Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaringen met verschillende soorten matrassen?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#1 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:41

Wij zijn aan het kijken om een nieuwe matras te kopen. Aangezien ik geregeld problemen heb met mijn rug, kijken we toch vooral naar de 'betere' matrassen (genre Auping, Tempur, ...) maar ik heb er dus geen flauw idee van welke goed zijn en welke niet. Ik heb al veel ervaringen gelezen op het internet, maar ik blijf twijfelen. Veel mensen zijn heel enthousiast over Tempur, maar dat is dan weer heel duur (rond de 2000€ voor een basismodel). Vind ik veel geld ... anderzijds ... als het echt helpt ...

Dus ik hoor graag jullie ervaringen, goede of slechte, met verschillende merken of types. Ook op de invloed op eventuele nek- of rugproblemen en slaapkwaliteit.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:34

Ik heb redelijk recent een Tempur gekocht en man, hoe zalig! Ik heb vaak last van dat mijn gewrichten zwaar aanvoelden en ik ze echt voelde op mijn oude matras. Niet met deze Tempur, ik lig precies op een wolk! Mijn lichaam wordt echt zachtjes gedragen. Ik heb het duurste model gekocht, de Cloud Breeze omdat de andere modellen hard worden bij koude temperaturen. En aangezien ik altijd met de raam open slaap, moest het de Cloud Breeze zijn, de andere worden te hard anders. Mijn matras is 100 x 200 cm en deze kost 1400 euro. Maar het is echt een aanrader.

Mijn moeder heeft fybromialgié en continue veel pijn. Zij heeft mijn matras eens uitgeprobeerd en heeft toch minder last, haar lichaam voelt veel minder gespannen op de matras en ze gaat er nu ook een kopen :-) .

Bewerkt door BlackScorpion, 17 mei 2015 - 21:44.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.332 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:47

ik heb een boxspring matras gekocht met een topmatras in de stijl van tempur (140x200)
was bij een plaatselijke matrassen keten met een winkel hier in oostende
en aangezien het "een wit product" is heb ik deze eigenlijk voor een veel goedkopere prijs dan het merk tempur kunnen kopen
het is inderdaad zalig slapen op een koudschuimmatras zoals tempur

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2015 - 22:11

Er zijn van Tempur ook toppers en die kosten dacht ik 700 euro voor iets van 80 x 200 cm.
Die topper is 7 cm en puur van het Tempur bestanddeel en bij een Tempurmatras is het ook 7 cm Tempurbestanddeel op een 'gewone' matras.
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2015 - 22:31

Wat je kan doen is een goedkopere matras kopen en dan een matras uit memoryfoam kopen om erop te leggen.
Heeft bij mij prima gewerkt voor mijn slechte rug.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2015 - 00:40

Wij hadden een paar jaar geleden een nieuwe matras gekocht die veel te hard lag. Tja, het is ook iets moeilijk : er is zoveel keuze maar je kan in een winkel niet blijven overnachten om de matrassen te testen zoals het hoort :p
Sommige winkels bieden wel de mogelijkheid om een matras in te ruilen na x-aantal tijd als ze niet goed ligt, maar dat vind ik persoonlijk dan weer niet zo hygiënisch.

Uiteindelijk zijn we ook voor een oplegmatras boven de harde gegaan.
In de winkel twijfelden we tussen latex en traagschuim. Mijn eerste gedacht was traagschuim, echter hoorde ik van de verkoper (als reactie toen hij hoorde dat ik begon te twijfelen) dat hij minder klachten had over de latexmatrassen, dus namen we deze.
We zijn er tevreden mee.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 mei 2015 - 00:43.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 mei 2015 - 08:11

Zelf nog geen onderzoek ernaar gedaan. Wel weet ik nog van mijn lessen rugschool (zijn ook enkele theorielessen bij) dat Tempur hoog wordt aangeschreven, maar eigenlijk niet zo heel super is.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 mei 2015 - 08:12.

Anja
Anja
  • 14.514 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2015 - 09:00

Wij hebben een latoflex matras gekocht enkele jaren geleden!  Ze zijn ongeveer even dik als Auping en Tempur en ik ga hier toch nog over klagen!

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#9 Geplaatst 18 mei 2015 - 11:34

Tempur heeft het nadeel dat je er letterlijk inzakt, wij hebben een pocketveren matras met een laag traagschuim. Het ligt zalig zacht maar het enige GROTE nadeel is dat je heel erg zweet op tempur of traagschuim.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 mei 2015 - 13:41

Bekijk berichtInge91, op 18 mei 2015 - 11:34, zei:

Tempur heeft het nadeel dat je er letterlijk inzakt, wij hebben een pocketveren matras met een laag traagschuim. Het ligt zalig zacht maar het enige GROTE nadeel is dat je heel erg zweet op tempur of traagschuim.
Oei, dat is dan al niks voor mij, ik zweet 's nachts zo al makkelijk. Dan is een matras met veren het beste omdat de lucht beter kan circuleren.

Ik heb geen ervaring met andere matrassen dan die van ikea. Voor dagelijks gebruik kopen we matrassen met binnenvering, voor logeerbedden foammatrassen. Wat ik wel weet is dat je zeker niet voor een harde matras mag kiezen, neem een medium. Veel mensen met rugklachten denken dat een harde matras beter steunt en dus hun pijn verhelpt maar in tegendeel, je heupen, schouders, enkels, hoofd en billen moeten net voldoende in de matras zakken zodat je rug recht ligt. Kijk ook naar je slaaphouding, in de goede winkels hebben ze daar verschillende matrassen voor.
Ik heb ook rug- en nekklachten en slaap ofwel zonder kussen, ofwel op een speciaal rug- en zijslaperskussen. Sindsdien heeft mijn nek niet meer vastgezeten maar dat is ook erg stress- en werkgerelateerd natuurlijk.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 18 mei 2015 - 16:04

Ik heb de Temur en zweet er niet in. Heb wel de duurste, de Cloud Breeze, die verlucht heel goed. Zak er niet echt in, enkel heel lichtjes, net genoeg om echt alle druk van mijn gewrichten te halen.
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 19 mei 2015 - 13:12

ik heb al jaren een tempur en zweet daar niet in, heb ook de duurste. je zakt er enkel in tot je juist ligt niet te veel en het haalt de druk van je rug en gewrichten.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 25 mei 2015 - 10:32

op men werk hebben ze een boxspring van Auping en dit is echt wel een heel degelijke matras... bij rugklachten is het ook het beste geen te zachte matras te nemen.... tempur kan je ook via de CM aankopen (ledenkorting 10%)