Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenshows

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 mei 2015 - 18:41

Zou hier iemand van ks de aankomende kattenshows hier willen melden aub in het topic daarvan .

Wij thuis zijn stilaan aan het praten en nadenken over terug wat getrippel van poezenvoetjes want hoe meer en langer de tijd verloopt dat ons Babet is ingeslapen hoe groter het gemis wordt .Daarom zouden wij graag eens een kattenshow bezoeken om  wat raskatten te bekijken.Ik hoop van harte dat iemand dit wil doen .

Bedankt alvast. :) ;)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#2 Geplaatst 16 mei 2015 - 18:53

Het is nu wat rustiger ivm showen, veel katten zijn uit vacht.
Ik zie in mijn boekje dat de eerste show in Be in Deinze is 14-06
Erna in Westerloo op 21-06

Aug
Hannut 09-08
St Job int Goor 23-08

Bewerkt door Cisca, 16 mei 2015 - 18:54.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 16 mei 2015 - 18:54

14 Juni in Deinze vereniging: DVDK zaal: de brielpoort
21 Juni Westerlo vereniging: ECA zaal: de zoerla
23 augustus Sint-Job-in't-Goor vereniging: BLKV zaal: de Zandbergen

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#4 Geplaatst 16 mei 2015 - 18:55

http://www.belcat.be/nl/show/kalender/

Als je ook in het buitenland wil gaan kijken

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 16 mei 2015 - 18:56

12-13 September in Cofontaine (TICA-show) eerlijk gezegd vind ik die voor bezoekers minder aangenaam want de exposanten zitten bijna nooit bij de kooi. Altijd van ring naar ring.

27 September Sint-Niklaas vereniging: DVDK - zaal: 't Bauhuis

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 mei 2015 - 19:14

Bedankt voor de spontane reactie. ;)

Nu kunnen wij al een keuze maken :)

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 16 mei 2015 - 19:31

spannend Rita!
heb je al een of meerdere rassen in je hoofd die je in het echt wilt gaan bekijken? of op show dan ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 16 mei 2015 - 19:40

Hannut of hanuit is niet ver van bij mij :)

DORIS
DORIS
  • 7.689 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 mei 2015 - 21:22

Van bij mij ook niet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 mei 2015 - 14:46

Bekijk berichtginnie, op 16 mei 2015 - 19:31, zei:

spannend Rita!
heb je al een of meerdere rassen in je hoofd die je in het echt wilt gaan bekijken? of op show dan ;)

Ja Wendy wij denken na over ragdoll en brits korthaar daarom willen wij wel eens naar show gaan , om deze rassen eens van dichtbij te bekijken .En een babbel te doen met fokkers van deze rassen .Dat kan hier op de site ook wel denk ik maar persoonlijk lijkt mij toch wel positiever.
Mijn vraag hier aan jullie zouden deze twee samen gaan in huiselijke kring ,want ik heb hier thuis de grote katten encyclopedie van Esther Verhoef en heb daar al veel in gelezen van karakter en bij britten staat dat ze tot de leeftijd van twee jaar speels zijn  en rustiger worden.Daarom mijn vraag of ze samen kunnen wonen.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#11 Geplaatst 17 mei 2015 - 14:59

Bekijk berichtbabetatilla zei:

Ja Wendy wij denken na over ragdoll en brits korthaar daarom willen wij wel eens naar show gaan , om deze rassen eens van dichtbij te bekijken .En een babbel te doen met fokkers van deze rassen .Dat kan hier op de site ook wel denk ik maar persoonlijk lijkt mij toch wel positiever.
Mijn vraag hier aan jullie zouden deze twee samen gaan in huiselijke kring ,want ik heb hier thuis de grote katten encyclopedie van Esther Verhoef en heb daar al veel in gelezen van karakter en bij britten staat dat ze tot de leeftijd van twee jaar speels zijn  en rustiger worden.Daarom mijn vraag of ze samen kunnen wonen.

ik denk dat het zonder problemen moet kunnen.
Ik had vroeger een birmaan samen met een brit.
Dat ging heel goed, dus ik veronderstel dat het met ragdoll ook moet gaan.
Mijn britje toen was een zotte doos tot het einde. Dus rustig, dat hangt van kat tot kat af

Bij mijn nieuwe britjes is de zwarte een wervelwind, héél hevig, en doet alles wat niet mag :)
Maar oh zo lief!
De andere zijn wat rustiger met af en toe een gekke bui.

Bewerkt door lilymaya, 17 mei 2015 - 15:04.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 17 mei 2015 - 15:24

Bekijk berichtbabetatilla, op 17 mei 2015 - 14:46, zei:

Britten en Ragdolls gaan inderdaad samen ;), ik ken veel mensen die deze combinatie hebben :d.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 17 mei 2015 - 15:25

persoonlijk denk ik dat het prima bij elkaar kan Rita. In mijn ogen zijn ze wat karakter betreft redelijk vergelijkbaar, voor zover ik de rassen ken dan, en dat is niet veel ;)

op show eens gaan praten met fokkers en eens gaan kijken naar de diertjes is een goed idee. Je krijgt in ieder geval een beetje een indruk van hoe ze eruit zouden moeten zien en je kunt eens met verschillende fokkers op 1 dag praten.

Daarna kun je eens naar een fokker (of twee, of meer) gaan om thuis eens te praten. Dan hoor je toch meer en zie je ook hoe de katjes thuis zijn.

Een goede voorbereiding is alles, en jij bent nu alvast goed bezig :)

wil je een kitten of een herplaatser Rita?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Féline
Féline
  • 1.382 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 mei 2015 - 18:42

Ik had een Brite Korthaar en een Perzisch meisje. Hij was een "loebas" van ± 8 kilo en zij een delicaat pluimpje van amper 3 kilo. Raad eens wie de baas was ????....
Zjust ! :bleh: