Spring naar inhoud

- - - - -

Mona naar de kater, nog krols na dekking? update p.16

• Log in om te reageren
274 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#76 Geplaatst 04 november 2009 - 17:54

Geduld hebben. En verder nog niet wanhopen ;) Ze zijn beiden nog jong en Mona is in elk geval nog onervaren en weet niet wat haar nu zo plots overkomt. Zijn zoveel poezen die pas de tweede keer gedekt worden.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 04 november 2009 - 19:41

zal hier mee duimen (als ik nog op tijd ben)

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#78 Geplaatst 04 november 2009 - 20:30

Een iets oudere, meer eraren kater was voor Mona waarschijnlijk beter geweest. Die weten wel raad met boze poezeltjes. ;)

Niet zo erg, als er een tweede dekronde moest nodig zijn. Dan is het allemaal niet meer zo bedreigend voor Mona :heart: :heart: :heart:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#79 Geplaatst 04 november 2009 - 22:05

Er bestaat een spray in de apotheek verkrijgbaar waarbij je hun beide moet met besproeien en dat zou het makkelijker maken elkaar te vertrouwen, ze ruiken dan beide hetzelfde ook. Ik ben de naam even kwijt.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 04 november 2009 - 22:07

Dat was ook mijn eerste gedacht, dat de kater te jong was, zeker bij een onervaren poes. Heeft hij al eens eerder gedekt eigenlijk of is het zijn eerste meisje?
Tips heb ik helaas niet, wij hadden het geluk dat het de omgekeerde wereld was. Poes was de chef en de kater het onderdaantje

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#81 Geplaatst 04 november 2009 - 22:12

Muizepoes zei:

Er bestaat een spray in de apotheek verkrijgbaar waarbij je hun beide moet met besproeien en dat zou het makkelijker maken elkaar te vertrouwen, ze ruiken dan beide hetzelfde ook. Ik ben de naam even kwijt.

Je bedoelt toch niet feliway he? Want dat mag je geloof ik niet op een dier zelf spuiten. Wel op de omgeving (mandjes enz)

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#82 Geplaatst 04 november 2009 - 22:20

Felifriend, mijne euro is gevallen! Op de bijsluiter stond toen dat het juist voor op je handen was en om zo een poes haar vertrouwen te krijgen maar van de dierenarts kon het geen kwaad het een beetje op de poezen te wrijven zodat ze elkaar leerden vertrouwen. Het heeft geholpen toen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#83 Geplaatst 04 november 2009 - 22:42

Spanishke zei:

Dat was ook mijn eerste gedacht, dat de kater te jong was, zeker bij een onervaren poes. Heeft hij al eens eerder gedekt eigenlijk of is het zijn eerste meisje?
Tips heb ik helaas niet, wij hadden het geluk dat het de omgekeerde wereld was. Poes was de chef en de kater het onderdaantje

Beryl heeft al vaker gedekt hoor, hij is het probleem niet, Mona helaas wel :)

Bewerkt door MissKitty, 04 november 2009 - 22:43.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#84 Geplaatst 04 november 2009 - 22:44

Muizepoes zei:

Felifriend, mijne euro is gevallen! Op de bijsluiter stond toen dat het juist voor op je handen was en om zo een poes haar vertrouwen te krijgen maar van de dierenarts kon het geen kwaad het een beetje op de poezen te wrijven zodat ze elkaar leerden vertrouwen. Het heeft geholpen toen.

Mady heeft beide ingewreven met een of ander product, zal wel iets zoals Felifriend geweest zijn, maar het helpt voorlopig dus niet.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 04 november 2009 - 22:57

MissKitty zei:

Beryl heeft al vaker gedekt hoor, hij is het probleem niet, Mona helaas wel :)

Tja poezen he O:) ze krijsen dan een hele tijd naar een man en als ze er dan eentje krijgen, blazen en meppen ze er naar :a
Ik hoop dat er toch wat haartjes zullen gevonden worden deze nacht of binnenkort

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#86 Geplaatst 05 november 2009 - 00:01

Spanishke zei:

Tja poezen he O:) ze krijsen dan een hele tijd naar een man en als ze er dan eentje krijgen, blazen en meppen ze er naar :a
Ik hoop dat er toch wat haartjes zullen gevonden worden deze nacht of binnenkort

Heu ja haren zijn er anders al genoeg in het rond gevlogen bij die eerste ontmoeting :oops: Voor zover ik weet zitten ze nog steeds niet los bij elkaar nu. Nog maar een beetje afwachten en dan zien we wel weer verder zeker, ik doe een poging tot geduldig zijn :engel:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#87 Geplaatst 07 november 2009 - 12:41

Misschien moet je het eerst eens voortonen? (grapje :d ).
Nee hoor, ik duim mee :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#88 Geplaatst 07 november 2009 - 12:49

Ja misschien zal dat toch nodig zijn want het lukt nog steeds niet :) Ale ik ben nog altijd aan het wachten tot de krolsheid eindelijk fatsoenlijk terug wilt komen, ze lijkt nu eindelijk die richting uit te gaan maar misschien lijkt het maar. Jammer dat het zo moeilijk gaat want luca mist zijn meisje en ik uiteraard ook :(

Bewerkt door MissKitty, 07 november 2009 - 12:49.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#89 Geplaatst 07 november 2009 - 16:15

De eerste dagen moet je er niet te veel van verwachten. Bij ons zitten onze poezen 7 dagen bij de kater en meestal wordt er pas tot dekking overgegaan bij de tweede of derde nacht. Ze blijven hier wel altijd tesamen, ookal grommen ze en vliegen ze mekaar in de haren. Mekaar echt verwonden hebben ze hier nog nooit gedaan. (Het zijn wel mijn eigen poezen/katers, dus ik ken hen ook wel door en door)
Ze afzonderen heeft echt geen zin, dan wennen ze nooit aan mekaar. Als ze de geur van de kater ruikt, zal ze sneller terug krols worden. En als ze samen blijven zal hij het ook niet opgeven.
Eigenlijk heeft een dekking gewoon niets romantisch voor beiden.
Pas als ze uitgedekt zijn komt er af en toe wat romantic in de lucht. Dan zijn ze hier onafscheidelijk.Dan liggen ze gezellig samen en weet ik dat het gelukt is... :heart:

Zolang ze niet terug krols is moet je er niets van verwachten. Soms komt de krolsheid na een dag of twee vanzelf terug door de geur van de kater. Soms ook niet en dan heeft het geen zin om haar daar te laten.
Dus, nog even geduld....Veel succes !!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#90 Geplaatst 07 november 2009 - 17:17

De eerste keer was ze een weekje ofzo krols, dan een week of ietsie meer niet en dan begon het alweer opnieuw. Daarom denk ik dat we maar beter nog eventjes kunnen afwachten of ze het nu ook weer zo snel opnieuw doorbreekt dan weer die lange rit naar huis en dan zien dat ze na een paar dagen terug thuis weer opnieuw krols is. Ale ik denk toch dat dat het beste is maarja ik ben er ook maar nieuw in allemaal natuurlijk :oops: