Spring naar inhoud

- - - - -

Voeding voor 4 katten... hulp gevraagd - Bozita

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:13

Ik heb lange tijd mijn 4 katten apart gevoerd, maar dit is niet zo eenvoudig. Sloeber heeft obesitas, Tijger een gevoelige maag, beide last van blaasproblemen. Sloeber heeft FLUTD en is al geopereerd. De meisjes zijn gewoon gezond :-).

Na mijn zoektocht naar voeding die ze alle 4 mochten eten, kwamen we uit (Merelbeke) bij Hill's Metabolic. Een tijdje hierop, maar toen kreeg Tijger blaasproblemen (voordien voeding tegen gruis). Deze waren best ernstig en enorm kostelijk....

Dus hij en Sloeber staan terug op Hill's C/D reduced Calorie. Meisjes eten nog Metabolic.

Nu is mijn vraag.... blijkbaar zou graanvrije korrel ook beter zijn. De Hill's C/D mogen de meisjes veronderstel ik niet eten? Of wel als dat gemengd is met graanvrije brok?
Dus dat ze allevier een mengeling eten van Hill's C/D met een graanvrije brok?

Al vrees ik dat de meisjes geen C/D mogen hebben....

Kent iemand Bozita? Zijn jullie daar tevreden van? Is alles van Bozita graanvrij?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:22

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 mei 2015 - 19:13, zei:

Ik heb lange tijd mijn 4 katten apart gevoerd, maar dit is niet zo eenvoudig. Sloeber heeft obesitas, Tijger een gevoelige maag, beide last van blaasproblemen. Sloeber heeft FLUTD en is al geopereerd. De meisjes zijn gewoon gezond :-).

Na mijn zoektocht naar voeding die ze alle 4 mochten eten, kwamen we uit (Merelbeke) bij Hill's Metabolic. Een tijdje hierop, maar toen kreeg Tijger blaasproblemen (voordien voeding tegen gruis). Deze waren best ernstig en enorm kostelijk....

Dus hij en Sloeber staan terug op Hill's C/D reduced Calorie. Meisjes eten nog Metabolic.

Nu is mijn vraag.... blijkbaar zou graanvrije korrel ook beter zijn. De Hill's C/D mogen de meisjes veronderstel ik niet eten? Of wel als dat gemengd is met graanvrije brok?
Dus dat ze allevier een mengeling eten van Hill's C/D met een graanvrije brok?

Al vrees ik dat de meisjes geen C/D mogen hebben....

Kent iemand Bozita? Zijn jullie daar tevreden van? Is alles van Bozita graanvrij?

ik vind alleen bozita mét granen.

Heb je Orijen of Acana al, geprobeerd?

Bewerkt door lilymaya, 17 mei 2015 - 19:22.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:25

Ik kan je geen tips geven maar hopelijk vindt je vlug een oplossing want dit is idd niet gemakkelijk...
:onzeker: :onzeker:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:26

Bekijk berichtlilymaya, op 17 mei 2015 - 19:22, zei:

ik vind alleen bozita mét granen.

Heb je Orijen of Acana al, geprobeerd?

Ja, maar eten ze niet :-). Bozita heeft graanvrij natvoer heb ik net gezien (korrel moet ik nog zien). Enkel te bestellen in een enorme hoeveelheid! Ook stom zeg....
Op een FB pagina gaven ze 'Bozita' aan, vandaar ik even hier kom horen.

Ook blijven ze zeggen (ik heb geen topic hierover) dat een kat 24/24 moet kunnen eten. Maar wat als je een obesitaskat hebt, die blijft eten!!!

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#5 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:39

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 mei 2015 - 19:26, zei:

Ja, maar eten ze niet :-). Bozita heeft graanvrij natvoer heb ik net gezien (korrel moet ik nog zien). Enkel te bestellen in een enorme hoeveelheid! Ook stom zeg....
Op een FB pagina gaven ze 'Bozita' aan, vandaar ik even hier kom horen.

Ook blijven ze zeggen (ik heb geen topic hierover) dat een kat 24/24 moet kunnen eten. Maar wat als je een obesitaskat hebt, die blijft eten!!!

ah, ik dacht aan brokken, heb niet naar natvoer gekeken.

Katten moeten eigenlijk helemaal niet 24 op,24 eten hoor.
Veel mensen denken dat, maar is eigenlijk verkeerd.
Naaktkatten zijn  dan misschien een uitzondering.
Kijk maar eens naar Jackson Galaxy.

You're Feeding Your Cat All Wrong!:

Shesir en almo nature bevatten ook geen granen, maar zijn geen complete voeding,
maar als ze nog droog krijgen is dat geen probleem natuurlijk

Bewerkt door lilymaya, 17 mei 2015 - 19:46.

