Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#151 Geplaatst 19 april 2015 - 15:06

Ja is niet fijn he om hen te moeten lastig vallen voor medicatie. Hopelijk geneest het oogje vlug en kunnen jullie haar lekker verder vertroetelen.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 19 april 2015 - 17:36

Momenteel ligt ze maar te liggen als een hoopje depressie, ze eet wel af en toe maar ik moet het voor haar neus zetten. Maar ja, hoe zou je je zelf voelen, dan kan je eindelijk uit het kooitje in de kliniek en gaan de mensen die je bijna vertrouwde in je oog prutsen.  
Ik koop morgen wat gewone hesp of kipfilet, misschien eet ze dat wel graag. Ze heeft wel wat Miamor van mijn vinger gelikt maar verder niets.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#153 Geplaatst 19 april 2015 - 17:37

Ja ze zal zich idd niet fijn voelen zo, hoop dat het oogje snel hersteld zodat jullie kunnen gaan genieten

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#154 Geplaatst 19 april 2015 - 21:20

Het arme dutske :( hopelijk geneest het snel dat ze terug kan genieten!
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#155 Geplaatst 19 april 2015 - 21:57

Hopelijk is dat oogje snel genezen en kunnen jullie terug vertrouwen op bouwen en kan Pluis eindelijk kennis maken met haar nieuwe vriendinnetje.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#156 Geplaatst 20 april 2015 - 08:44

De da was gisteren heel laat dus ik heb hier niet meer aangevuld, ze zei dat het oogje er al veel beter uit zag dan de dag ervoor :) dus dat we het goed doen met de druppels.
Ze heeft ook eens rondgekeken om te zien waar Saga's ongelukje gebeurd kan zijn, er moet echt iets achter haar ooglid blijven haken zijn dat ze vervolgens losgetrokken heeft, er ontbrak een klein stukje bij de operatie :o Maar we vinden dus niets, behalve een kattenklauw maar dat kan niet, of ze moet zichzelf gekrabd hebben. Om iets te kunnen zeggen stelde ze voor dat we de pluimstaarten van alle speeltjes zouden knippen maar dat lijkt me zo bizar dat het door een pluimpje zou komen. Plus dan zijn de speeltjes waardeloos en nog gevaarlijker door de stekende eindjes van de veren.

's Nachts ontdooit Saga en komt ze mij wakker houden voor aaitjes, maar na haar eerste druppelsessie 's ochtends gaat ze zich verstoppen. Haar vertrouwen is dan toch niet helemaal weg denk ik dan. Ik hoop dat het kapje snel af mag, ze begint er erg slordig uit te zien en wilt zich duidelijk wassen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Seabert
Seabert
  • 4.653 berichten

#157 Geplaatst 20 april 2015 - 09:41

Haar vertrouwen zal inderdaad nog niet helemaal weg zijn dan, gelukkig maar.
Was ze net een beetje "gethuisd" en dan komt ze dit tegen...Was wel een slecht moment.

Maar goed dat het nu de goede kant uitgaat met haar oogje en hopelijk verloopt dan verder alles goed met de introductie.
Hoe reageerde Pluis trouwens de voorbije dagen? Of zou ze niet door gehad hebben dat er vanalles (nieuw katje bij, katje weg naar DA, katje opnieuw in huis) achter haar gat gebeurde?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#158 Geplaatst 20 april 2015 - 10:20

Pluis had het wel door hoor, ik denk niet dat je voor een kat kan verzwijgen dat er een andere kat in huis is ;) Het ging eigenlijk redelijk goed tot Saga weg moest, toen ze in de kliniek was is Pluis haar kamer gaan onderzoeken dus ze wist heel goed dat er een poes geweest was. De volgende paar dagen deed ze normaal, ik ben haar wel blijven eten geven aan Saga's deur en heb de deur zo veel mogelijk toe gelaten zodat er niets "veranderde". Nu Saga terug is weet Pluis dat ook, ze gaat regelmatig aan de deur kijken besnuffelt mijn handen heel secuur. Ze is in het algemeen veel meer op haar gemak met Saga in huis dan met Twiglet. Tot nu toe toch, maar er gebeurt natuurlijk niets qua introductie momenteel.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#159 Geplaatst 20 april 2015 - 19:25

nou, er gebeurd zeker wat aan de introductie hoor!
Je bent ze rustig aan geluiden en geuren aan het laten wennen, je creeert zo ook alvast een beetje een groepsgeur, dus ik vind dat het zeker wel goed gaat!

