Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaringen met verschillende soorten matrassen?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#1 Geplaatst 17 mei 2015 - 19:41

Wij zijn aan het kijken om een nieuwe matras te kopen. Aangezien ik geregeld problemen heb met mijn rug, kijken we toch vooral naar de 'betere' matrassen (genre Auping, Tempur, ...) maar ik heb er dus geen flauw idee van welke goed zijn en welke niet. Ik heb al veel ervaringen gelezen op het internet, maar ik blijf twijfelen. Veel mensen zijn heel enthousiast over Tempur, maar dat is dan weer heel duur (rond de 2000€ voor een basismodel). Vind ik veel geld ... anderzijds ... als het echt helpt ...

Dus ik hoor graag jullie ervaringen, goede of slechte, met verschillende merken of types. Ook op de invloed op eventuele nek- of rugproblemen en slaapkwaliteit.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:34

Ik heb redelijk recent een Tempur gekocht en man, hoe zalig! Ik heb vaak last van dat mijn gewrichten zwaar aanvoelden en ik ze echt voelde op mijn oude matras. Niet met deze Tempur, ik lig precies op een wolk! Mijn lichaam wordt echt zachtjes gedragen. Ik heb het duurste model gekocht, de Cloud Breeze omdat de andere modellen hard worden bij koude temperaturen. En aangezien ik altijd met de raam open slaap, moest het de Cloud Breeze zijn, de andere worden te hard anders. Mijn matras is 100 x 200 cm en deze kost 1400 euro. Maar het is echt een aanrader.

Mijn moeder heeft fybromialgié en continue veel pijn. Zij heeft mijn matras eens uitgeprobeerd en heeft toch minder last, haar lichaam voelt veel minder gespannen op de matras en ze gaat er nu ook een kopen :-) .

Bewerkt door BlackScorpion, 17 mei 2015 - 21:44.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.332 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2015 - 21:47