Spring naar inhoud

- - - - -

Haar overal in huis

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#46 Geplaatst 20 april 2015 - 20:23

Bekijk berichtInge91, op 20 april 2015 - 18:44, zei:

Ik weet dat wel hoor, nu vloek ik er soms op maar als cloe er niet meer zou zijn ga ik dat ook missen ;)

Tuurlijk da, maar wij als personeel mogen soms ook eens klagen he  :)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 20 april 2015 - 21:23

Al mijn katten mogen alleen op een fleece dekentje liggen. Die heb ik boven op de zetels gelegd, op hun slaapplaats, in de veranda in hun korf en in hun korf in de keuken. Had een leuk stofje gevonden in de stoffenwinkel en heb daar die dekentjes en kussens van gemaakt. Die veeg ik dagelijks met de klerenborstel op de foto. Je ziet wat er maar af komt, van 7 kussens. Alleen spijtig dat sommige haren blijven hangen in de richting waarin ik borstel.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#48 Geplaatst 20 april 2015 - 21:29

Bekijk berichtElma, op 20 april 2015 - 21:23, zei:

Al mijn katten mogen alleen op een fleece dekentje liggen. Die heb ik boven op de zetels gelegd, op hun slaapplaats, in de veranda in hun korf en in hun korf in de keuken. Had een leuk stofje gevonden in de stoffenwinkel en heb daar die dekentjes en kussens van gemaakt. Die veeg ik dagelijks met de klerenborstel op de foto. Je ziet wat er maar af komt, van 7 kussens. Alleen spijtig dat sommige haren blijven hangen in de richting waarin ik borstel.
die gebruik is ook wel soms, heb ook zo een handschoen in dat materiaal.
Is wel goed voor sommige dingen,  gebruik het al ens tussendoor voor de krabpaal , of een tapijtje.

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 21 april 2015 - 10:29

Bekijk berichtInge91, op 20 april 2015 - 17:09, zei:

Ik loop gewoon heel dikwijls met de stofzuiger rond, komt nog eens bij dat cloe met haar plat neusje af en toe traanende ogen heeft. Ze vind het gewoon super leuk om dan met haar kopje te zwieren en alles tegen mijn ramen of muren te kletsen.
Zo eentje heb ik nu ook, gelukkig is het maar tijdelijk. Da's toch fijn he, twee minuten respijt van de volgende oogdruppels omdat baasje eerst alles moet opvegen. :p

Saga verliest wel meer haar dan Pluis (of ik zie het beter omdat haar haartjes agouti zijn) maar ze krijgt nog niet zo lang goede voeding en rust natuurlijk, misschien betert het wel. Ik merk ook wel dat Pluis veel minder haar verliest sinds ik het borstelen opgegeven heb (dat was toch telkens een gevecht) dus ik ga dat met Saga ook niet doen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#50 Geplaatst 21 april 2015 - 10:59

Bekijk berichtjuleken, op 20 april 2015 - 20:23, zei:

Tuurlijk da, maar wij als personeel mogen soms ook eens klagen he  :)

;) ;)

Bekijk berichtMachteld., op 21 april 2015 - 10:29, zei:

Zo eentje heb ik nu ook, gelukkig is het maar tijdelijk. Da's toch fijn he, twee minuten respijt van de volgende oogdruppels omdat baasje eerst alles moet opvegen. :p

Saga verliest wel meer haar dan Pluis (of ik zie het beter omdat haar haartjes agouti zijn) maar ze krijgt nog niet zo lang goede voeding en rust natuurlijk, misschien betert het wel. Ik merk ook wel dat Pluis veel minder haar verliest sinds ik het borstelen opgegeven heb (dat was toch telkens een gevecht) dus ik ga dat met Saga ook niet doen.

Gelukkig is het bij jou maar tijdelijk, maar ik heb het ervoor over hoor ;)

Geplaatste afbeelding

tanya
tanya
  • 72 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 05 augustus 2015 - 00:36

Zelf heb ik weinig tapijten en matten in huis, heb een abonnement op kleefrollers (steeds voor ik de deur uitga, doe ik even een "rollerke" :goofy: ) en koop zo weinig mogelijk zwarte kleren. Inderdaad, als je een kat in huis hebt, moet je die haren erbij nemen ;) :d
Mammie van Orbi & Stien
Zwerverke, Witte, Casper, Sammy, Blondie, Zappa & Panamarenko...
geef er 'n serieuze lap in 't kattenparadijs lieverds !! Zal jullie blijven missen...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#52 Geplaatst 05 augustus 2015 - 08:40

Bekijk berichttanya, op 05 augustus 2015 - 00:36, zei:

Zelf heb ik weinig tapijten en matten in huis, heb een abonnement op kleefrollers (steeds voor ik de deur uitga, doe ik even een "rollerke" :goofy: ) en koop zo weinig mogelijk zwarte kleren. Inderdaad, als je een kat in huis hebt, moet je die haren erbij nemen ;) :d
Die rollers koop ik ook met massa's ,
En ik draag  veel zwart :)

tanya
tanya
  • 72 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 05 augustus 2015 - 16:45

Bekijk berichtlilymaya, op 05 augustus 2015 - 08:40, zei:

Die rollers koop ik ook met massa's ,
En ik draag  veel zwart :)

Orbi is 'n zo goed als witte kat, dus tja, die witte haren steken nogal af op m'n zwarte spullen. Geeft wel 'n mooi contrast haha.
Maar ik heb ook al ondervonden dat de ene stof al gemakkelijker haren aantrekt dan de andere, zenne.
Sommige kleren moet ik gewoon es even flink uitschudden en 't meeste vliegt er al af. Andere kleren lijken wel 'n magneet voor haren.

Mammie van Orbi & Stien
Zwerverke, Witte, Casper, Sammy, Blondie, Zappa & Panamarenko...
geef er 'n serieuze lap in 't kattenparadijs lieverds !! Zal jullie blijven missen...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#54 Geplaatst 05 augustus 2015 - 17:28

Bekijk berichttanya, op 05 augustus 2015 - 16:45, zei:

Orbi is 'n zo goed als witte kat, dus tja, die witte haren steken nogal af op m'n zwarte spullen. Geeft wel 'n mooi contrast haha.
Maar ik heb ook al ondervonden dat de ene stof al gemakkelijker haren aantrekt dan de andere, zenne.
Sommige kleren moet ik gewoon es even flink uitschudden en 't meeste vliegt er al af. Andere kleren lijken wel 'n magneet voor haren.

dat is écht wel zo he!
Ik heb dat bv ook met kattenmandjes
Sommige die hangen écht zó vol met haar, dat ik
die er bijna niet meer afkrijg.
Dat is meestal zo bij katoen. Blijft er aan plakken!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 05 augustus 2015 - 17:50

Ik stofzuig de mandjes ook elke week. De dekentjes in de zetel zowat elke dag. Gelukkig gaan ze nooit naast hun dekentje liggen. Ik heb ze dat nooit moeten leren, de gaan er vanzelf op liggen. Qua haar is bij mij de trap een trekpleister.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 05 augustus 2015 - 19:15

Bekijk berichtlilymaya, op 05 augustus 2015 - 17:28, zei:

dat is écht wel zo he!
Ik heb dat bv ook met kattenmandjes
Sommige die hangen écht zó vol met haar, dat ik
die er bijna niet meer afkrijg.
Dat is meestal zo bij katoen. Blijft er aan plakken!
Of de kat die echt niet bij je op schoot wilt, tenzij je net een chiffon kleedje aantrekt om naar een of ander officieel event te gaan. Dan MOET ze op schoot. :NoWhy:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#57 Geplaatst 05 augustus 2015 - 19:46

Bekijk berichtMachteld., op 05 augustus 2015 - 19:15, zei:

Of de kat die echt niet bij je op schoot wilt, tenzij je net een chiffon kleedje aantrekt om naar een of ander officieel event te gaan. Dan MOET ze op schoot. :NoWhy:
:lachen:

Poeslap
Poeslap
  • 1.615 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 05 augustus 2015 - 20:55

Bekijk berichttanya, op 05 augustus 2015 - 16:45, zei:

Gelijk Puen. Van haar (siameesachtig) zie je overal de haren hangen en zeker op de donkere kleren, terwijl ik van Pomme (lapjespoes met grotendeels zwart als kleur) precies niets terug vind. :p

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 05 augustus 2015 - 21:03

Bekijk berichtMachteld., op 05 augustus 2015 - 19:15, zei:

Of klaar staan en ze komen nog es langs u benen gevlijd terwijl je panty's aan hebt, liefst zwarte :d
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#60 Geplaatst 05 augustus 2015 - 21:21

Bekijk berichttimestamp=, op 05 augustus 2015 - 17:50, zei:

Ik stofzuig de mandjes ook elke week. De dekentjes in de zetel zowat elke dag. Gelukkig gaan ze nooit naast hun dekentje liggen. Ik heb ze dat nooit moeten leren, de gaan er vanzelf op liggen. Qua haar is bij mij de trap een trekpleister.
die mandjes hier zouden echt elke dag moeten gestofzuigd worden.
En met het borsteltje dat jij toonde gaat dat wel redelijk goed. Maar je bent wel
even bezig. De volgende dag, hangt dat weer vol!