Spring naar inhoud

- - - - -

KONIJNTJE DOODGEMEPT

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 28 mei 2015 - 11:02

Bekijk berichtEibhlin, op 28 mei 2015 - 10:47, zei:

Ik maak er wel nog een verschil in als ze een dier doden voor kunst/een punt te maken/amusement of dat het dier reeds dood is en gerecycleerd wordt. Als je lederen schoenen draagt of een lederen vest draag je op zich ook een dood lichaam rond je zoals deze kat rond dat vliegtuig.
Daar volg ik je zeker in, als je alle delen van een dood dier gebruikt is dat alleen maar goed. Ik draag zelf leer van dieren die geslacht zijn voor het vlees, gebruik huiden van aangereden wild voor re-enactment. Waar ik hier niet mee om kan is dat er geen functie is, tenzij je er "kunst" in ziet. De meeste mensen weten niet dat deze kat al overreden was. Er zijn al dierenmishandelaars genoeg, breng ze nog even op ideeën... Dat is mijn probleem, dat dit werk 1. geen nut heeft en 2. waarschijnlijk foute inspiratie brengt bij gestoorde individuen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.220 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 28 mei 2015 - 11:28

Bekijk berichtMachteld., op 28 mei 2015 - 11:02, zei:

Daar volg ik je zeker in, als je alle delen van een dood dier gebruikt is dat alleen maar goed. Ik draag zelf leer van dieren die geslacht zijn voor het vlees, gebruik huiden van aangereden wild voor re-enactment. Waar ik hier niet mee om kan is dat er geen functie is, tenzij je er "kunst" in ziet. De meeste mensen weten niet dat deze kat al overreden was. Er zijn al dierenmishandelaars genoeg, breng ze nog even op ideeën... Dat is mijn probleem, dat dit werk 1. geen nut heeft en 2. waarschijnlijk foute inspiratie brengt bij gestoorde individuen.
Ik denk als je een reeds zieke geest hebt dat dat sowieso tot uiting komt. Bij dat konijntje nu ook. Ik denk niet dat hij daar directe inspiratie voor gevonden heeft bij iets dat recent gebeurd is. Dat heeft hij vast zelf zitten bedenken.
Geplaatste afbeelding