Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 27 maart 2015 - 16:04

Misschien is het met veel katten makkelijker, omdat de nieuwkomer sowieso in de minderheid is (dat is maar een idee van mij natuurlijk).
In elk geval goed om te horen dat het vaak wel zonder problemen gaat, bedankt! :) De speelhengels liggen klaar, snoepjes moet ik eerst even navragen want deze poes heeft ook een voedselallergie.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 27 maart 2015 - 17:14

als ik hier een volwassen kat midden in de groep zet, dan blijft er niets van die kat over.
het is fijn dat het voor jou werkt Catherine, het zegt veel over jouw groep.

dat een rustige introductie meer stress geeft is niet waar. Stress is er sowieso, de manier waarop je aanpakt kan alles maken en breken.

Bekijk berichtMachteld., op 27 maart 2015 - 16:04, zei:

Misschien is het met veel katten makkelijker, omdat de nieuwkomer sowieso in de minderheid is (dat is maar een idee van mij natuurlijk).
In elk geval goed om te horen dat het vaak wel zonder problemen gaat, bedankt! :) De speelhengels liggen klaar, snoepjes moet ik eerst even navragen want deze poes heeft ook een voedselallergie.

klinkt goed!
ik ben heel benieuwd hoe het gaat :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 27 maart 2015 - 18:43

Wij verwachten een heel verslag straks hé, foto's mogen morgen ;)
Maar serieus, ik duim dat het 8 pootjes op 1 buik worden :-) .
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:04

Tot nu toe gaat het redelijk... We hadden Pluis dus in een kamer gezet met al haar spullen en Twiglet bij aankomst in de andere kamer. Zij was eigenlijk meteen op haar gemak, direct het transportbakje uit, overal kijken en snuffelen, absoluut niet bang. Toen we naar Pluis gingen kijken kwam die natuurlijk meteen uit haar kamer. Even later gingen ze de andere deur op een kiertje open doen maar Twiggy wrong zich er gewoon door, dus er was geen uitstel bij.
Twiglet is zo'n ongelooflijk lieve poes! Meteen aaitjes vragen, kopjes geven, op haar rug rollen. En zoals de opvangmama beschreef: ze aanvaardt alle katten gewoon en zoekt geen problemen. Als Pluis naar haar staart kijkt ze een beetje links en rechts weg om niets uit te lokken.
Pluis is heel nieuwsgierig maar ook bang, ze loopt vaak zelf tot ongeveer een meter in de buurt of komt Twiggy plots tegen als ze gaat kijken wat die vreemdeling aan het uitspoken is, en dan blaast ze. Maar eigenlijk is ze niet agressief. Daarnet sprong ze "per ongeluk" op een smal kastje waar Twiglet al zat, minder dan een halve meter van elkaar. Ze blies wel, maar ging ook niet weg.

Vannacht gaat Twiglet nog in haar eigen kamer, dan kan ze ook rustig eten want ze staat op RC allergiebrokjes en Pluis steelt alle brokken. Ze heeft wel al wat gegeten en gedronken daarnet en ik heb haar eigen kattenbak en wat van haar vulling in onze tweede kattenbak. Ik zie het eigenlijk wel goed komen.

Twiggy heeft een heel moeilijk kleurtje om op foto vast te leggen en als ik dichterbij kom wil ze meteen kopjes geven, maar ik heb er toch een paar:

Bijgevoegde thumbnails

• 20150327_202937.jpg
  • 20150327_203003.jpg
  • 20150327_205826.jpg

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#20 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:07

Bekijk berichtMachteld., op 27 maart 2015 - 20:04, zei:

Tot nu toe gaat het redelijk... We hadden Pluis dus in een kamer gezet met al haar spullen en Twiglet bij aankomst in de andere kamer. Zij was eigenlijk meteen op haar gemak, direct het transportbakje uit, overal kijken en snuffelen, absoluut niet bang. Toen we naar Pluis gingen kijken kwam die natuurlijk meteen uit haar kamer. Even later gingen ze de andere deur op een kiertje open doen maar Twiggy wrong zich er gewoon door, dus er was geen uitstel bij.
Twiglet is zo'n ongelooflijk lieve poes! Meteen aaitjes vragen, kopjes geven, op haar rug rollen. En zoals de opvangmama beschreef: ze aanvaardt alle katten gewoon en zoekt geen problemen. Als Pluis naar haar staart kijkt ze een beetje links en rechts weg om niets uit te lokken.
Pluis is heel nieuwsgierig maar ook bang, ze loopt vaak zelf tot ongeveer een meter in de buurt of komt Twiggy plots tegen als ze gaat kijken wat die vreemdeling aan het uitspoken is, en dan blaast ze. Maar eigenlijk is ze niet agressief. Daarnet sprong ze "per ongeluk" op een smal kastje waar Twiglet al zat, minder dan een halve meter van elkaar. Ze blies wel, maar ging ook niet weg.

Vannacht gaat Twiglet nog in haar eigen kamer, dan kan ze ook rustig eten want ze staat op RC allergiebrokjes en Pluis steelt alle brokken. Ze heeft wel al wat gegeten en gedronken daarnet en ik heb haar eigen kattenbak en wat van haar vulling in onze tweede kattenbak. Ik zie het eigenlijk wel goed komen.

