Spring naar inhoud

- - - - -

Nekko verveelt zich

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 03 juni 2015 - 11:32

Hier is even de deur open laten staan voldoende. Gegarandeerd dat er dan enkele vliegen binnen zitten en dan houdt Sienna zich vanzelf bezig :lachen: Ook heel handig want ze slaagt erin om ze echt te pakken :d

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 juni 2015 - 11:59

Bekijk berichtCarowlina, op 03 juni 2015 - 08:18, zei:

Voedselverrijking is eten geven in 'puzzels'. Zo moeten ze werken voor hun eten.
Het is niet alleen goed om ze bezig te houden, maar ook om gulzige katten wat rustiger te doen eten.
Je hebt dus al het labyrint in je mandje staan, dus dat is heel goed :)
Hier zijn ze dol op het activity board.
Ik heb een 6-tal puzzels en ik wissel af en toe af. Zo blijft het interessant.

Ik weet niet of Nekko geïnteresseerd is in zo'n soort crazy bug? Die dingen bewegen vanzelf rond. (onder toezicht)
En wat je kan doen als je thuis bent en je doet je huishouden is een LANGE (!) veter aan je broek binden met aan het uiteinde een leuk muisje ofzo.
Als je dan rond wandelt zal Nekko wellicht de hele tijd het muisje willen vangen.
Ik heb dit gedaan met Minuit destijds, omdat ze haar energie niet kwijt kon. Dit vond ze echt geweldig.
Een undercover mouse doet het hier ook goed.
Zo een crazy bug staat ook op de lijst :)
Al heb ik wat schrik dat dat onder de zetel gaat vast komen te zitten.

Zo een hex bug zoals hier voorgesteld was ziet er fantastisch uit! Maar wel redelijk kostelijk.

Dat van die veter ga ik wel onthouden :)

Bekijk berichtMachteld., op 03 juni 2015 - 09:07, zei:

Ik weet en begrijp dat je nog geen nieuwe kat kan nemen, maar het gedrag dat je beschrijft klinkt exact als wat Pluis deed voor we Saga hadden (en nu nog als Saga onder bed een dutje gaat doen). Ik begrijp helemaal dat je er soms gek van wordt.

Voedselverrijking is inderdaad een goed idee, bij ons valt het Catit labyrint niet zo in de smaak, tenzij ik de opening bovenaan open laat zodat Pluis daar gewoon haar kopje in kan steken :catcurs
Activity board is wel erg populair, en natuurlijk moet je niet per se iets kopen, een eierdoos vullen of iets zelf maken kan ook. Afwisseling helpt ook.

Naar dat massage center wordt ook niet omgekeken tenzij ik het net met catnip gevuld heb, dan gaat Pluis er wel tegen rollen. Saga boeit het niet, maar die is dan weer gek op de Kong Kickeroo, da's wel een energievreter als hij in de smaak valt.

Ik kijk ook al een hele tijd naar de kitty lake, als Nekko van water houdt gaat ze daar zeker even zoet mee zijn, zeker buiten als ze lekker alles mag onderpletsen. :duim: Ik weet niet of je al een tunnel geprobeerd hebt, als ze dat leuk vinden kunnen ze zichzelf daar uren mee bezighouden op hun eentje :)

Hmm, ik ga dan wat wachten met dat massage center en voedsel labyrinth.
Ik ga eens opzoeken of er zo geen DIY tutorials zijn om zelf van die dingen te maken.
Dan ben ik ook nog eens bezig.
Een tunnel staat hier, maar daar is de interesse in weg na 5 minuutjes.
We hebben hier wel zo een kubus uit hetzelfde materiaal en die is echt helemaal kapot gespeeld.
Zelfs als ik die kapotte kubus nu opzet wordt die hier zo hard mishandeld :lachen:
Maar ik heb die dus nog nergens gevonden en ik heb die ooit eens gekregen maar weet niet meer van wie.

Bekijk berichtAilure, op 03 juni 2015 - 11:32, zei:

Hier is even de deur open laten staan voldoende. Gegarandeerd dat er dan enkele vliegen binnen zitten en dan houdt Sienna zich vanzelf bezig :lachen: Ook heel handig want ze slaagt erin om ze echt te pakken :d

Ja amai, vliegjes zijn hier ook in trek hoor.
Leon zag er nooit echt naar om tenzij ze in z'n mond kwamen vliegen :lachen:
Maar de jager in Nekko ontluikt dan helemaal :catyawn
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 03 juni 2015 - 14:30

Hier zijn vliegjes ook in trek hoor...en vogelkes en kleine insecten.....
Een tunnel heeft hier ook een tijd gestaan, maar die heb ik ook maar weggedaan.

