Spring naar inhoud

- - - - -

Mona naar de kater, nog krols na dekking? update p.16

• Log in om te reageren
274 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#1 Geplaatst 10 september 2009 - 12:00

Mijn ragdoll meisje Mona is intussen op weg naar de 13 maanden, maar is voor zover ze laat merken nog altijd niet krols. Nu vraag ik mij dus af of ik mij zorgen moet beginnen te maken? Wat kunnen zoal onderliggende redenen zijn? Ik heb trouwens een afspraak gemaakt woensdag bij Putcuyps om ze te laten testen ook. Duimen maar dus voor goede resultaten!

Bewerkt door MissKitty, 03 oktober 2010 - 12:08.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 september 2009 - 12:11

Dat is toch wel lang :catnoknow
Ik wil gerust een maandje wisselen met mijn Yumi, dan zal je direct het verschil merken :LOL: nee, maar serieus nu, ik dacht dat Jubikelcats hier ook een Persje heeft dat erg weinig en laat krols werd, misschien eens vragen aan haar?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 10 september 2009 - 12:30

Chanel was pas krols op 14 maand, ik zou nog niet ongerust worden.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 10 september 2009 - 12:34

Sommige poezen zijn er gewoon wat later in. Ik heb er hier eentje die al met nipt 5 maanden over de vloer lag te rollen en heb er eentje die met 11 maanden pas krols werd. Ik heb liefst dat ze zo lang mogelijk wachten met krols worden, maar ja, de poezzies beslissen toch wel zelf ;)

Het komt als het wilt komen, daar moeten wij ons maar bij neerleggen ;)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 10 september 2009 - 12:39

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, sommige poezen zijn hier inderdaad wat later in.  Destiny was bv. voor het eerst krols op 13 maanden.  Bastet was de vroegste met haar 10 maanden ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#6 Geplaatst 10 september 2009 - 13:05

Ik heb er geen problemen mee om mij daar bij neer te leggen hoor, zolang er maar geen onderliggende rede is maakt het mij niet uit :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 10 september 2009 - 13:18

Ik zou me zeker geen zorgen maken sommige zijn snel wat geheel niet prettig is andere zijn laat kan juist grote voordelen hebben. Ze zijn goed uitgegroeid en kunnen eigenlijk direct onder de kater ze boeten dus niks in van de zoveelste krolsheid. Heb een poes gehad die haar 1e krolsheid had tegen 3jr direct gedekt na dekking nog 2 wkn krols grr, wel zwanger. Haar dochter is met 1 jr en 7mnd gecastreerd was nog niet krols geweest, nee hoor geef mij maar een late krolse dame dan een vroege veel beter voor de poes en voor mij haha
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#8 Geplaatst 10 september 2009 - 13:28

Geen zorgen maken hoor. Netteke (ook ragdoll) stond ook maar voor de eerste keer krols op haar 14 maanden. De maand nadien was het al terug prijs :d

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#9 Geplaatst 10 september 2009 - 14:36

Oh ze is zo te horen toch lang niet de enige die zo laat is, dan zal het wel in orde zijn zeker :)

Lammijne
Lammijne
  • 80 berichten

#10 Geplaatst 10 september 2009 - 14:51

Hier nog eentje die met 14 maanden voor het eerst krols werd; zou me er niet direct al te veel zorgen over maken (al deed ik dat ook hoor, toen ze met 13 maanden nog niet krols was geweest :oops: ). Duim met je mee voor goede testuitslagen!
Groetjes Lammijne en de (cattery) Aruna cats!

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 10 september 2009 - 20:32

*dusty, nu 13 maanden en ook nog niet krols geweest :)

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#12 Geplaatst 11 september 2009 - 21:23

Alessi 13 maand ook nog niet krols , britten zijn soms laat is me vertelt :catwalk2 , niets aan te doen , afwachten zeker !

Guest_winni_*
Guest_winni_*

#13 Geplaatst 12 september 2009 - 21:47

mijn coon Fiësta werdt ook pas met 14 maanden krols .
ze was wel stilkrols wat het extra lastig maakte om te merken .
de volgende krolsheid was ongeveer 1 maand later , ook weer stilkrols .
ze mocht toen naar de kater en was toen helaas schijnzwanger , anders was ze gister uitgerekend .
geloof me , ik weet precies hoe jij je voelt .
ik zit nu met smart te wachten tot ze krols wordt , wachten duurt vaak zo lang .
heb nu wel het idee dat ze er tegen aan hangt , al dnek ik dat al een week en er gebeurt maar niks :s

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#14 Geplaatst 12 september 2009 - 21:57

winni zei:

mijn coon Fiësta werdt ook pas met 14 maanden krols .
ze was wel stilkrols wat het extra lastig maakte om te merken .
de volgende krolsheid was ongeveer 1 maand later , ook weer stilkrols .
ze mocht toen naar de kater en was toen helaas schijnzwanger , anders was ze gister uitgerekend .
geloof me , ik weet precies hoe jij je voelt .
ik zit nu met smart te wachten tot ze krols wordt , wachten duurt vaak zo lang .
heb nu wel het idee dat ze er tegen aan hangt , al dnek ik dat al een week en er gebeurt maar niks :s

Hoe merk je dan dat ze stilkrols is?

Guest_winni_*
Guest_winni_*

#15 Geplaatst 13 september 2009 - 14:45

ik heb 1 castraat die dan interesse heeft in haar en ze wordt iets aanhankelijker naar mij .
als ze krols is dan gaat dus de staart opzij als ik daar kriebel en als ze niet krols is vind et het niet fijn als ik daar kriebel/aai .

ik dnek dat je goed an zien als je poes stilkrols is als je haar gedrag ook goed kent , maar het blijft dan dus lastig .