Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenzand

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 08 augustus 2015 - 15:24

Bekijk berichtWoodstock, op 28 juli 2015 - 21:33, zei:

Is die daar altijd verkrijgbaar Kegi? Kan je er wat meer uitleg over geven?

Hier is die altijd verkrijgbaar, tenzij ze net uitverkocht zijn. Breng ook meestal een zak of 6 mee (2kg).
Het zijn kleine steentjes. Het is ook klontervormend. Ik heb sindsdien heel weinig steentjes nog in huis of stof. Het is ook zeer zuinig in gebruik. Ben echt tevreden.

Sorry voor het late antwoord, maar nu pas terug van vakantie.

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#32 Geplaatst 08 augustus 2015 - 16:23

Bekijk berichtlilymaya, op 03 augustus 2015 - 08:07, zei:

Is er iemand die flamingo kattenzand gebruikt?

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#33 Geplaatst 10 augustus 2015 - 07:34

Bekijk berichtKegi, op 08 augustus 2015 - 15:24, zei:

Hier is die altijd verkrijgbaar, tenzij ze net uitverkocht zijn. Breng ook meestal een zak of 6 mee (2kg).
Het zijn kleine steentjes. Het is ook klontervormend. Ik heb sindsdien heel weinig steentjes nog in huis of stof. Het is ook zeer zuinig in gebruik. Ben echt tevreden.

Sorry voor het late antwoord, maar nu pas terug van vakantie.

Geen probleem, hopelijk had je een fijne vakantie!

Bedankt voor de info!
Ik ga dit doorgeven aan een vriend, die is op zoek naar kattebakvulling en komt regelmatig in de action.
A house without a cat is not a home

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 10 augustus 2015 - 14:33

Bekijk berichtWoodstock, op 10 augustus 2015 - 07:34, zei:

Geen probleem, hopelijk had je een fijne vakantie!

Bedankt voor de info!
Ik ga dit doorgeven aan een vriend, die is op zoek naar kattebakvulling en komt regelmatig in de action.

De vakantie was super. Thx!

Raad hem vooral de kattenbakvulling van de Lidl af. Had deze gekocht toen wij op vakantie vertrokken, want kwam niet meer in de Action (lees: te lui om de straat over te steken). Heb ik hier spijt van. Zijn grote stenen, klonteren niet en enorm veel last van de geur.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.224 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 10 augustus 2015 - 14:57

Ik haal mn zand nu in de albert heijn, de groen/blauwe verpakking. Ik ben daar eigenlijk ook best tevreden over. Uitloop heb je altijd wat maar valt mee met 3 katten eigenlijk. Klontert goed, stinkt totaal niet en ik kap verdeeld over 2 bakken 3 dozen leeg (1,5 per bak maar zijn grote bakken). Het kost maar iets van een 4€ en beetje voor 6 liter.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#36 Geplaatst 10 augustus 2015 - 16:04

Bekijk berichtEibhlin, op 10 augustus 2015 - 14:57, zei:

Ik haal mn zand nu in de albert heijn, de groen/blauwe verpakking. Ik ben daar eigenlijk ook best tevreden over. Uitloop heb je altijd wat maar valt mee met 3 katten eigenlijk. Klontert goed, stinkt totaal niet en ik kap verdeeld over 2 bakken 3 dozen leeg (1,5 per bak maar zijn grote bakken). Het kost maar iets van een 4€ en beetje voor 6 liter.
en schep je gewoon alles er uit en daarna bijvullen.
Of is dat zand dat altijd helemaal moet vervangen worden?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.224 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 10 augustus 2015 - 19:37

Bekijk berichtlilymaya, op 10 augustus 2015 - 16:04, zei:

en schep je gewoon alles er uit en daarna bijvullen.
Of is dat zand dat altijd helemaal moet vervangen worden?

Je kan dat gewoon bijvullen. Ik wacht altijd tot het laagje in de bak beetje te weinig is. Dan kap ik er de 2de bak in en giet ik in die lege bak vers zand. Als dan in die samengegoten bak de laag weer weinig word doe ik het wel weg. Maar het is niet echt heel vuil of stinkt niet echt, ik ververs die gewoon graag om de zoveel tijd eens gans.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#38 Geplaatst 10 augustus 2015 - 20:16

Wij ook wel om de zoveel tijd, maar niet elke week hoor!

Bekijk berichtEibhlin, op 10 augustus 2015 - 19:37, zei:

Je kan dat gewoon bijvullen. Ik wacht altijd tot het laagje in de bak beetje te weinig is. Dan kap ik er de 2de bak in en giet ik in die lege bak vers zand. Als dan in die samengegoten bak de laag weer weinig word doe ik het wel weg. Maar het is niet echt heel vuil of stinkt niet echt, ik ververs die gewoon graag om de zoveel tijd eens gans.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.224 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 10 augustus 2015 - 20:44

Bekijk berichtlilymaya, op 10 augustus 2015 - 20:16, zei:

Wij ook wel om de zoveel tijd, maar niet elke week hoor!
Ah nee ik kuis die elke maand pas gans uit. :p Als je elke dag minstens 1x uitschept word dat niet zo vuil.
Geplaatste afbeelding

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#40 Geplaatst 11 augustus 2015 - 07:06

Ik gebruik cat's best eco plus. Ik kuis de bak ook ongeveer 1x/maand volledig; soms zelfs maar om de 6 weken.  Als je iedere dag uitschept valt dat inderdaad zeer goed mee.
Hier gaat er wel maar 1 poes in; de nieuwe schat heeft zijn eigen kattenbak.
A house without a cat is not a home

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#41 Geplaatst 30 september 2015 - 23:56

Ik ga nu première  sensitive van maxizoo uitproberen, die is nu in promo 2 + 1 gratis, nog wel vrij duur vind ik.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#42 Geplaatst 30 september 2015 - 23:59

Laat je weten wat je ervan vind ? Ik heb ook nog wat uitgetest maar nog niks waar ik echt blij van word :neen:

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#43 Geplaatst 01 oktober 2015 - 00:03

Bekijk berichtZajin, op 30 september 2015 - 23:59, zei:

Laat je weten wat je ervan vind ? Ik heb ook nog wat uitgetest maar nog niks waar ik echt blij van word :neen:
ja hoor ik laat je dat zeker weten.
Ik heb wel nog 6 zakken van mijn andere  kattenzand liggen  :)

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#44 Geplaatst 27 februari 2016 - 23:49

Bekijk berichtZajin, op 30 september 2015 - 23:59, zei:

ik vind het eigenlijk hzel,goed, minder uitloop en minder  stof.
Het is sensitive, dus ook geen geurtje bijgevoegd, maar dat is niet erg .
Voor mij is het een blijvertje .

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 28 februari 2016 - 00:45

Ik ga hier ook meevolgen. Voorlopig is de keuze gevallen op Biokat's Micro Fresh, maar dus nog geen ervaring mee.

De vereisten waren: geen (of heel weinig) uitloop, niet stinkend, klontvormend, stofvrij (of zo goed als), en niet te grof omwille van de pootjes. Kan zo moeilijk niet zijn, dacht ik :d

Die in de MaxiZoo heb ik al naar staan kijken, en wat ik lees over de Action staat me ook wel aan. Dus wie weet probeer ik die ook eens uit.

Wat me opvalt: die waar het meest reclame voor wordt gemaakt, Catsan (met dat snoezig wit katje in de reclame :) ), lees ik eigenlijk erg weinig over. Hier op de site heb ik het nog niet voorbij zien komen denk ik. Ook nog niet naar gezocht, maar het kwam net in me op.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.