Twiggy heeft een heel moeilijk kleurtje om op foto vast te leggen en als ik dichterbij kom wil ze meteen kopjes geven, maar ik heb er toch een paar:
wat een. prachtige kat :love:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:09

Inderdaad een speciaal kleurtje, op de ene lijkt ze zwart/grijs en op de andere bruinig, dat zal aan het licht / flash liggen zeker? Hopelijk kan je ons snel foto's tonen van Pluis en Twiglet samen snoozend :-) .
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:11

Ze heeft eigenlijk veel kleurtjes... ik zou zeggen schildpadkat maar dat is het ook niet helemaal. Morgen misschien daglichtfoto's :) en hopelijk van twee katten zonder vechten.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:12

Fijn dat het blijkbaar toch goed verloopt ;)
En inderdaad wat een prachtige dame Twiggy :goofy:

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:16

Bekijk berichtlilymaya, op 27 maart 2015 - 20:07, zei:

wat een. prachtige kat :love:
Ja he :heart: En ze is onder andere door haar uiterlijk lang blijven zitten, ik begrijp echt niet waarom deze schat moest wachten op een kans. Ja, ze kijkt misschien een beetje stuurs, ja, ze heeft een kuchje door haar astma maar dat ligt eerder aan de droge Moskoulucht en heeft geen behandeling nodig. En allergievoer is nu ook niet onoverkomelijk. Als dit goed loopt en ze is echt van ons gaan we daar ook eens naar kijken, want ze weten niet of ze eigenlijk een voedselallergie heeft, alleen dat ze het goed doet op allergievoer.

Bewerkt door Machteld., 27 maart 2015 - 20:16.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:47

Oh zo leuk om te lezen!
De eerste paar dagen zullen nog wel wat stresserend zijn, maar Pluis vliegt haar toch al niet aan, dus het kan alleen maar beter gaan he?
Twiglet is inderdaad een prachtige dame!! :love3:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 27 maart 2015 - 20:52

En ze kan zo stilletjes zijn :Ooops: Ik dacht dat ze nog aan de voordeur zat, maar nee...

Bijgevoegde thumbnails

• 20150327_224914.jpg

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#27 Geplaatst 27 maart 2015 - 21:05

zo een mooie meid zeg :loveshower:
Dat is maar normaal dat Pluis blaast hé, dat zal wel na een tijdje stoppen, ze moeten gewoon de tijd krijgen om aan mekaar te wennen
Mij zou het niet verbazen dat veel mensen twiglet (of ben ik nu weer mis met de naam) niet wilden omdat ze astma heeft en ze speciale brokken nodig heeft, er zijn nog steeds meer dan genoeg mensen die vinden dat een kat geen of toch niet veel geld mag kosten en zulke mensen willen geen geld uitgeven aan speciaal voeder hé en als ze denken dat er mogelijk een dierenarts aan zou te pas moeten komen passen ze helemaal
Gelukkig bestaan er dan ook genoeg mensen zoals jullie die wel bereid zijn om een extra inspanning te doen
Heel veel succes toegewenst in iedere geval, ik hoop dat ze goeie maatjes worden
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 27 maart 2015 - 21:14

:lachen: "Twiggy eet niet graag natvoer" en plots was Pluis' potje half leeg. Gelukkig is dat ook allergievoer met wat Almo in.

Bekijk berichtlathyrus, op 27 maart 2015 - 21:05, zei:

Heel veel succes toegewenst in iedere geval, ik hoop dat ze goeie maatjes worden
Bedankt :)
Wij gaan bijna slapen, ik denk elk bij een poes, en dan hopen we morgen op vooruitgang.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 28 maart 2015 - 07:24

Wauw, mooie kat!

En super dat het eigenlijk meteen al zo goed gaat. Klinkt als een blijvertje :).

Ik heb hier ook nooit een trage introductie gedaan. Al zat Marlee de eerste week wel in een soort ren omdat hij nog zo klein en ziek was. Dus dat is mss wel een soort trage intro dan.
Maar Luna heb ik ook gewoon bij Voodoo gelaten. Voodoo is heel lang boos geweest (ik vermoed dat Voodoo misschien liever enige kat was gebleven), maar nu gaat het heel goed. Niet dat ze samen slapen ofzo, maar ze zijn wel vriendjes :).
En Marlee en Voodoo zou goed gaan als Marlee Voodoo niet steeds besprong om te spelen :p. Van Luna krijgt hij gewoon een goeie mep en dan is het gedaan, maar Voodoo is wat minder assertief :d.

Iig, ik hoop dat het vandaag even goed gaat en dat Twiglet kan blijven!
Those who don't believe in magic, will never find it

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 28 maart 2015 - 07:57

Ah, goed om te horen dat Voodoo wel bijgedraaid is. Ik heb de indruk dat Pluis ook boos is op ons, we proberen geuren uit te wisselen maar ze moet van geen aaitjes weten terwijl Twiglet zo'n flos is dat ik waarschijnlijk van kop tot teen naar vreemde kat stink.

Daarnet hadden we helaas een kleine aanvaring :catsad en het was eigenlijk Twiggy's schuld. Pluis zat op de rug van een zetel en Twig zoekt echt contact, maar dat gaat allemaal wat te snel voor P.
Twig zat onderaan de zetel te miauwen naar haar, maar Pluis maakte heel erg duidelijk dat ze niet dichterbij moest komen en ja hoor, Twiglet sprong op de zetel. Ik denk niet dat ze echt gevochten hebben of elkaar aangeraakt maar het was even paniek en kattenrace. Beide weer even afgezonderd, nu zit Pluis op haar troonplankje in de badkamer en ligt Twig naast mij in de zetel.

Af en toe probeert ze de badkamer in te sluipen maar ze weet duidelijk dat ze Pluis eigenlijk met rust moet laten, want zodra ik rechtsta komt ze weer teruggelopen :p

Vannacht hebben ze beide gegeten en Twiglet heeft haar nieuwe bak gebruikt (met wat van haar eigen vulling in), die voelt zich helemaal thuis. Pluis had wat diarree maar gezien haar allergievoer kan dat eigenlijk alleen van de stress zijn :(