Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 15 april 2015 - 13:22

Bekijk berichtBlackScorpion, op 15 april 2015 - 12:00, zei:

Ocharme het dutske, hoe komt dat? Er in gekrabd met een jeukje ofzo? Hopelijk mag ze vanavond al terugkomen!
Waarschijnlijk is ze ergens tegenaan geknald bij het spelen (dat doet ze 's nachts heel wild). De da zei dat het meestal gebeurt als katten vechten maar ze zijn niet bij elkaar geweest dus dat kan niet.

Bekijk berichtCisca, op 15 april 2015 - 12:53, zei:

Och arme Saga, idd nu ben je terug bij af wss, maar het komt wel goed ze heeft duidelijk vertrouwen in je

Sterkte

Bedankt. We hebben de tijd om opnieuw te beginnen, ik hoop alleen dat ze ons nog vertrouwt als we straks druppels in haar oog moeten doen :catyawn
Zoiets komt altijd slecht uit natuurlijk, ze was vannacht voor het eerst bij mij komen liggen slapen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#137 Geplaatst 15 april 2015 - 13:24

Dat komt wel terug hoor, ben ik zeker van

Ik heb hier een ex verwilde poes rondlopen en heb die week geleden ook moeten forecren om mee naar da te kunnen nemen, paar dagen was ze echt boos op me, maar mag haar nu weer aaien

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#138 Geplaatst 15 april 2015 - 13:29

Ik twijfel er niet aan dat ze weer bijdraait :) na de druppels :p
Maar ik vind het ook spijtig voor manlief, tot nu toe kon ik hem elke dag over een klein beetje vooruitgang vertellen, nu moest ik melden dat Saga weg was. We kunnen er natuurlijk niets aan doen, maar ze is wel bij ons gewond geraakt.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#139 Geplaatst 16 april 2015 - 10:00

Ach dat is jammer dat nu ze net bij jullie kwam liggen dit gebeurd
Maar dat zal inderdaad wel terugkomen, is een kleine stap achteruit die snel terug kan ingehaald worden hé
Ik hoop dat Saga snel terug de oude is
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#140 Geplaatst 16 april 2015 - 19:53

We hebben daarnet een mailtje gehad dat Saga pas in het weekend terug naar huis mag komen. We weten nog niet wanneer, haar oogje staat nog te gezwollen en de da wilt het nog wat langer in het oog houden. Begrijpelijk natuurlijk, maar niet leuk.  :(

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#141 Geplaatst 16 april 2015 - 20:34

Och arme Saga, maar ze is in goede handen he Machteld.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#142 Geplaatst 16 april 2015 - 20:39

Oei, hopelijk komt alles goed!
Spijtig dat ze niet al terug bij jullie kan liggen.
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#143 Geplaatst 17 april 2015 - 08:11

Oh dat zal eventjes doorbijten zijn, niet leuk.

Maar het is voor haar eigen goed he.  Komt wel goed

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#144 Geplaatst 17 april 2015 - 13:01

Ze is zeker en vast in goede handen, of in handen met een goed hart :)
Het enige dat ons een beetje bezorgd maakt is dat de zwelling normaal al weg had moeten zijn, en dat de da niet kan zien of haar operatie geslaagd is zo lang de zwelling blijft.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 18 april 2015 - 22:14

Saga is weer thuis. Ze moet wel nog redelijk wat nazorg krijgen. We moeten het oogje vier keer per dag (of om de zes uur) behandelen, eerst met druppels om eventueel vuil weg te halen, dan met Tobrex druppels en 10 minuten laten met nog andere oogdruppels. Ze moet ook tot en met donderdag elke avond een spuit AB krijgen, daarvoor komt de da telkens langs.
Ze lijkt haar omgeving wel te herkennen maar vindt het natuurlijk allesbehalve fijn om vastgegrepen, bepoteld en bedruppeld te worden en een kapje te moeten dragen. Bij aankomst heeft ze meteen een half blikje voer binnengespeeld.
Ik hoop dat het behandelen vlot gaat en ze goed geneest, morgen zijn we nog met twee maar als Robin 's middags niet thuis kan komen moet ik het alleen klaarspelen.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#146 Geplaatst 19 april 2015 - 02:05

veel succes toegewenst bij het druppelen op je eentje, ik hoop dat Saga toch een beetje medewerking verleent en niet te hard tegenpruttelt
Ik ben blij te lezen dat ze thuis is
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#147 Geplaatst 19 april 2015 - 07:58

Goed dat ze haar omgeving nog kent! Mag ze snoepjes hebben? Anders elke keer na de druppels een snoepje ofzo?
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 19 april 2015 - 08:57

Bekijk berichtlathyrus, op 19 april 2015 - 02:05, zei:

veel succes toegewenst bij het druppelen op je eentje, ik hoop dat Saga toch een beetje medewerking verleent en niet te hard tegenpruttelt
Ik ben blij te lezen dat ze thuis is
Helaas niet, ze is vannacht wel bij mij gekomen maar sinds we vanochtend de hele serie druppels gedaan hebben, verstopt ze zich achter de zetel. Als ze eruit komt ga ik die verschuiven, ik vind het enerzijds zielig dat ik haar verstopplekje moet afpakken maar we moeten haar wel kunnen pakken natuurlijk.
Het is extra lastig omdat ze zelfs als ze om aaitjes komt vragen schrikt van haar kap.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 19 april 2015 - 07:58, zei:

Goed dat ze haar omgeving nog kent! Mag ze snoepjes hebben? Anders elke keer na de druppels een snoepje ofzo?
Dat was het plan, maar ze moet mijn snoepjes niet. Volgende keer eens proberen met Miamor crème, dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ze daar diarree van kan krijgen.

Ik zou denken dat ze toch wat geniet zou hebben van die druppels (dat heb ik toch met Tobrex als mijn oog ontstoken is) maar niet dus. Haar oog is niet gezwollen of rood maar het ziet er toch niet zo goed uit, ze knijpt het vaak dicht en er zit nog slijm in. Niet dat ik weet hoe het er zou moeten uitzien, de da komt elke avond langs dus die zal het wel weten.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#149 Geplaatst 19 april 2015 - 11:29

Fijn dat Saga thuis is Machteld, natuurlijk vind ze het maar niks ze weet niet dat het voor haar bestwil ik helaas.
Mss dat ze een stukje kaas of vleeswaren wel lekker vind als beloning.

Hoop dat het oogje snel geneest en ze van die vervelende druppels/zalf af is

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#150 Geplaatst 19 april 2015 - 11:57

ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is.

gelukkig zit ze goed bij jullie en kan ze straks, als er niet meer gedruppeld hoeft te worden, weer helemaal tot rust komen. Ze zal daarna vast snel weer bij jullie komen knuffelen!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende