Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#226 Geplaatst 06 mei 2015 - 19:22

Bekijk berichtBlackScorpion, op 06 mei 2015 - 17:10, zei:

Ze liggen rustig zo samen :-)
Soms slapen ze zelfs bijna samen. Bijna ;) Pluis schrikt nog veel, meestal van zichzelf eigenlijk. Saga is hier echt de perfecte poes voor, maakt zich niet druk, windt zich niet op met dat jonge geweld (al is ze zelf eigenlijk jonger). Alleen als Saga rondloopt moet Pluis er absoluut achteraan lopen. Dat betert wel.

Bekijk berichtFietje26, op 06 mei 2015 - 18:26, zei:

Als ik ze zo dicht bij elkaar zie liggen ben ik overtuigd dat het goed gaat komen :)
Hoe gaat het met Saga's oogje?

Met het oogje komt het helemaal goed :) Omdat we gewoon verder blijven druppelen zijn ziet het er nu goed uit. Ik ga nog een paar dagen 's ochtends en 's avonds doen voor de zekerheid.

Bekijk berichtginnie, op 06 mei 2015 - 19:01, zei:

zo dicht bij elkaar liggen zonder grommen blazen en agressie, is een enorm goed teken! Het betekend dat ze elkaar al geaccepteerd hebben :) oke, het zal nog niet volledig zijn en nog niet dat ze dikke vriendjes zijn ofzo, maar dit is echt al vrij intiem voor twee katten. Helemaal voor twee katten die elkaar eigenlijk nog niet eens zo lang kennen!
Het verbaasde mij echt dat ze telkens opnieuw vrijwillig samen op de vensterbank gaan liggen (of Pluis bij Saga), het is nog niet helemaal gerust maar daar hebben ze alle tijd voor. Alleen Pluis nog leren dat Saga mag bewegen :p Ik denk dat die heel lange periode zonder contact maar met geuren echt geholpen heeft. En alle goede tips en steun natuurlijk :flower:

De deur staat gewoon open, Pluis kan vrij in en uit, wij zitten in de buurt. Saga is tevreden met haar kamertje maar ze moet er op den duur wel verder uit dan een kopje door de deur natuurlijk.
Je merkt echt dat ze ondanks haar jaartje al veel levenservaring heeft, ze is zo berustend. En dat Pluis nog steeds ongeduldig jong grut is :catplay

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#227 Geplaatst 06 mei 2015 - 19:29

dat het nu zo goed gaat komt door jullie goede zorgen :)

jullie hebben de tijd genomen om de introductie goed te doen. Alle goede tips doen niets als ze alleen hier staan he, je moet er ook nog wat mee doen. En jij hebt dat niet alleen gedaan, maar je hebt echt gekeken naar de behoeftes van de katten en je hebt daar de hele intro op afgestemd.

petje af voor jou! je bent en top katten mama :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 06 mei 2015 - 20:04

Ja maar toch, het helpt als je het even niet goed weet en het hier dan even kunt afschrijven, en dat je reactie krijgt op elk onbenullig klein stapje vooruitgang :)
Onze ervaring met Twiglet is niet goed afgelopen maar daar hebben we ook heel wat wijze lessen uit geleerd. Al blijf ik erbij dat het met haar karakter sowieso erg moeilijk zou geweest zijn.

Edit: Omdat het zo goed gaat, hebben we beslist om Saga definitief te adopteren. Dat wouden we van in het begin maar het moest eerst goed gaan met Pluis. Dus ze heeft eindelijk een huisje :)

Bewerkt door Machteld., 06 mei 2015 - 20:26.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#229 Geplaatst 06 mei 2015 - 20:32

jeeeej! Dat is goed nieuws!! :d

gefeliciteerd :)

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#230 Geplaatst 06 mei 2015 - 20:57

Die laatste foto's zijn echt wel super!!
Ik heb altijd gelezen dat als een kat haar buik laat zien ze zich op haar gemak voelt.
Dus dat ziet er super uit he!

En wat geweldig dat Saga een echte thuis krijgt nu! :love:
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#231 Geplaatst 06 mei 2015 - 22:20

Proficiat aan Saga dat ze nu officieel geadopteerd is :-)
Geplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#232 Geplaatst 07 mei 2015 - 09:07

Wat fijn, dat ziet er al keigoed uit he.  super!

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#233 Geplaatst 07 mei 2015 - 12:43

Toch maar weer even raad komen vragen :cat Want het loopt niet op rolletjes, wat had je gedacht.
Er wordt gelukkig niet gevochten ofzo, maar nu Saga eindelijk een beetje dapperder wordt steekt Pluis' karaktertje op. Telkens Saga een poot uit haar kamer durft zetten, wordt ze prompt terug de vensterbank op gejaagd. Pluis vindt het prima dat Saga in haar kamertje zit maar ze laat haar niet toe in "haar" territorium. Saga maakt er geen probleem van en rent netjes terug naar haar plekje maar ze is er duidelijk van gedaan dat ze telkens weggejaagd wordt door dat kleine grut.
Hoe leer ik Pluis dat Saga mag lopen waar ze wilt? Ik kan haar 's nachts in onze slaapkamer zetten en Saga vrije loop geven of Pluis aan een leibandje hangen, maar misschien wordt ze dan jaloers omdat zij beperkt wordt. :catscratchhead

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#234 Geplaatst 07 mei 2015 - 13:09

Gefeliciteerd met je nieuwe katje :)
Fijn dat Saga nu een echte thuis heeft gevonden.

Goh denk dat je dat wat moet aankijken hoor, komt ook wel goed maar natuurlijk is Pluis niet gewend dat haar terrein word bewandeld door een vreemde.

fieke0509
fieke0509
  • 1.115 berichten
  • 2 katten

#235 Geplaatst 07 mei 2015 - 13:13

Mijn gedacht is ook om Saga meer ruimte te geven en die van Pluis tijdelijk in te perken.  Zodat hun geuren nog meer vermengd raken.

Saga is met haar gat in de boter gevallen.  En Pluis ook natuurlijk

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 07 mei 2015 - 13:16

Bekijk berichtCisca, op 07 mei 2015 - 13:09, zei:

Gefeliciteerd met je nieuwe katje :)
Fijn dat Saga nu een echte thuis heeft gevonden.

Goh denk dat je dat wat moet aankijken hoor, komt ook wel goed maar natuurlijk is Pluis niet gewend dat haar terrein word bewandeld door een vreemde.

Bedankt :)
Ik wilde het eerst inderdaad wat afwachten maar elke keer dat Saga het probeert lijkt Pluis intenser te reageren, laatste keer ging ze zelfs voor de vensterbank liggen om te zorgen dat Saga er niet opnieuw af zou komen, vandaar dat ik raad vroeg. Kan natuurlijk ook dat ze gewoon minder bang wordt van Saga en haar daarom langer achterna zit, dan moeten we het blijven proberen.

Bekijk berichtfieke0509, op 07 mei 2015 - 13:13, zei:

Mijn gedacht is ook om Saga meer ruimte te geven en die van Pluis tijdelijk in te perken.  Zodat hun geuren nog meer vermengd raken.
Ik denk dat Saga's geur verspreiden wel zal helpen, straks Pluis maar eens installeren in een aparte kamer en dan kijken of Saga durft gaan ontdekken.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#237 Geplaatst 07 mei 2015 - 19:30

stapje voor stapje doen. dus zeker niet pluis beperken!

geuren uitwisselen is een goed idee. een dekentje van Saga in de ruimte van Pluis neerleggen is de eerste stap. Dat Saga haar eigen kamer heeft en dat het daar goed gaat is heel goed, dan heeft ze een plekje om zich terug te trekken en zich veilig te voelen.

Verder echt heel rustig aan doen. geurtjes verspreiden (zonder saga erbij ;) ) is een goed begin.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#238 Geplaatst 07 mei 2015 - 21:14

Zoals Ginnie ook al zegt, Pluis zeker niet beperken! Mag je nooit doen met de oorspronkelijke kat des huizes, de nieuweling moet in het begin beperkt worden, anders krijg je alleen maar wrevel bij Pluis.

Bij ons ging het ook telkens op en af hoor in het begin, geef het tijd, zoals al gezegd, je bent goed bezig! Volg de tips van Ginnie met de geuruitwisseling.

En dikke proficiat met het nieuwe poezenmeisje!! Ik ben blij dat er weer een katje met haar pluizige kontje in de boter is gevallen :flower:

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#239 Geplaatst 08 mei 2015 - 08:20

Ik heb tijdens het koken gisteren Pluis even in een aparte kamer gezet (meer om haar niet telkens uit de keuken te moeten jagen dan voor Saga) maar ze ontsnapt veel te snel en Saga bleef gewoon netjes in haar kamer zitten dus dat was sowieso niet gelukt.

Geuren uitwisselen met mandjes en dekentjes was onze allereerste aanpak, dat werkt niet omdat Pluis alles wat we bij haar leggen straal negeert, welke kat er ook op gelegen heeft. Een harig dekentje meer of minder op haar terrein kan haar gestolen worden.

Zonet dan maar de laatste optie geprobeerd, Saga verhuizen. Zij zit nu in een kamer waar Pluis wel op gesteld is en die probeert dan ook alles om binnen te raken. De kamer komt uit op de gang dus hopelijk vermengen hun geuren zo beter en gaat Pluis minder lastig doen.

We hebben gisteren en vanochtend nog even "gewoon" geprobeerd maar Pluis blijft Saga achterna zitten zodra ze beweegt, daardoor hebben ze ook niet meer rustig naast elkaar gezeten.

Bewerkt door Machteld., 08 mei 2015 - 08:22.

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#240 Geplaatst 12 mei 2015 - 13:47

Het komt goed :)
Ik was een paar dagen de moed kwijt omdat Pluis zich zo vervelend gedroeg, maar zoals verschillende mensen hier zeiden, is dit gewoon haar manier om te wennen aan haar nieuwe huisgenootje. Jullie hadden alweer gelijk. :cat Na genoeg observatie besefte ik zelf ook dat ze zich niet agressief gedroegen, anders waren er al lang gewonden gevallen. Het ziet er eng uit, maar eigenlijk raken ze elkaar zelden aan en Saga doet intussen gewoon mee. Ze krijgt ook steeds meer interesse in speeltjes. Er zijn nog wel momenten dat ik denk "nu is het genoeg geweest" maar eigenlijk gaat er zelfs dan niets "mis".

Nu zet ik telkens ik lang genoeg thuis ben gewoon de deur open. Pluis moet Saga altijd in het oog hebben natuurlijk en er wordt nog volop gevolgd en naar elkaar gesprongen, maar dat is het, dus ik laat de dames maar doen. Saga durft steeds vaker buiten haar kamer om op ontdekking te gaan, Pluis laat dat meer en meer toe. Soms laat ze Saga zelfs even alleen als de natuur roept ;) En als ze al dat geren beide even moe zijn gaan ze gewoon slapen.

Ik blijf vannacht op dus ik speel met het idee om hen heel de nacht samen te laten zitten :-k