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:42

Ik wissel Almo natvoer af met Bozita natvoer. Ze hebben Almo iets liever, maar Bozita hebben ze op zich ook wel graag. Wel die in jus, die in gelei liet Puen staan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:58

Bekijk berichtPoeslap, op 17 mei 2015 - 19:42, zei:

Ik wissel Almo natvoer af met Bozita natvoer. Ze hebben Almo iets liever, maar Bozita hebben ze op zich ook wel graag. Wel die in jus, die in gelei liet Puen staan.

Gelei laten ze hier bij welk merk dan ook staan...
Ik heb hier echt kieskeurige katten hoor... Dan eten ze bv. graag Porta 21 kip. Bestel ik daar meer van, eten ze er ineens niet meer van. *zucht*
Ze zeggen dat je altijd hetzelfde moet geven, maar ik moet met natte voeding hier echt afwisselen! Anders eten ze het niet!

Heb nu ook gemerkt - nu ik niet altijd meer brokken laat staan - ze eindelijk hun natvoer wel opeten. Ik geef eigenlijk al niet veel (200 gram voor 4 katten). En eigenlijk moeten ze dat meer eten (vocht).

Shesir hebben ze hier ook een tijd gehad. Porta is iets goedkoper (grote hoeveelheid).
Zo kan ik ooit nooit blikken van 400g kopen. Een geopend blik eten ze niet op. Als ik 's morgens eentje open en hen de helft geef, eten ze 's avonds niet meer de rest op (gekoeld bewaard en terug op kamertemp laten komen). Ze vertikken dat....
Zou wel goedkoper zijn :-).

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 mei 2015 - 20:30

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 17 mei 2015 - 19:58, zei:

Gelei laten ze hier bij welk merk dan ook staan...
Ik heb hier echt kieskeurige katten hoor... Dan eten ze bv. graag Porta 21 kip. Bestel ik daar meer van, eten ze er ineens niet meer van. *zucht*
Ze zeggen dat je altijd hetzelfde moet geven, maar ik moet met natte voeding hier echt afwisselen! Anders eten ze het niet!

Hier zijn het ook niet de gemakkelijkste op vlak van natvoer. Net daarom dat ik voornamelijk Almo en Bozita geef, minste kans dat ze het laten staan. :) En daar, tussen Bozita en Almo, wissel ik dan iedere dag of iedere twee dagen tussen af, zodat ze het niet al te beu worden en het weer laten staan.

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#9 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:02

ik heb momenteel nog 8 katten. ze eten allen kvv (rauw voer) maar de moeilijkste eters krijgen er een lepel blikvoer bij. ik hem me altijd verdiept in voeding en volgde ook al div cursussen rond kattenvoer (oa Tannetje Koning).  als je katten geen rauw willen is natvoer de beste optie, omwille van het vochtgehalte. omdat ik een blaaskat en een nierkat heb, 1 tje met schildklierproblemen, 2 magere en 3 te dikke katten is het eten op maat vd kat. ik wissel elke maaltijd af, van merk en van smaak anders eten de moeilijke eters niet. iedere kat heeft zijn eigen potje met zijn eigen eten + medicatie. de blaaskat krijgt over zijn rauwvoer zelf gemaakte kippenbouilon om goed te kunnen plassen. ook de nierkat krijgt eten + medicatie met extra vocht. een kat zou 20x dag klein beetje moeten eten, maar omwille van uit werken gaan bieden de meeste hun katten voerpuzzels met 24/24 u brokjes als tussendoortje. wij hebben dit ook moeten stoppen want de dikkere katten werden nog dikker, die stopte niet en wegen al +7 kg. met het extra vocht bij het natvoer is alles nu stabiel. kwa natvoer zou ik enkel de blaaskatjes cd geven met extra vocht (vb zelf kippebouillon maken). ze krijgen voor ik vertrek en slapen ga elkeen nog een paar brokjes in een puzzels (per kat) elk van hun soort, de dikke metabolic, de blaaskat cd, nierkat kd. en de magere gezonden gewoon voer. als je brokken neemt met veel eiwit (orijen enz,....) en de kat drinkt hierbij te weinig en is gevoelig voor gruis krijg je problemen. daarom hier geen orijen meer hoe goed ook de samensteling.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#10 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:27

Mijn katten krijgen KVV,maar de kittens geef ik ook voer van Applaws dat is graanvrij en heeft een hoog vleesgehalte ( bijvoeren doe ik omdat niet iedereen KVV wil voeren en de kittens dan "gewoon voer" gewend zijn ).
Ook Prins Petfood heeft goede alternatieven.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 mei 2015 - 22:17

Bekijk berichtZWERFKAT, op 17 mei 2015 - 21:02, zei:

ik heb momenteel nog 8 katten. ze eten allen kvv (rauw voer) maar de moeilijkste eters krijgen er een lepel blikvoer bij. ik hem me altijd verdiept in voeding en volgde ook al div cursussen rond kattenvoer (oa Tannetje Koning).  als je katten geen rauw willen is natvoer de beste optie, omwille van het vochtgehalte. omdat ik een blaaskat en een nierkat heb, 1 tje met schildklierproblemen, 2 magere en 3 te dikke katten is het eten op maat vd kat. ik wissel elke maaltijd af, van merk en van smaak anders eten de moeilijke eters niet. iedere kat heeft zijn eigen potje met zijn eigen eten + medicatie. de blaaskat krijgt over zijn rauwvoer zelf gemaakte kippenbouilon om goed te kunnen plassen. ook de nierkat krijgt eten + medicatie met extra vocht. een kat zou 20x dag klein beetje moeten eten, maar omwille van uit werken gaan bieden de meeste hun katten voerpuzzels met 24/24 u brokjes als tussendoortje. wij hebben dit ook moeten stoppen want de dikkere katten werden nog dikker, die stopte niet en wegen al +7 kg. met het extra vocht bij het natvoer is alles nu stabiel. kwa natvoer zou ik enkel de blaaskatjes cd geven met extra vocht (vb zelf kippebouillon maken). ze krijgen voor ik vertrek en slapen ga elkeen nog een paar brokjes in een puzzels (per kat) elk van hun soort, de dikke metabolic, de blaaskat cd, nierkat kd. en de magere gezonden gewoon voer. als je brokken neemt met veel eiwit (orijen enz,....) en de kat drinkt hierbij te weinig en is gevoelig voor gruis krijg je problemen. daarom hier geen orijen meer hoe goed ook de samensteling.

Ik begrijp het niet zo goed... je zegt dat elke kat zijn brokjes in zijn puzzel krijgt. Hoe voorkom je dan dat ze van elkanders voer eten? Want Sloeber eet echt ALLES (mijn obesitas kat). Ale, alles behalve rauw (of het moest een stukje kipfilet zijn).

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 17 mei 2015 - 22:18.

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 18 mei 2015 - 14:21

Je moet wel opletten bij Bozita, hun natvoer is inderdaad graanvrij maar recent moeten ze ook technische bestanddelen aangeven op de verpakking, daaruit blijkt dat er in de varianten met gelei suiker zit (cassia gum, voor de stolling van de gelei). In de brokjes met saus niet. Ik heb heel lang Bozita gegeven maar toen ik dat merkte ben ik gestopt, hier in Rusland is het ook niet zo'n voordelig voer. Maar op zich ben ik wel tevreden van de brokjes in saus, zeker voor sausjunkies. Ten slotte zit er in de brokjes wel veel vlees.
Als je je zorgen maakt om de grote hoeveelheid varken, dat kan geen kwaad als het lang genoeg gekookt is. De volledige samenstelling per smaak vind je hier: http://www2.bozita.c...r-Tetra-Recart/ op zooplus worden de technologische toevoegingen niet vermeld.

Ze hebben ook blikvoer dat er best degelijk uitziet: http://www.zooplus.d...358#composition

Applaws is erg goed maar geen volledig voer, behalve de Cat Pate.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 18 mei 2015 - 15:31

Ik geef het voer zelf niet maar hier staat toch een kleinere verpakking Bozita tussen:  http://www.zooplus.d...a_recart/480811

Animonda heeft een light variant (voor castraten) en Integra (speciaal dieetvoer) is ook van hun

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 mei 2015 - 15:54

Bekijk berichtChoeke, op 18 mei 2015 - 15:31, zei:

Ik geef het voer zelf niet maar hier staat toch een kleinere verpakking Bozita tussen:  http://www.zooplus.d...a_recart/480811
Je kan ze ook per stuk kopen om te testen. Duurder uiteraard: http://www.zooplus.d...robieren/413273

Bewerkt door Machteld., 18 mei 2015 - 15:55.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#15 Geplaatst 18 mei 2015 - 20:09

iedere kat heeft zijn eigen puzzel verspreid door het huis met een 10tal brokjes erin (is niet hun hoofdmaaltijd maar te zien als tss doortje/snoepje). die zijn dus snel bij iedereen op, de dikkertjes hebben dus geen kans om een ander hun puzzel leeg te halen