Spring naar inhoud

- - - - -

Tijger: pag. 7 terug blaasontsteking?

blaas?

• Log in om te reageren
114 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#106 Geplaatst 23 juli 2015 - 12:03

Lijkt me idd heel frustrerend.
Een mens weet  op de duur niet meer wat hij moet doen
En  dan komen er nog de rekeningen bij, het stopt niet he

Het ergste is dat hij pijn heeft.
Hoop dat de Metacam werkt en hij zich snel beter voelt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 23 juli 2015 - 12:13

Bekijk berichtlilymaya, op 23 juli 2015 - 12:03, zei:

Lijkt me idd heel frustrerend.
Een mens weet  op de duur niet meer wat hij moet doen
En  dan komen er nog de rekeningen bij, het stopt niet he

Het ergste is dat hij pijn heeft.
Hoop dat de Metacam werkt en hij zich snel beter voelt.

Ja, dat doet pijn.... en je wordt zo ongerust he... ook naar de andere toe. Kiara ligt ergens anders dan anders. Een plaats waar ze nog nooit gelegen heeft... en ja.... dan gaan bij mij ook alarmbelletjes rinkelen. Je wordt gewoon overbezorgd!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#108 Geplaatst 23 juli 2015 - 12:43

We zijn 2 weken geleden ook een weekje weg geweest. Er is wel 2x/dag iemand langs geweest (broer) en ook 1x wat langer gebleven zodat ze even naar buiten konden.

Zou dat een trigger zijn?

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 23 juli 2015 - 17:17

Dat lijkt mij wel een trigger, ja. Ik merk dat ook aan onze katten dat zij meer stress hebben als wij een tijdje zijn weggeweest, ook al komt er een petsitter 2u/dag langs. Je wordt er snel paranoïde van, maar ik zou me niet te veel zorgen maken om de rest. Dat zijn waarschijnlijk toevalligheden die je nu gewoon extra opvallen. Hou je Tijger dan binnen nu?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 23 juli 2015 - 18:38

Bekijk berichtMurron, op 23 juli 2015 - 17:17, zei:

Dat lijkt mij wel een trigger, ja. Ik merk dat ook aan onze katten dat zij meer stress hebben als wij een tijdje zijn weggeweest, ook al komt er een petsitter 2u/dag langs. Je wordt er snel paranoïde van, maar ik zou me niet te veel zorgen maken om de rest. Dat zijn waarschijnlijk toevalligheden die je nu gewoon extra opvallen. Hou je Tijger dan binnen nu?

Nee, zou nog meer stress geven en als er iets is dat hij nu niet kan gebruiken, is het stress. Maar hij komt heel vaak 'een goeiedag zeggen'. En zie hem nu ook lopen en hou hem zo wat in het oog.Kan aan zijn manier van doen al veel zien. Hij ligt vaak in/op 'het pleintje' voor ons deur (= een klein rond puntje vol planten, struiken en een boom - zie foto). De poezen zitten hier graag.
Kan dan wel niet in het oog houden hoe vaak hij gaat, maar 's morgens en 's avonds merk ik dat dan wel.

Mja.., het zou misschien beter zijn hem volledig binnen te houden (om zijn kattenbakgedrag volledig te zien), maar dat geeft meer stress. Dus ja... wat moet je dan doen he.

Tijdens het nemen van de foto zat hij er ook, maar je ziet hem niet. Onlangs vond ik het best tijd worden dat meneer binnen kwam. Ik roepen roepen roepen, geen gehoor.
Stonden met de buren te praten en hun kat was bij ons. Over het feit dat Tijger weer voor dove kat aan het spelen was. Ineens sluipt de kat van de buren naar het pleintje. Wij zagen niets en dachten dat er een muis, een vogel,... zat. De buurman ging kijken en zei nog voor het lachen: 'Stel dat het Tijger is'.
En wat bleek.... de buurman zag iets grijze strepen.... Meneer lag in de lavendelplanten (vooraan op de foto) te liggen en wij stonden er maar een paar meter af. Maar komen... nee.....

Als de buurkat dit niet had gedaan, hadden wij niet geweten dat meneer daar rustig lag te slapen...

8) :x :x :x  katten  :louche: :louche: :louche:

Bijgevoegde thumbnails

• SAM_1860.JPG

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 23 juli 2015 - 19:33

Ja, je zou inderdaad zijn kattenbakgedrag beter in het oog kunnen houden, maar ben het ermee eens dat dat voor meer stress zou zorgen en dat kan ie nu niet gebruiken. Tijger heeft dus ook bananen in zijn oren als het hem niet uitkomt :lachen: dat ken ik van ergens.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 24 juli 2015 - 09:34

Bekijk berichtMurron, op 23 juli 2015 - 19:33, zei:

Ja, je zou inderdaad zijn kattenbakgedrag beter in het oog kunnen houden, maar ben het ermee eens dat dat voor meer stress zou zorgen en dat kan ie nu niet gebruiken. Tijger heeft dus ook bananen in zijn oren als het hem niet uitkomt :lachen: dat ken ik van ergens.

Ja, hij is er ook zo eentje. Sloeber ook hoor....

Deze morgen heel eventjes buiten geweest. Hij is nu binnen (kan niet buiten) en heb hem nog niet naar de kattenbak horen/zien gaan.... Hij zit nu wel voor mijn laptop :) .
Op zich allemaal oke, maar gisterenavond likte hij aan zijn piemeltje en dat zint me niet. Wel terwijl hij zich aan het wassen was, maar toch.... het werd echt zichtbaar en meestal zie ik dat niet.
Bij Sloeber was dit een teken van een plug (verstopping), maar hij had nog andere kenmerken ook. Hij likte ook vaak aan zijn piemeltje (Sloeber).

Wacht nog even al. Anders ga ik morgenvm naar de DA.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#113 Geplaatst 24 juli 2015 - 12:51

ik zou zeker naar de da gaan. Het likken kan zijn dat hij zichzelf gewoon wast, maar in combi met wat je nog meer zegt denk ik toch aan blaasontsteking of gruis..... liever niet afwachten. Bel anders even voor overleg, dan kan de da beslissen wat je beter doet, komen of afwachten
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 25 juli 2015 - 17:30

Bekijk berichtginnie, op 24 juli 2015 - 12:51, zei:

ik zou zeker naar de da gaan. Het likken kan zijn dat hij zichzelf gewoon wast, maar in combi met wat je nog meer zegt denk ik toch aan blaasontsteking of gruis..... liever niet afwachten. Bel anders even voor overleg, dan kan de da beslissen wat je beter doet, komen of afwachten

Heb met de DA gebeld en heb hem nog sterk in het oog gehouden (veel vroeger binnen gehouden). Hij vertoont geen symptomen meer. Heeft na die ene keer niet meer aan zijn piemeltje gelikt en is zelfs niet naar de kattenbak geweest. De metacam lijkt te werken. Heb ook standaard S/D in huis en hij eet dit nu.

Voorlopig geen tekenen meer. Maar blijf hem extra observeren.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#115 Geplaatst 25 juli 2015 - 18:28

Cystease | bijsluiter - Diergeneesmiddelen

Dit kan ook helpen.Het is een voedingssupplement.

Bewerkt door DORIS, 25 juli 2015 - 18:29.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blaas?