Spring naar inhoud

- - - - -

Tijger: pag. 7 terug blaasontsteking?

blaas?

• Log in om te reageren
114 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#76 Geplaatst 18 april 2015 - 21:37

Ik heb er hier misschien over gelezen, maar tegen wanneer zouden jullie de resultaten krijgen? Pfff, dat wachten is zo zenuwslopend he. Ik denk aan jullie en duim nog altijd mee voor dr kleine tijger hoor  :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 18 april 2015 - 21:48

Bekijk berichtjuleken, op 18 april 2015 - 21:37, zei:

Ik heb er hier misschien over gelezen, maar tegen wanneer zouden jullie de resultaten krijgen? Pfff, dat wachten is zo zenuwslopend he. Ik denk aan jullie en duim nog altijd mee voor dr kleine tijger hoor  :hug:

Goh ja, eerst was gezegd dat dit lang kon duren (7 dagen), maar heb het met 'spoed' laten onderzoeken. Is wel een meerkost, maar dat heb ik er graag voor over. En ja... wat is die 'kleine' meerkost tov het ganse bedrag dat we weer kwijt zijn aan alles. Maar erg 'spoed' vind ik er niet aan.
DA had al wel gezegd dat dit dagen nodig heeft om alles te laten werken op de stukjes.

Hoop maandag toch wel iets te weten hoor!

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#78 Geplaatst 18 april 2015 - 23:45

Ja dan mogen ze idd yegen maandag toch iets meer weten. Die onzekerheid, dat knaagt aan een mens he. Toch positief denk ik dat hij graag naar buiten zou gaan en zich niet zit af te zonderen in een hoekje. Ik hoop met op positief nieuws na het weekend xx

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 20 april 2015 - 16:39

Ik heb niet veel tijd, maar heb goed nieuws!!

Tijger heeft GEEN kanker!!! :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:  :cheer: :cheer: :cheer:
Rest schrijf ik straks.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#80 Geplaatst 20 april 2015 - 16:53

Super, eindelijk nog eens goed nieuws  :jump:  :eDance:  :dancer:  :dance:
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#81 Geplaatst 20 april 2015 - 16:55

Amai, super!!!!
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#82 Geplaatst 20 april 2015 - 17:05

Ben zoooooo blij voor jullie!!  :eDance:  :eDance:

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#83 Geplaatst 20 april 2015 - 17:05

Da's supergoed nieuws!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#84 Geplaatst 20 april 2015 - 17:21

super
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#85 Geplaatst 20 april 2015 - 17:56

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr goed nieuws Wendy ben heel blij voor je

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 20 april 2015 - 18:04

Goed nieuws!!!  :goofy:

wollebolleke
wollebolleke
  • 315 berichten

#87 Geplaatst 20 april 2015 - 18:31

super goed nieuws !

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#88 Geplaatst 20 april 2015 - 19:06

Ja he :dancer: :dancer: :dancer: :dancer: . Ik ben dolgelukkig.
Net wel terug van de DA... Wonde zag er gisteren nog heel goed uit en toen ik daarnet thuiskwam, was de wonde (1 kant) verdikt en rood. Er kwam ook 'rood' af (bloed). Dat met in mijn achterhoofd dat hij nog bloed plast, ben ik dadelijk naar de DA gereden.
Toen ik daar aankwam vroegen ze dadelijk hoe het met Tijgertje was en mijn DA (of degene die Tijger behandel) vroeg ook dadelijk hoe het met mij en Tijger was.
Dus ze kennen me al 8) . Wel fijn dat je en je katten geen nummers zijn!
Maar de ene kant trekt wat harder (1 draag over heel de wonde) en de huid is wat naar boven komen te liggen. Daar een huid doorbloed is, is dat rode. Maar wonde is nog perfect dicht. Zakt later wel terug naar beneden. Ondertussen is zijn blaas ook terug nagekeken :p .

Maar nu meer over wat mijn ventje heeft.... De DA belde terwijl ik aan het wandelen was met mijn mannen (voor wie het niet weet... ik sta in het buitengewoon onderwijs). Daar ik echt niet nog langer wilde wachten, heb ik opgenomen. Ik heb dan wel niet alles voor de 100% gehoord (mja, ik moet hen ook in het oog houden he --> had ze wel op een bank gezet) en de wind gaf ook wat ruis.
Maar daarnet een verslag gevraagd, maar is uiteraard in het Engels. :s
Dus wie mij kan helpen.....

Wat ik toen van hem begrepen heb, is dat dit al langer aan de gang is. Maar Tijger is een sterke kat en laat niet snel iets blijken, ook al ken ik hem heel goed. Of misschien heeft hij er geen last van gehad :catscratchhead .
Want er was ook al fibrine gevormd en blijkbaar vormt dit zich pas nadat een ontsteking al lang gaande is. Hij zei ook iets dat er onder die 'gladde' rand (die ze zagen bij operatie) van alles minder mooi te zien was.  
Dus ja... wat precies is me nog niet geheel duidelijk eigenlijk :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead . Ontstekingen ja.  Nu gewoon Metacam afbouwen. Hij zei ook om terug over te schakelen op de voeding voor kristallen, omdat die wel eens de oorzaak konden zijn. Al waren deze nu miniem in zijn blaas en ze hebben ook geen stenen gevonden.

Nu het verslag... dus wie kan helpen :flower: :

- het epitheel is geërodeerd
- In de submucosa zijn 'reactive capillaries, edema en multifocal hemorrhage'
- Er zijn fibroblasten en 'collagenous tissue (collageen weefsel?) .
- minimaal 'perivascular to interstitial infiltrate' in de submucosa
- The infiltrate consist of few lymphocytes are rare viable neutrophils, plasma cells en pigment-laden macrophages.

besluit:
- Histology revealed erosive and hemorrhagic cystits with mild submucosal fibrosis. The inflammation is minimal. The changes are suggestive of urolithiasis/crytaluria.
- There is no evidence of neoplasia

:help:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 20 april 2015 - 19:11

Maar nu hadden we net een voeding die we aan allevier mocht geven (in samenspraak met Merelbeke): 'Hill's metabolic'.
Nu moet Tijger terug voor zijn gruis krijgen.
Maar welke:

http://www.zooplus.n...ion_diet/162952

http://www.zooplus.n...ary_diet/314487

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 20 april 2015 - 19:52

Supergoed nieuws! Blij te lezen dat hij er helemaal doorkomt. Hopelijk zakken de ontstekingen nu ook weg en mag Tijger terug happy worden :-)
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blaas?