Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Sorry, de poes is dood

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#1 Geplaatst 15 mei 2015 - 16:17

Ik ben hier pas van vadaag lid en al dadelijk met slecht nieuws.
Ik heb gisterochtend een poes zien liggen op de Molsebaan ( is de baan van Mol naar Meerhout )
Ik ben dan gestopt en gaan kijken maar hij of zij was al overleden, ik heb haar opgepakt en aan de kant in het gras gelegd, ik wist niet goed wat ik meer kon doen.
Maar ze op de weg laten liggen was zeker geen optie.
De poes was zwart met wit gevlekt, ik denk meer wit dan zwart. Aangezien ik zelf zou willen weten als 't mij overkwam ( beter iets weten dan niets ) heb ik dan besloten
om het langs deze weg te proberen.
Spijtig dat mijn nieuws niet beter is, toch ben ik enigzins opgelucht dat ik de stap gezet heb, en hopelijk komt 't aan bij de juiste persoon,
Groetjes

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#2 Geplaatst 15 mei 2015 - 16:29

Jammer dat je er geen foto van hebt gemaakt, zodat de eigenaars hem/haar konden herkennen.
Denk dat je goed gedaan hebt om het aan de kant te leggen, want idd er word vaak express over heen gereden, zo hebben de eventuele eigenaars nog kans hun kat te herkennen

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#3 Geplaatst 15 mei 2015 - 20:25

Ja daar had ik wat laat aan gedacht, maar heb nog een gewone gsm en kan alleen foto's sturen naar andere gsm ( of ik ken er niks van, kan ook hoor )
Dat was ook de reden dat ik ze opzij legde, maar moet lukken dat de eigenaar 't te weten komt.Ik bedoel dat haar poes gestorven is.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2015 - 20:45

Bekijk berichtZajin, op 15 mei 2015 - 20:25, zei:

Ja daar had ik wat laat aan gedacht, maar heb nog een gewone gsm en kan alleen foto's sturen naar andere gsm ( of ik ken er niks van, kan ook hoor )
Dat was ook de reden dat ik ze opzij legde, maar moet lukken dat de eigenaar 't te weten komt.Ik bedoel dat haar poes gestorven is.

Heel goed dat je hem/haar aan de kant gelegd hebt. Ik heb mijn poes (mijn lief meisje Xanti) ook naast de kant gevonden. Ik denk ook dat ze haar hebben verlegd. Haar nekje was gebroken, dus als ze door een auto geraakt was, lag ze normaal op straat.
Daar ik haar heb gevonden, doet toch veel 'deugd'.

*snif* Doet nog pijn....;

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 15 mei 2015 - 21:22

Ja dat snap ik, dat doet zeker pijn, ik heb daar nog geen ervaring mee, maar ik twijfel daar geen seconde aan.
Het is beter te weten wat er gebeurt is, ook al is dat niet leuk. Fijn toch dat iemand haar opzij legde want je wil ze anders niet vinden

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.562 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 mei 2015 - 22:01

Ik heb dat een paar maanden geleden ook voor gehad. Ik heb de dode poes naar de DA in de buurt gebracht, het lichaampje was nog warm, dus het was nog niet zo lang geleden gebeurt. De DA heeft de poes gescant op chip en halsbandje nagekeken en zo direct de eigenaar gevonden. Bleek een gezin uit de buurt te zijn. DA heeft direct eigenaars verwittigd. Traantjes natuurlijk. Wij waren er ook het hart van in, want het was een tricolore kattin van 5 jaar en wij hebben er eentje van nu 1 jaar. Had toen ook zin om te huilen.

Bewerkt door Elma, 15 mei 2015 - 22:02.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#7 Geplaatst 15 mei 2015 - 22:21

Oooh das helemaal lief van u, zover had ik trouwens niet eens gedacht.
Ik had niet zoveel tijd, moest ergens zijn, misschien beetje flauw excuus, maar was ook wat versutselt ( weet even geen ander woord )
Ik heb er wel de hele dag aan gedacht, dat blijft toch hangen hoor.

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 mei 2015 - 11:33

Misschien kun je terug gaan voor een foto of aanbellen bij een huis is de buurt.
Misschien dat die mensen wel weten van wie de poes is.
Of een dierenarts in de buurt vragen of hij met een chiplezer langs de kat wil gaan?

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 16 mei 2015 - 12:40

Ik was daar gisteren ook al aan 't denken, maar zal waarschijnlijk pas straks kunnen gaan en ik ga zeker eens terug kijken of ze er nog ligt.
Ik moet dat doen, al is het alleen maar om mezelf gerust te stellen. 'T is een beetje raar, maar omdat ik haar vond en opzij legde voel ik me wat verantwoordelijk,
ook al kan ik er niets aan doen. Dus, wanneer 't lukt, ga ik zien.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#10 Geplaatst 16 mei 2015 - 15:43

Zajin,wat goed van jou dat je de poes hebt verlpaatst!ik begrijp dat je je nu toch een beetje verantwoordelijk voelt,dat is de dierenliefde in jou.gelukkig dat er nog mensen zoals jij zijn.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#11 Geplaatst 17 mei 2015 - 03:00

Bedankt dat je me begrijpt, 't was nochthans niet zo makkelijk om de poes op te rapen hoor, ik had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen.
Ik ben gisteren om 23.15 nog gaan kijken ( ik kon niet eerder ) en ze was weg, ik hoop maar dat 't op een nette manier gebeurt is.
Nu kan ik 't ook afsluiten, denk ik en misschien ook wat leukers gaan posten :catangel

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.562 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:34

Tja, telkens als we daar voorbij fietsen, dacht ik er aan. Dat heeft toch meer dan een maand geduurd. En als ik een beetje verder voorbij het huis van de eigenaars kwam, voelde ik hartpijn omdat die mensen waarschijnlijk nog aan het rouwen waren. Nu is dat gelukkig voorbij, maar toch nog regelmatig dat ik er aan denk, als ik er voorbij kom.
Ik zit nu met een ander probleem. Zie mijn topic "Felixproject in Bokrijk". Sientje is het enige katje dat nog echt afhankelijk is van ons gevoeder. Als we roepen, komt ze luid jankend afgelopen. Maar we mogen maar tot twee meter naderen, anders vlucht ze. Ze zit nu met teken in haar nek. Twee zijn er al terug afgevallen, maar er zit nog een derde dikke vieze teek in haar nek. Ik voel me zo machteloos dat ik dat beestje niet eens goed kan behandelen, want ze heeft waarschijnlijk ook wat vlooien. De verantwoordelijke van de provincie is op de hoogte en antwoordde me dat teken eigenlijk geen kwaad kunnen voor katten. Geen ziekte van Lyme mogelijk bij katten. Alleen als ze een hele nest op haar heeft, dan moeten we een mailtje sturen, want dan zou ze bloedarmoede kunnen krijgen en sterven.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden