Spring naar inhoud

- - - - -

drinkfontein

drinkfontein

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 april 2015 - 09:54

Om onze katten meer te laten drinken, ga ik terug drinkfonteinen aanschaffen. Ik heb dit in het verleden gehad, maar telkens we die een paar dagen uitlieten, was ie stuk. (Als ik fouten typ --> heb gisteren het topje van mijn vinger gesneden en typen is lastig :-) omdat ik normaal ook blind typ.)

Wij kochten altijd deze http://www.zooplus.n...enkplaats/67765 of zijn broertje de groene.

Van welke zijn jullie tevreden? Graag eentje dat soms uit kan (wegens oververhitting en als we bv. een weekendje weg gaan). Eentje dat goed te reinigen is.

Vroeger had Peggy hier op de site zo'n keramieke van een Duitse site. Zo'n fontein zou ik graag hebben voor in de living. Maar ik kan geen Duits en ken de website ook niet.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 april 2015 - 10:01

Wat vinden jullie van deze?

http://www.zooplus.n...nkplaats/174264

Machteld.
Machteld.
  • 2.973 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 april 2015 - 10:11

Ik heb de groene versie van die eerste fontein gekocht omdat die het goedkoopst was en ik voor onze eerste fontein geen te groot risico wou nemen, maar als je weet dat ze eruit drinken zou ik eerder voor die tweede gaan. Hij ziet er steviger (en mooier) uit en interessanter voor katten met die verschillende straaltjes water. Helaas staat het materiaal er niet bij dus ik gok dat hij ook van plastiek is...
Bij de Catit vind ik het vooral vies dat er heel snel een lijn komt aan de bovenrand van het water die er moeilijk af gaat, met de onderste fontein beweegt het water meer en heb je dat misschien minder? Wat ik ook wel een groot voordeel vind, is dat ze er ook uit kunnen drinken als de fontein niet werkt. Bij de Catit kunnen ze niet aan het water als je de stekker uit trekt.

Onze Catit staat trouwens al een maand of twee gewoon als waterbak van 3l, zonder het fonteinstuk op. Daar drinkt Pluis meer van... :rolleyes:
Ik liet die 's nachts wel aan staan maar ik heb 'm eens wat langer uitgezet om schoon te maken en toen ging het pompje ook niet meer, en dan plots weer wel. :catnoknow

Bewerkt door Machteld., 22 april 2015 - 10:13.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 april 2015 - 11:22

Bekijk berichtMachteld., op 22 april 2015 - 10:11, zei:

Ik heb de groene versie van die eerste fontein gekocht omdat die het goedkoopst was en ik voor onze eerste fontein geen te groot risico wou nemen, maar als je weet dat ze eruit drinken zou ik eerder voor die tweede gaan. Hij ziet er steviger (en mooier) uit en interessanter voor katten met die verschillende straaltjes water. Helaas staat het materiaal er niet bij dus ik gok dat hij ook van plastiek is...
Bij de Catit vind ik het vooral vies dat er heel snel een lijn komt aan de bovenrand van het water die er moeilijk af gaat, met de onderste fontein beweegt het water meer en heb je dat misschien minder? Wat ik ook wel een groot voordeel vind, is dat ze er ook uit kunnen drinken als de fontein niet werkt. Bij de Catit kunnen ze niet aan het water als je de stekker uit trekt.

Onze Catit staat trouwens al een maand of twee gewoon als waterbak van 3l, zonder het fonteinstuk op. Daar drinkt Pluis meer van... :rolleyes:
Ik liet die 's nachts wel aan staan maar ik heb 'm eens wat langer uitgezet om schoon te maken en toen ging het pompje ook niet meer, en dan plots weer wel. :catnoknow

Ja die pompjes van Cat-it zijn niet zo duurzaam vind ik....

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#5 Geplaatst 22 april 2015 - 11:39

Ik heb een cat mate staan en ben er tevreden over, hij staat hier nu dikke 2 jaar. Het is niet de mooiste maar cloe drinkt er graag uit ;)
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 22 april 2015 - 12:15

Ik heb 1 grote van Keramik im hof: http://www.keramik-i...id=14&Itemid=84
en dan 1tje van Lucky kitty die je ook bij zooplus kan bestellen : http://www.zooplus.n...nkplaats/145971

Waarom keramiek? Ze kregen hier van de kunststof drinkfonteinen mee etertjes en dan was dus niet zo aantrekkelijk, zeker niet als we op show moesten gaan.

Fietje26
Fietje26
  • 6.689 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 april 2015 - 12:25

Dora heeft een Cat Mate. Inderdaad niet erg mooi maar maakt bijna geen geluid, makkelijk te reinigen en duurzaam. We hebben hem nu toch al iets langer dan een jaar :)
Ooit via Zooplus gekocht, ze zullen hem nog wel hebben daar.
20150422_122109.jpg

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 22 april 2015 - 12:27

Bekijk berichtMayaBlue, op 22 april 2015 - 12:15, zei:

en dan 1tje van Lucky kitty die je ook bij zooplus kan bestellen : http://www.zooplus.n...nkplaats/145971

Waarom keramiek? Ze kregen hier van de kunststof drinkfonteinen mee etertjes en dan was dus niet zo aantrekkelijk, zeker niet als we op show moesten gaan.

Gemakkelijk te reinigen, stil en zijn nog nooit uitgevallen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 april 2015 - 12:30

Bekijk berichtMayaBlue, op 22 april 2015 - 12:15, zei:

Dat is de site!! Maar ik kan geen Duits :cry:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 22 april 2015 - 12:33

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 april 2015 - 12:30, zei:

Dat is de site!! Maar ik kan geen Duits :cry:

Als je wilt kan ik je wel door de bestelling helpen ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 22 april 2015 - 12:52

Keramik Im Hof is echt een aanrader en ze kunnen ook Engels hoor ! Gewoon een mailtje sturen met je vragen of je bestelling en dan komt dat in orde. Als de drinkfontein klaar is na zoveel weken krijg je een mailtje en dan moet je betalen.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 22 april 2015 - 12:56

Ik heb voor mijn maine coons de dog-it. Maakt nauwelijks lawaai, makkelijk te reinigen en moet hem met 5 katten slechts 1 keer per week vullen. Supercontent van.
Had vroeger de cat-it maar die moest ik dagelijks bijvullen en die drinkwell was goed maar heb er 2 die het water er uit schepten dus elke dag dweilen :(

Dog-it te koop bij zooplus.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 22 april 2015 - 13:36

Bekijk berichtwendyv123, op 22 april 2015 - 12:52, zei:

Keramik Im Hof is echt een aanrader en ze kunnen ook Engels hoor ! Gewoon een mailtje sturen met je vragen of je bestelling en dan komt dat in orde. Als de drinkfontein klaar is na zoveel weken krijg je een mailtje en dan moet je betalen.

Als ik ergens niet goed in ben, is het in talen..... Ik versta Engels en zal me wel kunnen behelpen in het praten, maar laat me alsjeblieft het niet zelf schrijven :-).

Bekijk berichtMayaBlue, op 22 april 2015 - 12:33, zei:

Als je wilt kan ik je wel door de bestelling helpen ;)

Ja zou fijn zijn.... Is het gewoon een site waar je uit modellen kan kiezen of hoe werken ze?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 22 april 2015 - 13:45

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 april 2015 - 13:36, zei:

Ja zou fijn zijn.... Is het gewoon een site waar je uit modellen kan kiezen of hoe werken ze?

http://www.keramik-i...chk=1&Itemid=84 hier kan je het model kiezen en de grote van de schaal (25-40 cm ). Je klikt dan op de fontein naar keuze (qua grote en design) en dan kan je de kleuren kiezen in een menu onderaan (je krijgt ook voorbeelden van de kleuren).

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 22 april 2015 - 13:59

http://www.keramik-i...cted=1&Itemid=1 voor een bestelling moet je je ook registreren:

de vakjes die je moet invullen zoals ze op de site staan:
e-mail:
gebruikersnaam:
wachtwoord:
bevestiging wachtwoord:
Bedrijfsnaam:
Aanspreek titel: (moet je selecteren)
Voornaam:
Achternaam:
Middelste naam: (niet nodig, is indien je meerdere voornamen hebt)
Adres1:
Adres 2:
Stad:
Postcode:
Land: (moet je selecteren)
Staat: (nein zetten is niet van toepassing in ons land)
Telefoon nummer:
Gsm nummer:
Fax:
(vervolgens 'ik ga akkoord met de regels aanvinken') en registratie verzenden

Dan krijg je misschien een gewone welkom mail aan met een link die je moet klikken om te bevestigen (zo niet kan je gewoon verder gaan met de bestelling :) )

Let wel op het kan even duren voor de bestelling aankomt, maar dat staat ook in het mailtje na de bestelling.

Nog een kleine nota, de bestelling verzenden ze met DPD en het is volgens mij via overschrijving betalen (is al eventjes geleden dat ik zelf besteld heb) als je nog vragen hebt terwijl je bestelt, kan je me een pbtje sturen ;).

Bewerkt door MayaBlue, 22 april 2015 - 14:00.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: drinkfontein