Fijn dat het oogje van Saga al een stuk beter is. Soms weet je toch niet hoe ze aan een dergelijke wond komen. Gelukkig is het opgemerkt en is het aan het helen :) Nog even volhouden.
misschien kun je haar een beetje kammen om haar te helpen bij het netjes houden van de vacht?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 20 april 2015 - 22:51

Als je het zo bekijkt wordt er inderdaad druk gewerkt aan de "groep"  :) Ik was aan het overwegen of ik Saga zou proberen kammen, ik denk niet dat ze dat ooit al meegemaakt heeft en ze krijgt haar portie stress al 4x per dag. Morgen eens kijken hoe ze op een zachte borstel reageert, als ze het niet fijn vindt laat ik het wel zo.

Vandaag en morgen komt de da dan toch niet langs voor ab, ze heeft een doodzieke hond in de kliniek die niet alleen kan blijven. Normaal kan het geen kwaad omdat het oog goed geneest en er een beetje ab in de oogdruppels zit. Als het toch mis gaat moet ze woensdag opnieuw starten met spuitjes. Ik hoop dat het goed gaat, dan kan die vervelende kap ook af.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#161 Geplaatst 21 april 2015 - 08:48

Wat fijn dat Saga aan de beterhand is

Goed dat Pluis went aan de geuren en geluiden, gaat wel goed komen vermoed ik :)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#162 Geplaatst 21 april 2015 - 19:19

Bekijk berichtMachteld., op 20 april 2015 - 22:51, zei:

Als je het zo bekijkt wordt er inderdaad druk gewerkt aan de "groep"  :) Ik was aan het overwegen of ik Saga zou proberen kammen, ik denk niet dat ze dat ooit al meegemaakt heeft en ze krijgt haar portie stress al 4x per dag. Morgen eens kijken hoe ze op een zachte borstel reageert, als ze het niet fijn vindt laat ik het wel zo.

Vandaag en morgen komt de da dan toch niet langs voor ab, ze heeft een doodzieke hond in de kliniek die niet alleen kan blijven. Normaal kan het geen kwaad omdat het oog goed geneest en er een beetje ab in de oogdruppels zit. Als het toch mis gaat moet ze woensdag opnieuw starten met spuitjes. Ik hoop dat het goed gaat, dan kan die vervelende kap ook af.

veel mensen zien dat niet als werken aan introductie, maar het is het wel hoor :) vooral doorgaan dus!

jammer dat de da niet langs kan komen. Maar hopelijk gaat het toch helemaal goedkomen en kan ze snel die kap af!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#163 Geplaatst 22 april 2015 - 09:30

Voor mij ziet het er goed uit, of in elk geval niet slechter, en Saga ondergaat haar behandeling met steeds meer frisse tegenzin, dus die voelt zich vast beter :p
Ze heeft ondertussen door dat ze het uiteinde van haar staart, haar pootjes en haar neusje wel zelf kan wassen, dus het duurt niet lang meer voor ze zich zo in een bocht wringt dat ze aan haar oogje kan. Dan heeft de kap ook geen nut meer.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#164 Geplaatst 22 april 2015 - 09:34

Das goed nieuws dat Saga zich beter en beter voelt, en idd een kat heeft het snel door hoe ze er wel bij kunnen komen he.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#165 Geplaatst 22 april 2015 - 19:05

De da is net langs geweest en zei dat het er heel goed uit zag :dans: Dus geen nieuwe ab en nog twee dagen druppels.
Ik vroeg of de kap er af mocht, ze aarzelde omdat Saga dan zeker in haar oogje kon wrijven maar ze heeft 'm toch uitgedaan. We zien wel, ze is zich nu aan het wassen, als ze te fel in het oogje wrijft moet die kap maar terug aan.

Pluisje was erg nieuwsgierig vandaag, vanmiddag moest en zou ze de deur openwringen met haar pootje. Dat heb ik natuurlijk niet laten gebeuren maar ze mocht wel even door een kiertje naar poes kijken :p