Spring naar inhoud

- - - - -

kent iemand dit?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 29 april 2015 - 16:37

Ik lees regelmatig op de site dat mensen 1 kat ander voer moeten geven en hoe te doen enzo....nu was ik in een groot tuincentrum en viel mn oog op dit hieronder. Ik had het nog nooit gezien, maar wel heel handig...de prijs stond er niet bij..dus geen idee
20150429_154358.jpg

Net ff gegoogled blijkbaar te koop bij zooplus...wel 100 euro...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 april 2015 - 16:54

En hoe zorg je er dan voor dat een andere kat er niet bij komt?

Time spent with cats is never wasted

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 210 berichten
  • 10 katten

#3 Geplaatst 29 april 2015 - 17:04

Werkt op chip ,
dus het zak enkel open gaan voor de katten die je op dat bakje insteld.
MelsBengals

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 29 april 2015 - 17:22

1 van onze adoptanten heeft er zo 3 naast elkaar staan.
Alleen de geprogrammeerde kat kan eruit eten

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 29 april 2015 - 17:52

Lies moet hier ook andere voeding krijgen, niet simpel want Bas lust dat eten ook heeeeeeel erg graag en haalt huzarentoeren uit om er toch maar een graantje van te kunnen meepikken.  En Bas is de slimste kat hier dus slaagt er soms in om ons te verschalken waar we bij zitten.  Het zijn harde grote brokken die Lies nu krijgt dus als er van gegeten wordt, horen we dat direct.  Wat doet Bas nu denk je ?!?!?!  Ze komt stilletjes eten halen uit dat bakje en eet het gewoon elders op. :louche:  
Ik ga dat ook eens opzoeken, zo'n etensbakje met chip.
Alhoewel ik Bas nog in staat zie om Lies tot bij het bakje te slepen tot het opengaat en ze er zelf van kan eten.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 29 april 2015 - 18:24

Bonnie heeft dat ook

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 29 april 2015 - 19:18

ik ken ze wel. heb ze niet, maar ken ze wel. We hebben er zelf naar zitten kijken ,maar voor onze groep is het niet handig. De meeste voerbakken die zo werken gaan veel te langzaam dicht nadat de betreffende kat vertrekt. Dan is het bakje allang leeg voor het dicht kan gaan weer :p

en als een kat met de verkeerde chip langskomt en wil eten, dan denk ik niet dat die zich laat tegenhouden door het apparaat :p

hadden we een dergelijk ding gevonden waarvan wij dachten dat het ging werken voor onze sloperts en vreetzakken, dan hadden we die uitgeprobeerd.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#8 Geplaatst 29 april 2015 - 21:22

Bekijk berichtginnie, op 29 april 2015 - 19:18, zei:

en als een kat met de verkeerde chip langskomt en wil eten, dan denk ik niet dat die zich laat tegenhouden door het apparaat :p
Dat denk ik ook. Als ik zie hoe Pluis al omgaat met het deksel van de pot waarvan ze weet dat er meestal brokjes in zitten omdat ze boos is dat ze geen brokjes mag, geef ik zo'n apparaat geen halve dag. Als ze het dekseltje er niet af krijgt vliegt het hele toestel zo lang door de keuken tot het breekt. Met doodbrave katten werkt het misschien wel.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 november 2015 - 14:16

Er staan ook veel reviews van mensen die zeggen dat een andere kat heel gemakkelijk van die voeding mee kan eten langst de zijkant of zo.
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 22 november 2015 - 15:04

Ik ken het, maar heb het niet. Zou er 3 moeten hebben dan en dat wordt kostelijk. Als ik dan zeker was dat ze het allemaal zouden gebruiken èn ze niet meer van elkaar kunnen eten, oké dan nog.

Ik denk dat iemand hier op KS de hare verkocht?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 27 november 2015 - 02:12

t is ook niet geschikt als je poezel alleen nog natvoeder mag eten...
Wij hebben eetboxen gemaakt waar ze ook ingeraken met hun chip, er zit een kattenluik op de box dat alleen opengaat als t afgesteld staat op hun chip, en dat is toch veel makkelijker vind ik
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 november 2015 - 13:40

Wij hebben daar ook voor getwijfeld omdat Miloh op speciale voeding staat tegen blaasgruis, Moon eet iets anders en Luna die er laatst bij gekomen is was niet weg te houden bij de bordjes van de anderen.
Na de verschillende beoordelingen te lezen hebben we het niet gedaan.
Katten die mee eten van opzij of achter de "toegelaten" kat enzo...

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 27 november 2015 - 13:40.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 december 2015 - 18:26

Ik heb laatst een foto gezien ergens op een of andere site van iemand dat een (boeken)kast met glazen deuren had omgebouwd tot unieke eetplaatsen. Met zij-ingangen via chip-kattenluikje per plank 1 kat. Wat ook duur wordt omdat je een kattenluik per kattenvoeding (valt dus best mee als maar 1 kat aparte voeding moet hebben) nodig hebt maar daar kan je wel met eender welke voeding werken -droog en nat- met de zekerheid dat de ene kat zeker niet bij de andere kat(ten) hun voeding geraakt.
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 december 2015 - 20:12

Bekijk berichtLeenaria, op 14 december 2015 - 18:26, zei:

Ik heb laatst een foto gezien ergens op een of andere site van iemand dat een (boeken)kast met glazen deuren had omgebouwd tot unieke eetplaatsen. Met zij-ingangen via chip-kattenluikje per plank 1 kat. Wat ook duur wordt omdat je een kattenluik per kattenvoeding (valt dus best mee als maar 1 kat aparte voeding moet hebben) nodig hebt maar daar kan je wel met eender welke voeding werken -droog en nat- met de zekerheid dat de ene kat zeker niet bij de andere kat(ten) hun voeding geraakt.

En buiten het kostenplaatje moet je kat er ook nog in durven en zonder er een kat aan de in en uitgang gaat zitten....

Elma
Elma
  • 3 katten

#15 Geplaatst 16 december 2015 - 21:26

Ik heb die foto ook gezien van die kast vol kattenluikjes voor voer. Wij waren op zoek naar een kattenluik die chipherkenning heeft, omdat Butler niet buiten mag.
http://www.bitiba.nl...luik/kattenluik
Werkt heel goed voor binnen en buiten gaan, maar Sienna is toch al in aar haast om binnen te zijn, tegen een gesloten deur aangevlogen.
Bij Bitiba zijn die luikjes niet zo duur, dus kan je eventueel achter het luikje iets bouwen dat alleen de gewenste kat erin kan om te eten.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos