Spring naar inhoud

- - - - -

Heeft er iemand ervaring met atlas behandeling?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 04 mei 2015 - 01:02

Al vele jaren heb ik bijna dagelijks last van pijnlijke spieren in de streek van mijn nek, schouders en bovenrug.
Erge spanningen waardoor ik ook regelmatig beef met mijn hoofd, vaak ook niet soepel kan bewegen ermee en het regelmatig kraakt in die zone.
Ik kreeg in het verleden de diagnose "myocolone dystonie", dat is een neurologische ziekte waarbij de tonus op de spieren te hoog is en zich ook manifesteert in schokkende bewegingen.
Botuline-injecties werkten soms tijdelijk en het effect minderde ook steeds na een volgende injectie.

Uiteindelijk ga ik de knoop doorhakken om een afspraak te maken bij een therapeut die een atlas-correctie kan uitvoeren.
De positieve ervaring die Mauro hier ooit met ons deelde hielp me in die richting te zoeken.
Toen was het moment niet zo geschikt voor mij,  maar ondertussen heb ik via mail al contact gehad met iemand om een paar vragen te beantwoorden.
Ik heb een therapeut in gedachten uit Zingem, maar eigenlijk puur doordat dit qua afstand het meest haalbare lijkt voor mij.
Deze staat wel aanbevolen op de site van atlasbehandeling.be, dus ik denk wel dat deze er goed voor opgeleid is.

Ik ga het eerst voor mezelf uitproberen en als het meevalt zal mijn vriendin dit misschien ook laten doen.
Zij heeft een cervicale hernia en daarom ben ik wat banger voor haar of het negatieve gevolgen kan hebben.
Volgens het eerste antwoord die ik kreeg op mijn mail niet, maar toch ben ik er zo bang voor.
Ze heeft de laatste jaren regelmatig migraine-aanvallen met aura.
De voorbije week 3 aanvallen op 3 dagen :(
Onze Miloh gaat dan steeds bij haar liggen als ze tijdens een aanval in de zetel gaat liggen, echt op haar i.p.v. naast haar zoals hij 's avonds doet :hug:

Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn op k.s. die dit ooit hebben laten doen en wat de ervaringen zijn tijdens, na en ook lange tijd na de behandeling.
Zowel de negatieve als de positieve natuurlijk ;)
En ook bij welke therapeut jullie dit lieten doen.

Ben benieuwd en hoop me op deze manier een beetje een beeld te kunnen maken van wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt :hug

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.599 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 mei 2015 - 12:03

Kate (Maylun op het forum) heeft dit gedaan een jaar of 2 geleden.
Zal eens zeggen dat ze nog eens moet inloggen.

Als ze haar gegevens nog weet tenminste...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 mei 2015 - 00:05

Bekijk berichtEvyke81, op 04 mei 2015 - 12:03, zei:

Kate (Maylun op het forum) heeft dit gedaan een jaar of 2 geleden.
Zal eens zeggen dat ze nog eens moet inloggen.

Als ze haar gegevens nog weet tenminste...

Bedankt Evyke :duim:

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#4 Geplaatst 05 mei 2015 - 08:33

Evy, neem aan dat Kate haar inlog naam nog weet, als ze het ww kwijt is kan ze dat opnw aanvragen

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#5 Geplaatst 05 mei 2015 - 09:49

Ik dacht dat Mauro dit ook heeft laten doen, volgens mij heeft ze hier nog een topic over gehad. Maar je kan haar ook altijd eens een pb over sturen uiteraard.
Ik zoek even of ik het topic terugvindt

Gevonden!
dit is het topic dat ik bedoel, al ben ik niet zeker of het over dezelfde behandeling gaat, maar heb even de tijd niet om het topic door te nemen.
Succes alvast en hou ons op de hoogte he, want ik zoek ook nog altijd naar middeltjes voor mijn pijnproblematiek maar ben gewoon bang om het erger te maken.

http://www.kattensit...eidupje-p8-116/

juleken
juleken
  • 7.141 berichten

#6 Geplaatst 05 mei 2015 - 10:27

Ik heb er geen ervaring mee maar ik hoop dat je ermee geholpen kan worden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 mei 2015 - 17:27

Bekijk berichthilleke, op 05 mei 2015 - 09:49, zei:

Ik dacht dat Mauro dit ook heeft laten doen, volgens mij heeft ze hier nog een topic over gehad. Maar je kan haar ook altijd eens een pb over sturen uiteraard.
Ik zoek even of ik het topic terugvindt

Gevonden!
dit is het topic dat ik bedoel, al ben ik niet zeker of het over dezelfde behandeling gaat, maar heb even de tijd niet om het topic door te nemen.
Succes alvast en hou ons op de hoogte he, want ik zoek ook nog altijd naar middeltjes voor mijn pijnproblematiek maar ben gewoon bang om het erger te maken.

http://www.kattensit...eidupje-p8-116/

Ja, het is dankzij de ervaring van Mauro in haar topic dat ik meer ben gaan opzoeken over atlasbehandeling ;)
Bedankt om het op te zoeken. Als ik het me goed herinner had zij hier positieve ervaringen mee, ik kan het altijd nog eens doornemen.
Als ik de knoop volledig doorgehakt heb zal ik mijn ervaring hier zeker komen delen.
Voor mezelf ben ik minder bang om de stap te zetten daar de oorzaak neurologisch, het is eerder voor mijn partner dat ik bang ben omdat er tijdens de behandeling toch wel in de nekstreek wordt gewerkt en zij daar hernia's heeft.
Ik hoop dat jij ook iets vindt dat je durft te proberen om jouw pijn te verlichten en dat het mag helpen :hug:

Bekijk berichtjuleken, op 05 mei 2015 - 10:27, zei:

Ik heb er geen ervaring mee maar ik hoop dat je ermee geholpen kan worden.
Bedankt Juleken :hug:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 mei 2015 - 17:28.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 12 mei 2015 - 00:49

Ik ben er ondertussen aan uit geraakt ;)

Heb een goed informatief gesprek gehad met een behandelaar in onze buurt.
De knoop doorgehakt en een afspraak voor volgende week maandag.

Er zijn 2 behandelingen met een tussenpoos van 4 à 6 weken.
Ik las diverse ervaringen van mensen met een scheef bekken (heb ik ook scoliose) die na de behandeling merkten dat ze terug "recht" stonden. Dit leek me echt bijna onmogelijk en ik sta er eerlijk gezegd nog erg sceptisch over.
Tijdens ons gesprek vernoemde de therapeut (in mijn geval ook kinesist) dat mijn vriendin mocht meekomen (aangezien ik nog twijfel voor haar door haar migraine en cervicale hernia).
Want, zei hij , bij sommige mensen waarbij het bekken scheef staat komt het na de behandeling terug recht en dan is het interessant als er nog iemand bij is om dat te zien (toen had ik mijn scoliose nog niet eens vernoemd.).
Euh, als dat waar is stel ik me nog steeds de vraag of een beenverschil van toch wel 17mm bij mij wel gezond is om na zoveel jaar terug recht te komen. Maar dat merk ik dan wel :p

Gisteren weer een dag gehad met extreem veel spierspanningen en pijn, tot hoofdpijn alsof ze er met messen in staken en ben dus echt wel op een punt gekomen waar ik alles dat financieel haalbaar is wel uittesten waar er zelf maar een waterkans is dat er verbetering optreedt.

De nekhernia zou ook geen probleem zijn voor de behandeling aangezien er niet aan de wervels gewerkt wordt maar enkel aan de spieren rond de atlas.
Als de migraine gerelateerd is aan problemen met de nek (daar zijn we niet aan uit bij haar) dan kan het zijn dat het hiervoor helpt.
Hij heeft toch verschillende mensen behandeld die er nadien af geraakt zijn.
Enig minpunt is dat je na de behandeling gegarandeerd diezelfde avond nog een zware migraine aanval krijgt ; het lichaam die reageert. Nadien zou het weg kunnen blijven.
Wanneer de oorzaak gerelateerd is aan voedsel ofzo helpt het normaal gezien niet, daar was hij ook wel eerlijk in.

Mijn buurvrouw heeft zich jaren geleden ook laten behandelen op die manier en door dezelfde therapeut.
De dag nadien had ze wel pijn in de behandelde zone.
Dat lijkt me niet zo raar ; als je lang intens gemasseerd wordt kom je wel eens tegen dat je spieren nadien als gekneusd aanvoelen. Meestal duurt dat hoogstens een paar dagen. Zij had toch geen last meer van haar nek achteraf ; ik ben al blij met iets minder ;)

Ondertussen heb ik eindelijk ook de knoop doorgehakt om bij een andere huisdokter te gaan en mijn bloed laten onderzoeken voor mijn schildklierwaarden + algemeen bloedonderzoek.
Alles oké behalve een redelijk laag vit D gehalte.
Ik nam een paar jaar geleden preventief vit D omdat er in de familie ook tekorten waren en ik goed ingelicht werd over wat er maximum genomen mag worden.
Hiermee was ik sinds vorig jaar gestopt en daar heb je het al...maar dat kan gemakkelijk terug op peil gebracht worden door inname van vit. D.

Aangezien een laag gehalte ook spierpijn kan veroorzaken en depressies hoop ik toch iets van verbetering te merken tegen dat ik het terug op peil krijg.
Vandaag in elk geval op natuurlijke wijze hieraan gewerkt door een tweetal uur te gaan fietsen in de zon O:)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 12 mei 2015 - 00:51.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#9 Geplaatst 13 mei 2015 - 19:01

Ik hoop dat ze je kunnen helpen, ik heb er zelf geen ervaring mee
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 15 mei 2015 - 23:29

Ik ga dit zeker volgen want ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit, is niet echt bevestigd door de dokter, want hij kende dit niet.
Jaren geleden had ik daar eens een artikel over gelezen, en ik vond 't helemaal passen, alleen is het niet zo héééél  erg bij mij.
Maar toch erg genoeg om er iets te willen verhelpen, dus ik volg vol spanning.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 08 juni 2015 - 00:45

Hier ben ik dan terug, morgen 3 weken na m'n eerste atlasbehandeling.

De behandeling zelf heb ik niet als onaangenaam ervaren. Voordat de regio rond de atlas behandeld werd, heeft de kinesist de spieren in regio nek-schouders met een apparaat los gemasseerd : dat was echt kippenvel krijgen tot op mijn benen, zoveel deugd deed het :thumb:
Het zet me tot nadenken om een massagetoestel aan te schaffen waar ik gemakkelijk (of mijn partner) in diezelfde regio bij mezelf de spieren even zou kunnen los maken wanneer ik dat wens thuis. Tips betreffende goeie apparaten op dat vlak zijn altijd welkom :)
De vibrerende massage rond de spieren van de atlas was niet zo pijnlijk rechts, linkerkant wel héél gevoelig.
Maar de kinesist stopte regelmatig om te vragen hoe het ging, eventueel was even gaan liggen tussendoor ook mogelijk. Dat bracht wel geruststelling.
De pijn links was wel haalbaar hoor (misschien mede doordat ik al jaren pijn in die regio gewend ben).
Wat me iets onrustiger maakte was het gevoel van misselijkheid die gepaard ging met de pijn. Even twijfelde ik om te vragen of ik mijn polsen onder koud water mocht steken, maar beet door (wat hij echter afraadde, mja zo ben ik :oops: ).
Het was niet echt zo dat ik misselijk werd van de pijn, eerder dat de regio die toen behandeld werd op mijn maag/verteringsstelsel bleek te werken (onrechtstreeks).
Ik heb al jaren met periodes héél veel last van maag/misselijk gevoel in die streek, gevolgd door periodes dat ik er amper tot geen last van heb.
Na de atlasbehandeling mocht ik gaan liggen op één van de massagetafels en werd mijn nek nog wat ontspannen door bepaalde zachte handelingen die ik herkende van bij de osteopate.
Wat me erg opviel toen ik daar lag was dat ik héél erg diep kon ademen, héél relax was. In diepere mate dan bij de osteopate.
Diezelfde avond was ik héél snel moe maar het was een aangename vermoeidheid waartegen ik niet wou vechten en de dag daarop had ik ook nood aan een dutje in de namiddag.

De dag zelf, voor ik er binnen kwam had ik pijn in mijn onderrug. Na de behandeling was deze pijn van het midden naar rechts verschoven en niet echt meer pijn te noemen, eerder een soort lichte druk.
Echt veel pijn in mijn onderrug heb ik sindsdien niet meer gehad, hoogstens eens een halve dag en dan ging het weer over.
De pijn in de regio nek/schouders is naar mijn gevoel ook minder vaak aanwezig sindsdien.
Volgens mijn partner staat mijn hoofd nu ook iets "rechter" zelf merk/zie ik dat verschil niet zozeer (mijn hoofd staat en stond nu ook niet meer zo schuin als de periode dat ik rond liep met mijn cervicale dystonie.).
De last in mijn maag is ook veel minder maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik een paar dagen nadien gestart ben met dagelijks gember aan mijn voeding toe te voegen (?).
Verder liep ik al een half jaar met een verkoudheid die ik vooral ervoer als een zeurende pijn in het voor- en achterhoofd lopend langs mijn nek en vooral langs de linkerzijde.
Van deze dacht ik dat ze aan het verdwijnen was omdat ik de dagen nadien veel heb moeten snuiten ; het kwam los...
Echter was één dag het wat frisser hebben (koude wind) voldoende om het weer aan te wakkeren.

Persoonlijk vind ik het wat vroeg om een conclusie te trekken over de behandeling :
- Verschillende klachten die momenteel verminderd zijn, verminderen met periodes soms ook (om later opnieuw op te flakkeren) al zeker als het warmer wordt.
- Een atlasbehandeling zou het lichaam aanzetten tot zichzelf te herstellen en dit genezingsproces kan 4 à 8 weken in beslag nemen.

Momenteel ben ik er dus nog niet aan uit of ik voor de tweede atlasbehandeling ga, wil de effecten op langer termijn bekijken.

Wat me echter niet zo overtuigde zijn bepaalde "beloftes" die de therapeut deed :
Zo zouden de meeste mensen met schuine bekken na de behandeling veel rechter komen te staan.
Hij zag duidelijke verbetering net erna en toonde dit aan mijn partner, zij merkte hier echter maar een klein verschil.
Als ik ontspannen ben (zoals net na de behandeling) en extra op mijn houding let (wat ook gevraagd werd) dan valt het verschil ook iets minder op omdat ik m'n schouders e.d. rechter houdt.
Mijn rechterschouder staat tot op de dag van vandaag nog steeds veel lager dan mijn linkerschouder, dus daar geen succes mee geboekt.

Twee dagen later ging mijn vriendin voor dezelfde behandeling.
Tijdens het behandelen van de atlas voelde zij, in tegenstelling tot mij, absoluut geen pijn.
Pas tegen de avond kreeg ze veel hoofdpijn (behandeling vond plaats in de namiddag).
De dag nadien kreeg ze een migraine-aanval met aura, gevolgd door veel hoofdpijn.
Deze had ze de laatste maand ook regelmatig (soms 2x/dag, soms met een 3-tal dagen tussen).
Ook had hij vernoemd dat ze waarschijnlijk een zware migraine-aanval zou krijgen de avond volgend op de behandeling, maar als de oorzaak een blokkade in de nek was de migraine nadien voorgoed kon wegblijven.
Sindsdien kreeg ze nog 2 migraine-aanvallen, opvallend was wel dat de hoofdpijn draaglijker was dan na de doorsnee aanval.
Een migraine-aanval gevolgd door iets minder hoofdpijn dan gewoonlijk had ze echter voordien ook wel eens gehad.
Dus ook hier is het afwachten of ze bij de komende aanvallen beduidend minder hoofdpijn zal krijgen.

Wat haar opviel na de behandeling is dat haar nekspieren eindelijk eens ontspannen waren en ze haar hoofd veel beter en losser kon draaien.
Spijtig genoeg heeft ze nu toch weer meer spanning in die regio en dus terug meer pijn.

Omdat zij veel hoofdpijn gehad heeft de dagen volgend op de behandeling is zij er eerder van overtuigd om een tweede behandeling geen kans te geven.
Indien de hoofdpijn na migraine blijvend zou minderen of -wie weet- de migraine-aanvalllen zouden wegblijven in de toekomst, is het niet volledig uitgesloten natuurlijk.

Indien ik beslis om toch voor een tweede behandeling te gaan, kom ik hier zeker nog eens mijn ervaring delen.
Andere ervaringen zijn ook nog steeds welkom :d

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 08 juni 2015 - 00:49.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#12 Geplaatst 09 juni 2015 - 22:28

Ik ben vrijdag voor een behandeling geweest, en ik moet zeggen dat ik 't helemaal niet aangenaam vond.
't Is nog wat snel om er iets van te zeggen, dat zal de komende weken moeten uitwijzen.
Ik moet wel zeggen dat ik ook nog wel lymfedraining bij de Kine moet laten doen, als deze kuur voorbij is, moet ik terug.
Als na 5 sessies Kine geen beterschap is moet ik wel eerder terug voor Atlasb.

ik hoop dat 't bij jullie snel zal beteren, maar je moet er zowiezo rekening mee houden dat het zijn tijd nodig heeft, dus geef 't nog niet op.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 09 juni 2015 - 23:21

Bedankt om jouw ervaring ook te delen Zajin :duim:

Voordat wij het lieten doen had ik per mail informatie gevraagd aan Dr. Jan Devriendt die de website beheert over atlasbehandeling.
Deze stelde ook lymfedrainage voor nadien. Maar de kinesist waar wij het lieten bij doen vond dat niet echt nodig.
Nochtans komen er veel toxische stoffen vrij na het rechtzetten van de atlas, dan lijkt het me niet onlogisch dat lymfedrainage kan helpen om het lichaam te helpen deze sneller af te voeren.
Ik hoop dat je er binnenkort verbeteringen zal van merken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 juni 2015 - 23:26.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#14 Geplaatst 09 juni 2015 - 23:28

Ik hoop het ook, ik ben bij Dr Devriendt geweest.
Ja de Kinesiste zegt dat ze daar heel goeie resultaten mee heeft, dus ik heb goede hoop.
Ik heb al vanalles geprobeert, en niets heeft me echt geholpen, ik weet ook niet hoe het komt, maar hier heb ik precies meer vertrouwen in.
Ok, ik moet 't nog afwachten, maar ik zie het helemaal zitten ( is niet van mijn gewoonte )

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.857 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 juli 2015 - 20:49

Even dit topic van "onder het stof" halen ;)
Ik ben niet meer terug gekeerd voor een tweede behandeling omwille van het feit dat de kleine verbeteringen maar van heel korte duur waren.
Een grondige massage van nek- en schouderspieren had wellicht hetzelfde resultaat gegeven.

Mijn vriendin is ook niet terug gegaan om dezelfde redenen + dat ze ook erge hoofdpijn gehad heeft de avond en dagen na de behandeling en vooral : voor de behandeling stonden haar schouders mooi recht, nadien is haar éne schouder lager komen te staan.
Het is ons niet metéén zelf opgevallen, het was onze leraar taï-chi die dit zelf opgemerkt had tijdens de les.

Dus : of het helpt niet bij ons, of de behandeling werd niet correct toegepast.
Moeilijk om uit te maken, de behandelaar op zichzelf is wel een vriendelijke mens maar wat ik helemaal niet professioneel vond is dat hij tijdens de behandeling van mijn vriendin continu heeft zitten praten.
Ondanks zij en ik amper reageerden op hetgene hij vertelde bleef hij maar tetteren en vroeg hij amper of alles oké was terwijl hij haar atlas behandelde.
Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand zich echt kan concentreren op zijn werk op zo'n manier.

Zajin, als je hier nog eens komt lezen laat gerust eens weten hoe het nadien met jou verlopen is ondertussen. :d

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 21 juli 2015 - 20:50.