Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenarts

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp
Chee Tah
Chee Tah
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 18 mei 2015 - 15:20

Dag allemaal!

Ik ben hier nieuw en zoals de meeste ben ik hier terechtgekomen via google. Ik ben dierenliefhebber en heb vier schattige poesjes en een hond. Ik had vroeger een goeie dierenarts gehad maar spijtig genoeg is hij er mee gestopt omdat hij zelf veel gezondheidsproblemen had. Nu ben ik op zoek naar een goeie arts die ook niet te duur gaat zijn. Ik heb overlaatst veel financiele moeilijkheden maar gezondheid van mijn vriendjes vind ik de belagerijkste en wil graag zoals elk jaar op controle gaan met hun. Nog niet zo lang geleden heb ik ook ratjes gehad. Maar spijtig genoeg zoals de meeste ratjes hebben ze kanker gehad. Ik heb twee ratjes laten opereren maar toen ik zag dat het niets helpt want der komen maar nieuwe tumors bij heb ik al mijn zieke ratjes laten inslapen. Dat was voor mij een ramp.. Emoctioneel en financieel. Omdat ik zo veel stres had koos ik voor de dierenarts die dichtsbij was en fatsoenlijk eruit zag. Maar het was daar ook peper duur vind ik. Voor raadpleging betaalde ik 26 euro en voor operatie van 1 rat 165 euro plus antibiotica iets rond 15 euro.
Ik heb al reacties op dit site gelezen van mensen zoals Maylun die voor raadpleging maar 12 euro betaalt. Kunnen jullie mij raad geven waar ik het beste (goedkope) dierenarts kan vinden?

Alvast bedankt!

Mvg

Chee Tah

Machteld.
Machteld.
  • 2.983 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2015 - 15:44

:hi:
Als je een dierenarts in de buurt zoekt, is het handig als je ons vertelt waar je ongeveer woont ;)
Ik kan je helaas niet helpen, voor de jaarlijkse controle + inentingen betaal ik bij onze twee vaste dierenartsen iets meer dan €50

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 mei 2015 - 17:43

26 euro voor een raadpleging is een normale prijs dacht ik.
Als ik met meer katten tegelijk kom is dat redelijk voordelig.
En als ik terug kom voor iets waar ik eerder voor ben geweest betaal ik maar de helft van de raadpleging.
12 euro lijkt mij wel heel weinig niet?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 18 mei 2015 - 17:57

Mijn vorige da die vroeg 36€ voor consultatie.

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2015 - 18:09

:hoi: Welkom op het forum :) 26 euro lijkt mij ook niet zo duur, ik betaal ongeveer 30 of misschien zelfs wel al 35 euro voor alleen maar een consult, Nederland en Belgie lijken mij
wel ongeveer gelijk te lopen als het op da kosten aankomt ( ik woon dus in NL)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2015 - 18:29

hier laten ze bij ons de consult meestal vallen, maar wij staan daar nu met de kittens ook meer dan normaal.... Zelfs normaal rekenen ze ook geen visite kosten aan, als je een vaste klant bent. En operaties die duur zijn, ik denk dat het vooral afhangt wat je doet. Mijn moeder haar katje heeft onlangs haar tandjes moeten laten weghalen wegens ouderdom, en dat was maar een 30 euro. Er zijn toen zeker 8 tanden getrokken.

Chee Tah
Chee Tah
  • 2 berichten

#7 Geplaatst 18 mei 2015 - 18:39

Oh sorry Machteld:) ik woon in Antwerpen, in Deurne.
Hmm.. Misschien is dat ook wel waar dat 26 euro een gewone prijs is want voor mensen moet je ongeveer evenveel betalen maar ik zoek een DA waar het een beetje minder kan. Ik heb vier poezen plus kleine kittens van een van mijn poesjes.

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 mei 2015 - 00:13

Als je regelmatig kittens hebt kun je misschien iets regelen met een dierenarts, bijvoorbeeld dat je geen consult betaald zoals Mayablue zegt.
Zelf fok ik niet dus misschien kunnen anderen daar iets meer over vertellen hoe ze dat doen.
Maar kan mij voorstellen dat je dan iets overeen kunt komen met een dierenarts?

Wij hebben 4 katten en als je met meer tegelijk gaat valt het consult natuurlijk altijd wel mee als het het door 2 of zelfs 4 kan delen :)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 mei 2015 - 00:36

26 € is een normaal tarief.

Maar kan me voorstellen dat je een goedkope dierenarts zoekt.
Met alle kittens die je moet laten steriel maken.  Dat zal je een serieuze noot kosten....

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2015 - 05:30

Mijn da vraagt maar 1  consult.Of ik nu met 8 katten ga of met 1.Als ik terug moet voor hetzelfde betaal ik niets.
Voor de castratie van je katten kun je mss overeen komen met je da.In groep laten doen en de betaling verspreiden.
Een hoop kittens krijgen en geen geld ervoor hebben is ook geen oplossing.Ik zou het gewoon uitleggen aan de da.De jouwe lijkt mij toch wel bij prijs.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig