Spring naar inhoud

- - - - -

Gedicht van op KS gezocht

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 27 april 2015 - 22:17

Ik heb hier een hele tijd geleden een tekst/gedicht gelezen over (uiteraard) de kat.  Ik geloof zelfs dat ik het zelf gepost heb maar ik kan het echt niet terug vinden.
Het ging over een kat die bij God zat en kloeg dat ie iets miste om speciaal te zijn voor de mens, maar hij wist niet wat.  God geeft de kat dan een grote muil met scherpe tanden maar daar werd de kat niet gelukkiger van...  Hij geeft de kat verschillende fysieke eigenschappen maar niks is goed.  Tot God het ineens weet en hem het "spinnen" geeft...

Dat was een hele mooie tekst maar voor mij onvindbaar.  Weten jullie toevallig over welke tekst ik het heb ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 april 2015 - 22:48

Was het deze?

When God made the world, He chose to put animals in it, and decided to give each whatever it wanted. All the animals formed a long line before His throne, and the cat quietly went to the end of the line. To the elephant and the bear He gave strength, to the rabbit and the deer, swiftness; to the owl, the ability to see at night, to the birds and the butterflies, great beauty; to the fox, cunning; to the monkey, intelligence; to the dog, loyalty; to the lion, courage; to the otter, playfulness. And all these were things the animals begged of God. At last he came to the end of the line, and there sat the little cat, waiting patiently. "What will YOU have?" God asked the cat.
The cat shrugged modestly. "Oh, whatever scraps you have left over. I don't mind."
"But I'm God. I have everything left over."
"Then I'll have a little of everything, please."
And God gave a great shout of laughter at the cleverness of this small animal, and gave the cat everything she asked for, adding grace and elegance and, only for her, a gentle purr that would always attract humans and assure her a warm and comfortable home.
But he took away her false modesty.
Lenore Fleischer

I came, I purred, I conquered

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 april 2015 - 23:40

Nee, maar ik vind het wel kei lief dat ge 't hier hebt neergezet.  't Is niet hetgene ik zoek maar 't is ook een mooie tekst. :)
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 april 2015 - 04:29

Ik heb ook wat aan het zoeken geweest, maar kan het niet vinden.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 april 2015 - 18:37

http://www.chloe2.be...ezenverhaal.htm

Is het deze soms?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 april 2015 - 18:52

Bekijk berichtARIZONA, op 30 april 2015 - 18:37, zei:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!  :flower: :flower: :flower: :flower:
Heel erg bedankt !!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 april 2015 - 21:14

Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen :jump:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 01 mei 2015 - 02:27

Ik ook !! :lol2: