Spring naar inhoud

- - - - -

Advantage hond

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2015 - 22:30

Ik gebruik Advantage om mijn hond preventief te beschermen tg vlooien. Volgens de verpakking moet je het pipetje om de 4 weken herhalen. Volgens de fokker en mijn DA is om de 2 maanden tijdens de lente/zomer voldoende en dan niet meer nodig vanaf oktober tem april.
Hoe zit het bij jullie?

zilko
zilko
  • 70 berichten

#2 Geplaatst 17 mei 2015 - 22:51

hier ook om de 2 maand ,maar afhankelijk van het weer moet het wel langer dan oktober.
ik heb nu een halsband gekocht die werkt 7 maanden,zeker zo makkelijk

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 17 mei 2015 - 23:52

Ik zet het maandelijks alleen in de lente en zomer in de winter periodes geef ik het niet.
Tot nu toe geen last van vlooien gehad.

De katten doe ik niet preventief en zeker geen advantage geven aan katten dat is heel gevaarlijk zelfs dodelijk.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2015 - 07:06

Je moet de bijsluiter eens bekijken. Volgens mij is de bescherming een maand lang 100% en neemt die daarna nogal rap af.

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2015 - 08:05

Bekijk berichtcatherine, op 17 mei 2015 - 23:52, zei:

Ik zet het maandelijks alleen in de lente en zomer in de winter periodes geef ik het niet.
Tot nu toe geen last van vlooien gehad.

De katten doe ik niet preventief en zeker geen advantage geven aan katten dat is heel gevaarlijk zelfs dodelijk.

Advantage hond en advantage kat hebben precies dezelfde "ingredienten" het is de hoeveelheid die belangrijk is ( geleerd van de da assistente :d )

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2015 - 09:04

Bekijk berichtNashota, op 18 mei 2015 - 08:05, zei:

Advantage hond en advantage kat hebben precies dezelfde "ingredienten" het is de hoeveelheid die belangrijk is ( geleerd van de da assistente :d )

Heel belangrijk!!!!! dit geldt alleen voor Advantage, er is bij mijn weten geen enkel ander vlooienmiddel met exact dezelfde bestanddelen voor hond en kat,
andere merken vlooienmiddelen kunnen dus niet voor beide dieren worden gebruikt!!!!!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#7 Geplaatst 18 mei 2015 - 10:17

Bekijk berichtcatherine, op 17 mei 2015 - 23:52, zei:

Ik denk dat je verwart met Advantix. Dat is enkel voor honden (werkt ook tegen teken) en idd heel gevaarlijk voor katten.

Advantage kat en hond hebben precies dezelfde samenstelling, dosis wel afhankelijk van het gewicht.

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#8 Geplaatst 19 mei 2015 - 14:09

Ik gebruik maandelijks Frontline voor de katten gans het jaar.

Esra
Esra
  • 221 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 25 mei 2015 - 23:27

De honden maandelijks een tabletje Nexgard of pipetje Advantix, de katten maandelijks pipetje Advantage
Iedere kat verdient een thuis, niet ieder huis verdient een kat.