Spring naar inhoud

- - - - -

Tijger: pag. 7 terug blaasontsteking?

blaas?

• Log in om te reageren
114 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 08 april 2015 - 10:47

Wie het wat gevolgd heeft, weet dat we maanden met Sloeber aan het sukkelen zijn geweest. Na een operatie gaat het eindelijk beter :dancer: .
Maar nu begon Tijger 2 weken geleden symptomen van een blaasontsteking te krijgen. Hij is nu 7j en heeft 1x last van gruis gehad in het verleden.
Geen probleem... Metacam in huis, dus hup (dit zou de DA ook eerst doen).
Nu 2 weken later word ik ineens ongerust.... Hij plast wel hoor, maar kleinere plasjes (geen druppelplasjes hoor). Hij heeft niet meer de neiging overal te willen plassen. MAAR hij ligt nog wel op plaatsen die hij normaal niet gebruikt. Dus ja... eens ik me begin op te jagen.

Ik naar de DA.... Blaas kan hij niet voelen, klinisch gezien in orde, geen koorts,....

Hij is nu daar moeten blijven om straks zijn urine af te kunnen nemen (daar zijn blaas nu niet voelbaar was). Dan wordt deze naar het labo gestuurd...

Misschien maak ik me weer te druk en gaat dit weer een kostelijke grap worden (echo, labo, dag in kliniek,...). Maar zou het me nooit vergeven, mocht er toch iets zijn....

Maar op zich eigenlijk niets zichtbaar meer aan de hand buiten wat ik hier boven geschreven heb.....

We zullen wel zien zeker?

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 23 juli 2015 - 11:51.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#2 Geplaatst 08 april 2015 - 10:52

Och jee Wendy wat vervelend zeg, hopelijk valt het met voor Tijger, duim voor jullie knufff

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 april 2015 - 10:55

Bekijk berichtCisca, op 08 april 2015 - 10:52, zei:

Och jee Wendy wat vervelend zeg, hopelijk valt het met voor Tijger, duim voor jullie knufff

Ja, hoop het ook. Ben eigenlijk het plassen wel een beetje beu :louche: . Al deed hij dat niet meer... (heb tijdens het strijken wel een sloop gevonden met een mooi geel rondje op :o , Tijger dus).
Eens ik me ongerust begin te maken O:) .

Kattenopvang Waasland
Kattenopvang Waasland
  • 902 berichten

#4 Geplaatst 08 april 2015 - 11:13

Ocharme, het blijft duren he :8  

Ik hoop dat ze er allemaal eens doorgeraken en ook gezond blijven!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 april 2015 - 11:17

Bekijk berichtKattenopvang Waasland, op 08 april 2015 - 11:13, zei:

Ocharme, het blijft duren he :8  

Ik hoop dat ze er allemaal eens doorgeraken en ook gezond blijven!

Ja, hoop het ook. Jaar en dag niets noppes en dan ineens het één na het ander met die ventjes. Mannen he :louche: .
Ofwel een stom ongeval ofwel die blaas he!

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#6 Geplaatst 08 april 2015 - 11:18

Ja dat is normaal hoor Wendy, ik hier ook dood ongerust om Minnie (ex wilde poes) het was even wat beter maar ze hervalt precies, volgens da is ze al 16, 7/8 jaar bij ons, maar pff wil haar nog niet kwijt en haar nog zoveel liefde geven.....

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 08 april 2015 - 17:01

Bekijk berichtCisca, op 08 april 2015 - 11:18, zei:

Ja dat is normaal hoor Wendy, ik hier ook dood ongerust om Minnie (ex wilde poes) het was even wat beter maar ze hervalt precies, volgens da is ze al 16, 7/8 jaar bij ons, maar pff wil haar nog niet kwijt en haar nog zoveel liefde geven.....

Een hele dikke zucht!!!!

Geen stenen en geen gruis te zien. Zijn onderste blaaswand is sterk en zeer onregelmatig verdikt met 2 extra (nog eens extra) verdikkingen. Urine, bloed en staal verdikking (wat overigens vast weefsel was) is naar het labo gestuurd.

Er zijn 2 opties. Ofwel heeft hij een chronische blaasaandoening, waar wij niets van gemerkt hebben. Maar eigenlijk zou dan de ganse wand verdikt moeten zijn.
Ofwel.... en NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dit mag het niet zijn... is het iets tumoraal.
Ik ken mijn DA al vrij goed en hij maakt zich erge zorgen om de erg verdikte wand. Mede omdat het enkel onderaan is, het erg verdikt is en vast is.
Eind van de week weet ik meer over het urinestaal , pas begin volgende week over die wand. Of het al dan niet tumoraal is....

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.886 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 08 april 2015 - 17:04

Oei.... en als het tumoraal zou zijn, is het dan te opereren? Weg te nemen ofzo?
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 08 april 2015 - 17:05

Oei :( ik zal hier in ieder geval dan duimen dat het niet een tumor of dergelijke is...

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 april 2015 - 17:07

Als het eenmaal begint houdt het niet meer op.
Ik duim voor een goede afloop.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 april 2015 - 17:33

Bekijk berichtBlackScorpion, op 08 april 2015 - 17:04, zei:

Oei.... en als het tumoraal zou zijn, is het dan te opereren? Weg te nemen ofzo?

Daar hebben we het nog niet over gehad. Heb ik ook niet gevraagd eigenlijk....

Ik ga me - proberen - er niet in op te jagen en afwachten op het resultaat. Al weet ik nu al dat dit niet zal lukken....

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#12 Geplaatst 08 april 2015 - 20:10

Ach zeg wat een miserie toch he.
Ocharme tijger, hoop echt dat het goed afloopt!
Jullie hebben toch wel al wat meegemaakt hoor!

Ik duim alvast.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 08 april 2015 - 20:52

ik hoop dat alles snel weer beter is
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#14 Geplaatst 09 april 2015 - 00:14

Ik duim ook mee voor een goede afloop! Zo rot voor jullie, op den duur is een mens niet meer op zijn gemak he. Veel sterkte in alle geval!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.856 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 09 april 2015 - 00:24

Ja, herinner me nog het topic over Sloeberke onlangs. Blij om te lezen dat het goed met hem gaat :duim: .
Hoop dat de uitslagen een tumor uitsluiten bij Tijger of als het er toch één is het zonder te veel problemen en gevolgen kan verwijderd worden.
Sterkte!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blaas?