Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw katje

Nieuw katje

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
fleurvankat
fleurvankat
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 24 mei 2015 - 20:33

Hallo,
wij hebben een kattin van 4 jaar in huis (uit een asiel), maar enorm angstig voor andere grote katten.
Nu zijn wij in de mogelijkheid om een klein poesje (uit een gezin) in huis te halen, maar we zijn bang voor de reactie van onze kattin.

hebben hier nog mensen ervaring met een angstige kat?
dank

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 24 mei 2015 - 20:41

Een kitten is toch heel anders dan een grote kat, kitten groeit op in bijzijn van u kattin en denk wel dat de situatie dan anders ligt.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 24 mei 2015 - 20:49

In de meeste gevallen moet dit lukken :)
Kittens worden meestal snel geaccepteerd:)

Cinn
Cinn
  • 545 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 mei 2015 - 21:00

Ik zou eerst en vooral zeggen: ken je kat! In 99% van de gevallen gaan volwassen katten beter om met kittens dan met andere volwassen katten.
Maar soms heb je ook katten die dat jonge geweld niet op prijs stellen, en liever een rustige thuis hebben ....
Ik heb zo een kat, dus ik raad zeker aan eerst je katje door en door te kennen VOOR je een kitten in huis haalt. En als je toch een andere kat bijneemt, ga voor de langzame introductie.

I came, I purred, I conquered

JamiieC
JamiieC
  • 24 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 25 mei 2015 - 11:45

Kittenhs worden vaak sneller geacepteerd.
En tevens kan je best zo snel mogelijk met het gewenningsproces beginnen.

Die van mij kwamen wel van een cattery maar ik had een fleece met de geuren van mijn andere katten bij de cattery gelaten zodoende dat ze elkaar al snel gewoon werden.

What do I care about the purring of one who cannot love, like the cat? - Friedrich Nietzsche