Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 28 maart 2015 - 08:03

Goh, de plukken haar vliegen niet in het rond, dat lijkt mij toch al goed. Zowiezo zal het tijd nodig hebben en blijkbaar vooral van Pluis kant. Ik zou zeggen, gewoon laten doen, Twiggy beetje tegen houden dat ze niet té veel contact zoekt en Pluis gewoon tijd geven. Ken er niets van, het maar 1 poezel zelf, mijn eerste poezel. Dus geen ervaring, maar als ik zo al dingen gelezen heb, lijkt het me toch best ok op dit moment?
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.103 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 28 maart 2015 - 08:17

Ja, zo lang er geen haar of bloed vloeit en ze elkaar niet gaan opzoeken met vechten als doel is er hoop denk ik :) Alleen hebben we verkeerd ingeschat wie de uitdager zou zijn. Ik denk dat Twiglet eigenlijk even speels is als Pluis maar met meer zelfvertrouwen. Ze heeft vannacht echt gek gedaan met een speeltje, nu probeert ze het hangertje van mijn telefoon te vermoorden en ze pakt ook regelmatig naar onze handen om te spelen.

Over haar kleur ben ik ook wat wijzer geworden, blijkbaar kunnen tortie's ook verdunde kleuren hebben (sorry, veel mensen hier weten dat waarschijnlijk al lang) dus ze is crème met zwart en gemengd lijkt dat net grijs. Niet dat het veel uitmaakt maar als mensen vragen welke kleur mijn kat is moet ik het wel kunnen uitleggen :lachen:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#33 Geplaatst 28 maart 2015 - 08:49

Fijn dat ze het zo goed doet

Idd tortie zijn ofwel zwart/rood, blauw/creme (maar dit kan ook met lilac of chocolate kleur zijn, meer voor raskatten)

Ik heb een blauw/creme

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.103 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 28 maart 2015 - 09:10

:heart: Hele mooie kat, Cisca!

Ik denk niet dat Pluis snel de badkamer uit komt, ze blaast zelfs naar mijn hand (niet echt naar mij) omdat die naar Twiglet ruikt. :( Als het vanmiddag nog zo is zet ik Twig weer even op haar kamer zodat Pluis op haar gemak kan rondlopen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#35 Geplaatst 28 maart 2015 - 09:18

idd, creme met zwart kan niet ;) creme met blauw dan weer wel :)

Pluis is niet boos op jullie hoor, zo denken katten ;)
ze heeft stress. Wat heel normaal is als er een nieuwe kat bij komt. Zo te horen gaat het al vrij goed, geweldig! Ik hoor dat toch niet vaak bij katten die zo snel samen komen dat het al zo snel zo goed gaat.

ben blij te horen dat het bij jullie wel goed gaat.

Blijf het in de gaten houden, blijf Pluis de aandacht aanbieden, Ook al wil ze nu niet, het komt wel weer terug. Van zodra je ziet dat er agressie getoont wordt is het verstandig ze weer uit elkaar te halen.
Voorlopig niet met zijn tweetjes laten, altijd zorgen dat er iemand bij is als ze samen zijn, zodat je het in de gaten kunt houden. Maar dat zit wel goed denk ik zomaar ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#36 Geplaatst 28 maart 2015 - 09:24

Heb hier gelukkig dat probleem niet van apart moeten zetten voor ze bij elkaar kunnen, zet een nieuweling meteen in de groep en gaat gelukkig steeds goed.
De blauw/creme is hier vandaag een week maar is alsof ze hier al jaren woont, heb makkelijke groep, komen snuffelen en wassen een nieuwkomer en lijken die op het gemak te stellen.
Maar idd zoals Ginni aangeeft geef Pluis ondanks hij niet wil toch voldoende aandacht, want hij ziet de nieuwkomer als indringer en is jalours wss

Machteld.
Machteld.
  • 3.103 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 28 maart 2015 - 09:34

Hmm, dan ben ik er nog niet helemaal uit. Ze heeft een pootje dat ik alleen crème kan noemen, haar lijfje zou nog als blauw/crème beschreven kunnen worden maar aan haar andere poten en kopje is het zwart of donker-donkerbruin, geen blauw :catscratchhead Foto geeft het natuurlijk niet juist weer.
Achja, Twiggy-kleur :)

We laten ze nooit alleen hoor, 's nachts gaan ze apart en er is altijd iemand thuis. Ik moet pas woensdag een paar uur weg en dan gaan ze weer apart.
Veel opgedrongen liefde dus, begrepen :x

Bedankt voor de tips, dat mensen met de ervaring van een eigen cattery het goed vinden gaan is toch een grote steun ;)
20150328_112421.jpg

Bewerkt door Machteld., 28 maart 2015 - 09:35.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#38 Geplaatst 28 maart 2015 - 09:45

Voor mij is ze blauw/creme hoor, soms lijkt het aan ene vlek donkerder omdat er minder creme doorzit ;)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 28 maart 2015 - 10:12

ik ga mee met Cisca, blauw creme ;)

De kleuren van verdunning kunnen soms ook heel donker zijn. Er zit nogal verschil in blauw en blauw........ en creme en creme........ hihi
als je er meerdere hebt gezien in die kleur merk je pas hoe verschillend 1 kleurtje kan zijn.

Deze dame lijkt mij, net als Cisca zegt, blauw creme. Mooi hoor!

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.103 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 28 maart 2015 - 10:25

Tortie blauw/creme it is then :) Ze is nog niet gechipt (gebeurt zo snel mogelijk als we haar officieel adopteren) dus dan weet ik ook meteen wat er in haar nieuwe paspoort moet.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#41 Geplaatst 28 maart 2015 - 11:37

dat heet dan blauw tortie ;)

tenzij ze nog een patroontje heeft dan moet dat er nog bij. Maar ik dacht op de foto's te zien dat ze geen patroontje heeft. klopt dat?

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 28 maart 2015 - 11:46

sorry heb reactie verwijderd omdat ze niet meer van toepassing was...

Bewerkt door miranda, 28 maart 2015 - 11:48.

Machteld.
Machteld.
  • 3.103 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 28 maart 2015 - 12:10

Bekijk berichtginnie, op 28 maart 2015 - 11:37, zei:

dat heet dan blauw tortie ;)

tenzij ze nog een patroontje heeft dan moet dat er nog bij. Maar ik dacht op de foto's te zien dat ze geen patroontje heeft. klopt dat?

Inderdaad, gewoon alles lekker onregelmatig door elkaar :)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#44 Geplaatst 28 maart 2015 - 12:43

heel mooi :) dat gemeleerde heeft toch wel mijn voorkeur bij torties. Ik vind het schildpad effect (de grote vlakken) ook heel mooi hoor! maar dat gemeleerde.... het heeft gewoon wat :)
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 28 maart 2015 - 13:28

Dan moet je nog eens een naaktje hebben. Dat is ook leuk voor de kleurtjes.
Mijn Sierra noemt officieel black tortie tabby (dacht ik... hmm moet het eens terug opzoeken).

En hoe gaat het vandaag tussen hen?
Geplaatste afbeelding