Spring naar inhoud

- - - - -

Loubna wil Khayru nog steeds niet

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2015 - 15:13

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar en 'k hoop dat ik hier wat tips krijg of ervaringen lees waar ik iets mee kan doen.
Loubna is ondertussen al ouder dan 3 jaar en is nog steeds geen mama geworden. 't Ligt helemaal niet aan Khayru want hij zou alles dekken dat hij ziet lopen. :louche:  Zij wil hem echt niet, vanaf dat hij aanstalten maakt mept ze naar hem en/of loopt ze weg.
Daar Aynoa nu gesteriliseerd is heb ik hier maar 1 kattin meer dat hij mag dekken (Gayla is zijn dochter) en dat is Loubna.
Ik heb schrik dat ik hier straks met een te gefrustreerde kater zit. Ik mag helaas geen buitendekkingen geven met hem, anders had ik gedacht dat ik af en toe een poes zou toelaten (mits ik die combinatie ok vond en getest w.t.v. ;) ) zodat hij niet te gefrustreerd zou raken maar da's dus geen optie. 'k Heb toch nog eens navraag gedaan bij de desbetreffende cattery maar zij laat het echt niet toe.
Dus wat kan ik nu eigenlijk doen...? Is er een manier dat Loubna hem op de één of andere manier toch zou willen?

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#2 Geplaatst 02 juni 2015 - 15:32

Als je Loubna vast houd als ze op haar hevigst staat, lukt dat niet?
Is nu heel rot met zo een contract want idd een kater die niet kan dekken kan idd er last van hebben

Hopelijk lukt het toch een keer

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 02 juni 2015 - 16:46

Ik zal duimen voor Loubna :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 juni 2015 - 21:39

Bekijk berichtCisca, op 02 juni 2015 - 15:32, zei:

Is nu heel rot met zo een contract want idd een kater die niet kan dekken kan idd er last van hebben

Hopelijk lukt het toch een keer

Oh wist niet dat dat bij katten kon :-)  maar als het kan zou ik het idd zo proberen.  Wel handschoentjes aandoen dan.
Is er voor katten geen chemische castratie mogelijk? Zodat je hem tijdelijk castreert in afwachting van een nieuw katinnetje?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 03 juni 2015 - 09:14

Bekijk berichtCisca, op 02 juni 2015 - 15:32, zei:

Neen, dat zie ik echt niet goedkomen. Volgens mij wordt ze dan echt panisch.

Bekijk berichtKaszi, op 02 juni 2015 - 21:39, zei:

Is er voor katten geen chemische castratie mogelijk? Zodat je hem tijdelijk castreert in afwachting van een nieuw katinnetje?

Ja, dat zou een oplossing kunnen zijn en 'k moet zeggen dat ik daar ook al aan heb gedacht. Alleen heb ik al 7 katten en 8 katten is gewoon geen optie. Ik wil iedereen nog voldoende aandacht kunnen geven en daarbij merk ik bij bepaalde katten dat het nu écht genoeg is.
Dus dan zou ik eerst katten moeten herplaatsen zodat ik een nieuw poesje kan aanschaffen.

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#6 Geplaatst 03 juni 2015 - 09:34

Heb geen idee hoe fokkers met dit probleem omgaan, ken het gelukkig niet.
Kunnen ze anders wel goed met elkaar, want is raar he dat ze hem niet toestaat, de meeste krolse poezen maken het niet uit en laten alles toe.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2015 - 09:39

Bekijk berichtCisca, op 03 juni 2015 - 09:34, zei:

Heb geen idee hoe fokkers met dit probleem omgaan, ken het gelukkig niet.
Kunnen ze anders wel goed met elkaar, want is raar he dat ze hem niet toestaat, de meeste krolse poezen maken het niet uit en laten alles toe.

Neen, tenzij enkel zij in een ruimte zitten. Ik heb hen wel eens samen gestoken in een kamer omdat ik hoopte dat ze zich dan wel zou laten dekken. En dan liggen ze als 2 vrienden zij aan zij?
Ik snap er echt niks van!? Maar tot op heden dus nog geen kittens (of dekkingen waargenomen)
Als ze hier beiden vrij in huis rondlopen moet ze niet van hem weten en loopt ze weg van hem.

Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 03 juni 2015 - 10:02

Hier was dat ook zo tussen Lemon en Ives, hij mag ze enkel dekken als ze met zijn tweetjes in 1 ruimte zaten. En nu hebben we toch mooie pluisjes ;) dus...

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 03 juni 2015 - 12:53

Dat gebeurt dat een poes een kater niet ziet zitten en dan mag je proberen wat je maar wil, enige optie is dan je poes naar een andere kater brengen.
ikzelf zou hem even op superlorin zetten, dat geeft jou de de gelegenheid om na te denken wat je verder wil met hem zonder dat je een definitieve beslissing moet
nemen. Of zoals je zegt herplaatsen en een nieuw poesje nemen.  Het is een hartverscheurende keuze die je moet maken. succes met wat je ook wil of doet

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 04 juni 2015 - 09:50

Bekijk berichtRanda, op 03 juni 2015 - 12:53, zei:

Dat gebeurt dat een poes een kater niet ziet zitten en dan mag je proberen wat je maar wil, enige optie is dan je poes naar een andere kater brengen.
ikzelf zou hem even op superlorin zetten, dat geeft jou de de gelegenheid om na te denken wat je verder wil met hem zonder dat je een definitieve beslissing moet
nemen. Of zoals je zegt herplaatsen en een nieuw poesje nemen.  Het is een hartverscheurende keuze die je moet maken. succes met wat je ook wil of doet

Met Loubna naar een andere kater, daar had ik ook aan gedacht maar 'k denk eigenlijk dat het haar niet zo goed zal doen. Lang in de wagen en plots in een andere omgeving om daar bij een hitsige kater gezet te worden.
Op superlorin zetten is idd een optie, maar dan wacht ik daar misschien best mee tot na de zomer. 'k Heb eigenlijk de hoop al opgegeven maar als Loubna weer krols wordt hoop ik toch dat ze zich eindelijk eens laat doen.

Geplaatste afbeelding