Spring naar inhoud

- - - - -

Geen tijd voor langzame intro-Tweede poging met andere poes-Geslaagd!

introductie

• Log in om te reageren
270 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#76 Geplaatst 02 april 2015 - 23:38

Spijtig te lezen dat het niet goedkomt tussen hen beiden, maar ik denk ook, zoals Ginnie zegt, eens er een echt gevecht geweest is dat het niet zo makkelijk nog goed komt, toch niet in dit stadium. Ik hoop dat Twigske een goede thuis vindt, en dat Pluis haar rust gauw terug krijgt. Ik dacht (maar kan me vergissen) dat het inderdaad beter is om een jong katje bij een oudere te zetten, dat die zich dan makkelijk aanpassen. Veel succes in alle geval!

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#77 Geplaatst 03 april 2015 - 10:29

doorgaans wordt aangeraden om bij volwassen katten een katje van ongeveer dezelfde leeftijd en ongeveer hetzelfde karakter te zetten. Dat geeft de beste kansen. Langzame intro doen helpt dan ook.
het blijft een gok, hoe je het ook went of keert.

Een kitten bij een volwassen dier kan heel goed gaan, als het volwassen dier graag speelt en kittens erg leuk vind. Het kan ook zijn dat het volwassen dier dat kitten maar lastig vind. En dan hebben beide dieren er niet zoveel aan dat de ander er is. Het is een dun koord waarop wordt gebalanceerd. Het is aan de eigenaar (en fokker/opvang/asiel) om een inschatting te maken of het goed zal gaan of niet.

Maar het blijft een inschatting........ gelukkig kun je op basis van ervaring vaak al een hele goede inschatting maken en gaat het niet zo heel vaak mis. Tenminste, als de eigenaar het eigen dier goed kent en de opvang het opgevangen dier een beetje in kan schatten. Al is dat in een grote opvang wel veel moeilijker dan een opvang bij iemand thuis. Toch gaat het ook dan vaak goed, doordat de eigenaar dan veel inbreng heeft.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 03 april 2015 - 10:47

Bekijk berichtginnie, op 03 april 2015 - 10:29, zei:

Een kitten bij een volwassen dier kan heel goed gaan, als het volwassen dier graag speelt en kittens erg leuk vind.
Dat zal het probleem niet zijn, het is net omdat Pluis zo veel wilt spelen en nog zo gek is als een kitten dat we in de eerste plaats op zoek zijn gegaan naar een maatje.

Bekijk berichtginnie, op 03 april 2015 - 10:29, zei:

Het kan ook zijn dat het volwassen dier dat kitten maar lastig vind.
Dat is nu een beetje het geval, Pluis is wel geen kitten meer maar Twiglet is al veel te "volwassen" voor haar en moet van dat gekke gedoe niet weten. Twig probeert dan haar wetten te stellen en "het kleintje" te onderdrukken. Ze heeft trouwens nog steeds last van een opgezet buikje :s

Ik hoop echt dat het telefoongesprek vanavond normaal en beleefd kan verlopen en we Twiglet kunnen terugbrengen, ze lijken er zo op gebrand dat ik bang ben om haar paspoort in onze brievenbus te vinden... :louche:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 03 april 2015 - 20:18

Bekijk berichtMachteld., op 03 april 2015 - 10:47, zei:

Ik hoop echt dat het telefoongesprek vanavond normaal en beleefd kan verlopen en we Twiglet kunnen terugbrengen, ze lijken er zo op gebrand dat ik bang ben om haar paspoort in onze brievenbus te vinden... :louche:

En, hoe ging het?

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 03 april 2015 - 20:25

Bekijk berichtMurron, op 03 april 2015 - 20:18, zei:

En, hoe ging het?
Nog niets gehoord. En nog niet in de bus gekeken :p

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 04 april 2015 - 14:10

We hebben hen uiteindelijk een sms gestuurd en toen wouden ze ons mailen ofzo... ik was niet helemaal mee.
Maar goed, manlief heeft nog eens herhaald dat het niet gaat lukken en toen konden ze Twiglet plots wel komen ophalen omdat een man het zei. :rolleyes: Vandaag blijft Twig's kamer dus dicht om haar geen onnodige stress te geven en hopelijk verloopt het ophalen vanavond vlot.

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 04 april 2015 - 19:10

Wat jammer dat het niet lukt :8 maar jullie hebben je uiterste best gedaan he, Twiglet krijgt vast wel een ander gouden mandje, ik zal alvast voor haar duimen :thumb:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 04 april 2015 - 19:47

Wij hopen ook echt dat Twiglet snel ergens goed terecht komt. Ze staat helaas niet in de kijker omdat haar opvangmama in een hondenasiel werkt, ze staat dus als enige kat op een pagina vol honden... Maar met zo'n lief karakter tegenover mensen is een adoptant zo verkocht.
Ze blijft nog een nachtje/dagje langer, opvangmama moet laat overwerken vanavond.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#84 Geplaatst 05 april 2015 - 00:43

Ző spijtig!
Hoop dat ze goed terecht komt!

Bewerkt door lilymaya, 05 april 2015 - 00:43.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#85 Geplaatst 05 april 2015 - 01:24

Ik hoop het ook, dat ze snel een gouden mandje vindt. En ik hoop voor jullie dat jullie toch nog een geschikt vriendje voor Pluis vinden.

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 07 april 2015 - 10:40

Hier ook maar even bijwerken.
Zondagavond is Twiglet dus vertrokken, de opvangmama was met de taxi en zonder Engelstalige vriendin, dus er was (misschien maar best) geen tijd of mogelijkheid voor discussie.
Ik heb Twig's favoriete speeltje meegegeven en wat natvoer voor haar andere katten, manlief was nogal overstuur maar Pluis is weer helemaal in haar nopjes.

Binnen twee weken voorspellen ze geen temperaturen onder de 10°C meer dus dan zal het kittenseizoen hier ook wel op gang komen en gaan we op zoek naar een kleintje in nood. Mogelijkheden genoeg, ik volg een dierenkliniek en dierenwinkel waar er elke zomer volop gedumpt wordt en een Engelstalige organisatie die geregeld een noodoproep heeft. Als we niet gewoon een doos kittens aan/in de afvalcontainers vinden, want dat is de populairste manier om van je kittens af te raken :trance:

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#87 Geplaatst 07 april 2015 - 10:48

Machteld je hebt gedaan wat je kon, soms lukt het gewoon echt niet.
En Twiglet vind vast wel een thuis

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 07 april 2015 - 10:58

Ik weet het, maar het blijft toch altijd een beetje knagen, wat als we meer tijd gehad hadden, als we het anders hadden kunnen aanpakken, waar gaat ze nu terecht komen?
Daarover denken heeft natuurlijk geen zin, dus ik geniet maar van mijn Pluizerd en negeer Robins klagen dat ze niet genoeg bij hem komt (tja, input = output). Hij raakt er wel bovenop eens er hier een kleine viervoeter rondspringt :catplay

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#89 Geplaatst 07 april 2015 - 11:03

Ja idd 2 weken is weinig tijd, soms is het genoeg maar vaak ook niet

Idd nu genieten van Pluis en uitzien naar een andere vriendje

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 10 april 2015 - 20:53

Dit verhaal krijgt alweer een vervolg. De dame die ons hielp met het vertalen moet in de kliniek over ons verteld hebben want ze kwam aanzetten met een andere kattin die een thuis zoekt.
Momenteel woont deze poes in de kliniek zelf, waar de patiënten die een nacht of langer moeten blijven slapen. Met deze katten (en honden) kan ze overweg, maar ze kan daar niet blijven wonen. Ze is vorige herfst/begin winter in de kliniek terecht gekomen met een nestje, terwijl ze nu pas ongeveer een jaar oud is! Al haar kittens zijn geadopteerd, zijzelf is natuurlijk steriel en gevaccineerd.
De dierenarts die voor haar zorgt lijkt al wat beter ingesteld i.v.m. langzame introductie en begrijpt dat het niet gaat als het niet gaat, zonder reden.

Het is snel, maar we proberen het omdat deze poes weinig kans heeft op adoptie terwijl er niets mis mee is en ze daar letterlijk in de weg leeft, wat allesbehalve rustig is. Ze is terughoudender dan Twiglet en heeft wat tijd nodig, dus ze gedraagt zich niet zo "overweldigend". Als het niet lukt, kunnen we de kat altijd terugbrengen zonder reden. Ook schijnt niemand hier te begrijpen/geloven/willen geloven dat het met een kitten vlotter zou gaan, ze vallen steeds terug op "het is een mysterie". We hebben deze keer een andere kamer klaargemaakt omdat Pluis in de vorige kattenkamer weer volop naar duiven zit te kijken, in de kamer die nu klaar staat komt ze nooit tenzij ik er ben. En neen, ik weet niet of dit een goede beslissing is maar als we het niet proberen worden we ook niet wijzer.

Bewerkt door Machteld., 10 april 2015 - 20:53.