Spring naar inhoud

- - - - -

KONIJNTJE DOODGEMEPT

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Féline
Féline
  • 1.332 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 mei 2015 - 20:48

Heeft iemand van jullie dat krantenartikel gelezen over de Deense radiopresentator Asger Juhl die tijdens zijn show een konijntje heeft doodgemept met een fietspomp ?!!! En daarbij nog verkondigde dat hij die avond konijnenragout zou eten ?
Ik hoop dat die klootzak zijn C4 krijgt want dit vind ik echt niet kunnen. En ja, ik lust wel eens een biefstukje of een kippefileeke maar dit is er écht over

Bewerkt door Féline, 28 mei 2015 - 18:31.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 mei 2015 - 20:59

Ja ik zag het gisteren :( Een vriendin vertelde erover. We hebben allebei iets achter gelaten op de Facebookpagina van die radio. Het staat daar nu echt vol 1 sterren reviews en kwade berichten. En terecht. Dat ze hun boeltje maar rap kunnen sluiten :evil:

Ze deden dat blijkbaar om mensen ervan bewust te maken dat dierenleed vaak voorkomt. Laat ik mijn stelling eens gaan bewijzen door zelf een baby konijntje dood te meppen? :gek: De mensheid tegenwoordig, echt waar... Pff.

DORIS
DORIS
  • 7.650 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 mei 2015 - 21:06

Ze moesten hetzelfde met hem doen.Er bestaan kannibalen.Die zouden hem mss lusten.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.988 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 27 mei 2015 - 21:11

Bekijk berichtDORIS, op 27 mei 2015 - 21:06, zei:

Ze moesten hetzelfde met hem doen.Er bestaan kannibalen.Die zouden hem mss lusten.

Volledig mee eens echt schandalig . :r :r :r :r :r

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#5 Geplaatst 27 mei 2015 - 22:01

Schandalig.Hier heb ik gewoon geen woorden voor.
Zelf heb ik ook konijnen waar ik tentoonstellingen mee doe en zie mijn nijntjes
erg graag.Ik kan ze niet eens aan hun nekvel oppakken zoals zoveel mensen doen.
Als ik mijn lokijntjes vast neem,neem ik die op een fatsoenlijke manier op met twee
handen al lachen sommige mij op de tentoonstelling wel eens uit om hoe ik de nijntjes
uit hun vervoersbox neem.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#6 Geplaatst 27 mei 2015 - 22:12

Niet gezien, maar niks aan gemist wat een (&^&($& zeg bah

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.220 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 27 mei 2015 - 22:26

Het beestje was dan nog amper 9 weekjes oud. Naast deze gruwelijke actie lijkt me niet dat je daar veel ragout van kookt...
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 mei 2015 - 22:30

:trance:  Dat doe je toch niet :wall: :r :r

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#9 Geplaatst 27 mei 2015 - 23:38

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr dat doe je toch niet met een lampreitje.Wat voor een onmens is die Asger Juhl :r :r :r :r .
Dat die maar heeeeeeeeeeeel,heeeeeeeel ver uit mijn buurt blijft of ????????????????????????? :blackcat :blackcat :blackcat :blackcat

juleken
juleken
  • 7.141 berichten

#10 Geplaatst 28 mei 2015 - 00:46

Ik had het ook gelezen :(
Ik ben vegetariër in hart en nieren, en dan doet die kl**tzak zoiets "om de vleesindustrie" aan te klagen of weet ik veel. Pure sensatiezucht van een zieke, zieke geest, bah! Onlangs ook nog een artikel over georganiseerde hondengevechten. Ik wordt er zo onbeschrijflijk kwaad van wat het creatuur "mens" kan doen met dieren!!

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 mei 2015 - 08:42

Ik word hier zooooo kwaad van....... :r
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 mei 2015 - 10:03

Ik heb het originele verslag in het Deens gelezen, ik weet niet wat er in het Nederlands over geschreven wordt. Het maakt ook weinig uit, dit was niet nodig. Pure sensatiedrang en bovendien aanzetten tot dierenmishandeling. De meeste mensen lopen inderdaad rond met een dubbele moraal als het op vlees aankomt, maar dat wil nog niet zeggen dat je live dieren kan gaan afslachten om een punt te maken.

Je moet het trouwens niet zo ver van huis gaan zoeken. Er staat geen degelijke uitleg bij, enkel de foto: http://www.parool.nl...de-deuren.dhtml

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.220 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 mei 2015 - 10:07

Bekijk berichtMachteld., op 28 mei 2015 - 10:03, zei:

Je moet het trouwens niet zo ver van huis gaan zoeken. Er staat geen degelijke uitleg bij, enkel de foto: http://www.parool.nl...de-deuren.dhtml
Die zijn kat was wel al gestorven en niet omgebracht hiervoor.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 mei 2015 - 10:10

Bekijk berichtEibhlin, op 28 mei 2015 - 10:07, zei:

Die zijn kat was wel al gestorven en niet omgebracht hiervoor.
Weet ik. Maakt dat het goed dan? Mag je, omdat een dier toch al dood is, het opzetten of opensnijden om niet-wetenschappelijke redenen, en het nog even tentoonstellen ook? (Geen persoonlijke aanval, uiteraard, gewoon in vraag stellen van wat er gebeurd is)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.220 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 28 mei 2015 - 10:47

Bekijk berichtMachteld., op 28 mei 2015 - 10:10, zei:

Weet ik. Maakt dat het goed dan? Mag je, omdat een dier toch al dood is, het opzetten of opensnijden om niet-wetenschappelijke redenen, en het nog even tentoonstellen ook? (Geen persoonlijke aanval, uiteraard, gewoon in vraag stellen van wat er gebeurd is)
Goh zal afhangen van je waarden en hoe je een dood lichaam ziet zeker. Op zich is het natuurlijk niks anders dan het omhulsel van een levend wezen dat er ooit was. Het IS niet meer dat dier of zelfs persoon eigenlijk.
Dan kan je natuurlijk nog zeggen van ja respect voor een overledene (lichaamlijk dan) of dat je dat niet zou kunnen met je dier. Misschien zag deze persoon dat anders en wou hij zn dier zo een 2de functie geven/laten verder leven ofzo.
Niet dat ik op zo een idee zou komen he. :d
Ik maak er wel nog een verschil in als ze een dier doden voor kunst/een punt te maken/amusement of dat het dier reeds dood is en gerecycleerd wordt. Als je lederen schoenen draagt of een lederen vest draag je op zich ook een dood lichaam rond je zoals deze kat rond dat vliegtuig.

Bewerkt door Eibhlin, 28 mei 2015 - 10:47.

Geplaatste afbeelding