Spring naar inhoud

- - - - -

Blaasje op onderlip

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 26 mei 2015 - 09:41

Drie dagen geleden had Marlee plots een soort korstje op zijn onderlip. Ik ging ervanuit dat hij wat wild was geweest. Maar de volgende dag was het korstje weg en zat er een soort blaasje in de plaats. Het zit er nu dus al een dag of twee, het wordt niet erger, maar het gaat ook niet weg. Ik heb vanmorgen eens snel in zijn bekje gekeken, maar ik zie verder niks raars. Hij eet en speelt ook goed.
Het enige dat ook wat opvalt, is dat hij best veel drinkt, maar hij eet pas sinds een week of drie brokjes, terwijl hij voordien enkel natvoer wou eten. Dus dat meer drinken kan ook wel aan de brokjes liggen...

Moet ik voor dat blaasje naar de da, of kan ik het nog ff aankijken?
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 26 mei 2015 - 10:09

http://www.weetjesov...elgranuloom.htm

Bekijk berichtEphiny, op 26 mei 2015 - 09:41, zei:

Drie dagen geleden had Marlee plots een soort korstje op zijn onderlip. Ik ging ervanuit dat hij wat wild was geweest. Maar de volgende dag was het korstje weg en zat er een soort blaasje in de plaats. Het zit er nu dus al een dag of twee, het wordt niet erger, maar het gaat ook niet weg. Ik heb vanmorgen eens snel in zijn bekje gekeken, maar ik zie verder niks raars. Hij eet en speelt ook goed.
Het enige dat ook wat opvalt, is dat hij best veel drinkt, maar hij eet pas sinds een week of drie brokjes, terwijl hij voordien enkel natvoer wou eten. Dus dat meer drinken kan ook wel aan de brokjes liggen...

Moet ik voor dat blaasje naar de da, of kan ik het nog ff aankijken?
is het zo iets

Dan zou ik toch langs de da gaan

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 mei 2015 - 10:29

Bekijk berichtlilymaya, op 26 mei 2015 - 10:09, zei:

http://www.weetjesov...granuloom.htmis het zo iets

Dan zou ik toch langs de da gaan

Nee, het is meer zoals een aftje bij ons... K zal mss eens naar de da bellen, vragen wat zij ervan denkt

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#4 Geplaatst 26 mei 2015 - 10:46

Zal er toch geen risico's mee nemen hoor, ik heb een poes met Eosinofiel Granuloom en dit begint vaak met een klein wondje aan de lip, maar kan heel ernstig zijn ook.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 26 mei 2015 - 13:11

Die beschrijving doet mij denken aan Calici...
Op zich niet zo erg maar ze moeten wel blijven eten... Want soms willen ze van de pijn niet meer eten...
Dat is een vorm van niesziekte...

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 26 mei 2015 - 17:14

Ja, hij heeft natuurlijk chronische niesziekte... Dus dat kan dan mss ook nog. Maar momenteel enkel een klein beetje een verstopte neus, t is al veel erger geweest.
K heb het net nog eens bekeken, en t blaasje is weg, hij heeft nog een klein rood plekje nu. K ga t in t oog houden iig..
Bedankt om mee te denken allemaal!