Spring naar inhoud

* * * - - 2 stemmen

Lotje en Sugar zijn trotse ouders geworden 21-05-2015

• Log in om te reageren
161 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#91 Geplaatst 29 mei 2015 - 14:00

Bekijk berichtSolotje, op 29 mei 2015 - 13:56, zei:

Back to business goed gesproken :duim:

Dat zal hier het geval al niet zijn omdat er al op voorhand is besloten om alle katjes te laten helpen. ;)

lol

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 29 mei 2015 - 14:16

Solotje en chatoela, ik neem jullie reacties toch ook als vijandig en nu ook sarcastisch op. Solotje, je bent zelf modje geweest, dan weet je toch ook dat dat niet kan. Hadden jullie nu gewoon vriendelijk gevraagd hoe het zat, of via pb vanaf dat Cisca zei dat ze dat niet openbaar zou maken, dan was er geen probleem.
Had ik vragen bij dit nestje? Ja, misschien wel, maar ik ga er vanuit dat er redenen zijn en ik weet te weinig van fokken om daar zo hard tegenin te gaan. Heel dat gebabbel over rasverbetering ipv vermeerdering lijkt mij anders bij veel fokkers ook wel een excuus om veel nestjes te hebben onder het mom van "ze dragen allemaal bij".
Maar goed dat deze poezen alvast steriel gemaakt worden.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#93 Geplaatst 29 mei 2015 - 14:23

Murron, de poes, het ongelukje zoals de fokker haar zelf noemt, had steriel gemaakt moeten worden....dat had verantwoord fokken geweest
  Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#94 Geplaatst 29 mei 2015 - 14:29

Bekijk berichtMurron, op 29 mei 2015 - 14:16, zei:

Solotje en chatoela, ik neem jullie reacties toch ook als vijandig en nu ook sarcastisch op. Solotje, je bent zelf modje geweest, dan weet je toch ook dat dat niet kan. Hadden jullie nu gewoon vriendelijk gevraagd hoe het zat, of via pb vanaf dat Cisca zei dat ze dat niet openbaar zou maken, dan was er geen probleem.
Had ik vragen bij dit nestje? Ja, misschien wel, maar ik ga er vanuit dat er redenen zijn en ik weet te weinig van fokken om daar zo hard tegenin te gaan. Heel dat gebabbel over rasverbetering ipv vermeerdering lijkt mij anders bij veel fokkers ook wel een excuus om veel nestjes te hebben onder het mom van "ze dragen allemaal bij".
Maar goed dat deze poezen alvast steriel gemaakt worden.

Bij mijn weten is het hier vriendelijk gevraagd hoor, mag jij mij vertellen wat er niet vriendelijk aan is.
Ze heeft daarop gereageerd dat ze ons geen antwoord is verschuldigd, oke is haar goed recht,
daarop hebben wij op vriendelijke wijze onze mening op gegeven, dat mag toch?
Vriendelijk zijn is iets andere dan de harde waarheid horen natuurlijk, maar dat mag toch ook denk ik dan?

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#95 Geplaatst 29 mei 2015 - 15:07

Laten we het er over eens zijn dat geschreven woorden anders over kunnen komen dan dat we bedoelen als we het schrijven.

Nu we dat allemaal weer op ons netvlies hebben kunnen we weer op een normale manier discussieren. ok?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#96 Geplaatst 29 mei 2015 - 15:22

Ja voor mij is dat oke :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#97 Geplaatst 29 mei 2015 - 15:57

Ik vind dit sneu voor Cisca. Zij doet niet zomaar aan vermeerderen, dat weten we. Als zij die combinatie 1 keer wil, wat is het probleem? Zij laat haar katten toch niet open buiten rondcrossen om het ene na het andere nestje te hebben!

Ik ken iemand die haar kat wel elk jaar een nestje laat hebben van eender welke kater voorbij loopt. Kittens gaan te vroeg weg, niet geholpen en niet gechipt. Ach, kitjes vinden toch elke keer een thuis. Daar heb ik het moeilijk mee. Maar niet met Cisca haar keuze. Zij heeft er bewust over nagedacht en bewust die beslissing genomen.

Nu hopelijk luwt de storm snel.
Geplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#98 Geplaatst 29 mei 2015 - 18:05

Oei ik kwam nog eens kijken of er een update was over de kittens en plots is hier een hele discussie losgebarsten :( Eentje die ik ergens wel had zien aankomen, maar de manier waarop weer he... Iemand broodfokker noemen vind ik een beschuldiging en een zware. Zo'n woord ga je toch niet rondgooien op alles waar jij het niet mee eens bent in de fokkerswereld?

Ik weet die redenen van Cisca niet maar ik heb geen voor/tegen mening hierover. Ze zijn er nu. Ik ben zelf niet bezig met het fokgebeuren dus veel weet ik er ook niet van. Ze zijn getest, dus het is niet gewoon 2 katten bijeen zetten voor kittens lijkt mij. Cisca is een verantwoorde fokster, dat weet hier iedereen toch? Ik hoop dat dit je niet tegen houdt om updates over de kittens te posten Cisca. Dat zou jammer zijn. En ik meen hier precies ook een persoonlijke vete tussen te lezen... Soit kan aan mij liggen. Ik ga daar verder niet op in want dat zijn mijn zaken niet.

Ik heb hier dus niet echt een mening over en ga dus niet zeggen 'ik ben het eens met kant A/kant B'. Maar dat woordje broodfokker waar hier al mee gegooid werd, daar wilde ik wel even op reageren... Zulke losse beschuldigingen maken over iemand als persoon is echt overbodig en niet leuk... Kruising of niet, ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze gaan uitgroeien dus ik blijf volgen.

Bewerkt door Ailure, 29 mei 2015 - 18:08.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#99 Geplaatst 29 mei 2015 - 18:10

Ja hoor Ailure blijf jullie op de hoogte houden.

3 Kittens kijken inmiddels rond, het grootste Fairy nog niet, maar gaat snel dus mss morgen ook al wel :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#100 Geplaatst 29 mei 2015 - 18:32

En kijken ze zo half scheel zoals veel kitjes op hun eerste dagen / weken? Vind ik zo scheetig  :oops:
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#101 Geplaatst 29 mei 2015 - 18:38

Nee helemaal niet eigenlijk, burren zijn heel snel met oogjes openen en kijken meteen goed vind ik zelf Zijn nu week en dag oud en 2 ventjes kijken al van gisteren

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#102 Geplaatst 30 mei 2015 - 13:19

Allemaal hun oogjes open vanmorgen.
Fay:
Geplaatste afbeelding
Faday
Geplaatste afbeelding
Fairy
Geplaatste afbeelding
Flame
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#103 Geplaatst 30 mei 2015 - 13:28

Zoooo lief :love:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#104 Geplaatst 30 mei 2015 - 13:54

De 2 rostjes lijken nog slaapjes te willen doen, hihi. En kijk die kielikieli-buikjes!
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#105 Geplaatst 30 mei 2015 - 13:58

Ja had ze net verschoond dus wakker gemaakt ervoor, dus die waren het er niet helemaal mee eens ;)