

Ben wel blij dat het eigenlijk zo goed verloopt.  Hopelijk blijft het zo de goede weg opgaan.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#134 Geplaatst 15 april 2015 - 12:00

Ocharme het dutske, hoe komt dat? Er in gekrabd met een jeukje ofzo? Hopelijk mag ze vanavond al terugkomen!
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#135 Geplaatst 15 april 2015 - 12:53

Och arme Saga, idd nu ben je terug bij af wss, maar het komt wel goed ze heeft duidelijk vertrouwen in je

Sterkte