Spring naar inhoud

- - - - -

Hills J/D gewrichtsproblemen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 april 2015 - 20:56

Op aanraden van de dierenarts zou ik dus speciale voeding aan Silas moeten geven, zodat hij minder last heeft van zijn artrose. Ik heb een zak gekocht bij de dierenarts. Uiteraard wil ik die voeding ook geven, maar jeetje wat een prijs. Ik geef sowieso al niet de goedkoopste voeding. Ik geef Sanabelle grande aan mijn katten. Nu wil ik dus aan Silas het speciaal voer blijven geven. Op zooplus verkopen ze enkel de hills J/D voor honden, maar niet voor katten? Weet iemand waar ik Hills J/D voor katten kan kopen aan een goedkopere prijs? Ook heb ik al veel gelezen dat mensen gewone voeding blijven geven, maar met glucosamine extra. Dit zou in poeder, vocht of pilvorm te verkrijgen zijn? Als ik het goed begrepen heb, zit in de speciale voeding glucosamine en chondroïne?

Graag tips, ervaringen, ...
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#2 Geplaatst 20 april 2015 - 21:13

Je zou eens kunnen kijken op www.medpets.nl

Ik heb zelf artrose, maar heb helaas geen enkele baat bij de pillen met glucosamine en chondroëne, dus vraag me af of het voor een kat/hond wel zou werken.

Sterkte met Silas

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 april 2015 - 08:03

Ons Beau heeft ook artrose.  Ze krijgt Royal Canin

http://www.medpets.b...qyO6RoCM9nw_wcB

of ze hier nu beter mee is?
Goh, de ene dag loopt ze vrij soepel, de andere dag mankt ze weer.  Dus op en af.

Ik ga mijn voeding halen bij mijn DA.  Ze heeft een heel assortiment van Royal Canin.  Ik betaal dezelfde prijs als bij medpets.  (Is vrij duur hoor :duim: )

Bewerkt door Inavanthielen, 21 april 2015 - 08:05.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 21 april 2015 - 12:07

Glucosamine bijgeven. En het voer blijven gevenn dat je nu geeft.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 april 2015 - 20:18

Silas is dus echt een zindelijke aap. Ik geef hem vandaag naast zijn speciale voeding een beetje almo nature en ik denk hem wat slimmer af te zijn dus doe wat maïsolie op de almo nature. Meneer trekt zijn neus op en de andere poezels eten het zonder problemen op. Ik dacht de olie tussen zijn natvoer te mengen i.p.v. telkens in zijn mond te spuiten, maar neen dat zou te gemakkelijk zijn :louche: ...
Ik heb al even gekeken voor glucosamine en zal dat inderdaad eens proberen. Al vrees ik dat hij zijn eten ook niet zal opeten als ik de glucosamine erover strooi? Als ik dat over de gewone voeding doe, zou dat zeker hetzelfde effect hebben? Waarom doen niet meerdere mensen dat dan zo? Waarschijlijk omdat dierenartsen daar niet over spreken en gewoon de voeding aanraden?
Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 21 april 2015 - 20:46

Aan die voeding verdienen ze wel geld he.
Er zijn wel meerdere mensen die glucosamine toevoegen en mijn DA raadt het ook aan bij arthrose ;-)

Glucosamine mengen onder een natvoer waar hij helemaal gek van is.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 april 2015 - 21:06

Bekijk berichtKaszi, op 21 april 2015 - 20:46, zei:

Aan die voeding verdienen ze wel geld he.
Er zijn wel meerdere mensen die glucosamine toevoegen en mijn DA raadt het ook aan bij arthrose ;-)

Glucosamine mengen onder een natvoer waar hij helemaal gek van is.

Oké, zal ik doen :)
Kan het kwaad dat ik speciale voeding geef en toch ook glucosamine meng tussen zijn natvoer?

Hij krijgt namelijk niet veel natvoer op een dag dus de aanbevolen hoeveelheid zal ik er misschien niet tussen kunnen mengen. Kunnen ze teveel glucosamine krijgen of zit hier niet echt gevaar in?
Geplaatste afbeelding