Hier in huis spelen ze vooral met:
  • Aluminiumpropjes
  • Kartonnen dozen
  • Lazer lichtjes
  • Veters
  • Bladeren van planten
Onze Nio vangt zelfs naar uw benen als je toevallig hem passeert..... :gek:

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 03 juni 2015 - 16:21

Zo heb een bestelling bij zooplus gedaan :)

Kitty Lake
Geplaatste afbeelding
Crazy Bug
Geplaatste afbeelding
Noppenballen (die stuiteren en dat vind ze helemaal geweldig)
Geplaatste afbeelding

Kartonnen kattenhuisje
Geplaatste afbeelding

2 valeriaankussens
Geplaatste afbeelding

Kong Kickeroo
Geplaatste afbeelding
En last but not least
Een super roller circuit
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 03 juni 2015 - 22:59

Bekijk berichtSteffie_G, op 03 juni 2015 - 11:59, zei:

Zo een crazy bug staat ook op de lijst :)
Al heb ik wat schrik dat dat onder de zetel gaat vast komen te zitten.

Zo een hex bug zoals hier voorgesteld was ziet er fantastisch uit! Maar wel redelijk kostelijk.

Beestjes die ik vanonder de kast mag gaan weghalen... check.

Ja, die hexbugwas inderdaad helaas een pak duurder, maar afgaande op de interesses van mijn poezebeestjes leek me dat een betere aankoop dan al de rest dat ik was tegengekomen. Ik heb ook al gekeken of ik op mijn gewone nano hexbug zelf zo een stukje stof kon hangen, maar helaas... Die hebben daar bij die ene een kleine ringetje opgezet waar ze dan het touw aan bevestigen en dat heeft de gewone niet. :p

Ik koop naar de toekomst geen crazy bug meer. Die weigeren gewoon dienst nadat ik een nieuwe batterij erin steek, terwijl de hexbug zonder problemen terug de woonkamer onveilig maakt met een nieuwe batterij. Ofwel doe ik het gewoon verkeerd. :d

Qua voedselverrijking, je kunt ook altijd wat brokjes in die speelrail steken, dan kan ze het daar uitvissen.

Bewerkt door Poeslap, 03 juni 2015 - 23:07.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 04 juni 2015 - 05:59

Vandaag komen hopelijk de speeltjes toe, dan kan ik die crazy bug eens in die speelrails zetten. Eens zien hoe ze daarop reageert.

Manlief heeft me nogal uitgelache me kattenzwembadje  :louche:
Dus nu maar hopen dat het een hit wordt bij ons Nekko  :lachen:
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#22 Geplaatst 04 juni 2015 - 08:17

Contac

Bekijk berichtSteffie_G, op 03 juni 2015 - 16:21, zei:

Zo heb een bestelling bij zooplus gedaan :)

Kitty Lake
Geplaatste afbeelding
Crazy Bug
Geplaatste afbeelding
Noppenballen (die stuiteren en dat vind ze helemaal geweldig)
Geplaatste afbeelding

Kartonnen kattenhuisje
Geplaatste afbeelding

2 valeriaankussens
Geplaatste afbeelding

Kong Kickeroo
Geplaatste afbeelding
En last but not least
Een super roller circuit
Geplaatste afbeelding
Dat is de moeite zeg!
Die noppenballen lijken heel leuk.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 04 juni 2015 - 12:18

Luna heeft ook snel last van verveling. Had eigenlijk, ze gaat buiten nu, sindsdien gaat het een stuk beter. :)

Vooral voedselverrijking heeft me enorm geholpen. Dat voerlabyrinth was al snel te gemakkelijk, dus ik heb ook een hele reeks van soortgelijke dingen in huis gehaald. Luna is ondertussen een meester in puzzels :d.
Nu geef ik enkel nog snoepjes in die puzzels (een eierdoor met gaatjes in, houdt Luna trouwens het langst bezig).

En verder heb ik echt bijna alles geprobeerd aan speelgoed, maar op zichzelf spelen is zo haar ding niet (uiteraard...). Die springveertjes hebben nog redelijk succes gehad.

Geen idee of jouw kat buitengaat, maar je kan zo ook van buiten eens t 1 en ander meebrengen. Blaadjes enzo, dat is dan weer interessant allemaal.

Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 04 juni 2015 - 14:16

Wij hebben een klein koertje (4m2) en idd als daar blaadjes op vallen is het feest.
Ik kreeg net melding dat alles is toegekomen  :lol2:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 04 juni 2015 - 17:09

Bekijk berichtlilymaya, op 04 juni 2015 - 08:17, zei:

Die noppenballen lijken heel leuk.
Ik kan me voorstellen dat sommige katten het wel leuk vinden omdat ze stuiteren, maar ze zijn piepklein en van een plakkerig rubberachtig iets gemaakt waardoor ze 1. overal achter verdwijnen en 2. altijd vol smerigheid hangen. Ik heb ze weggedaan, zeker nadat ik in de reviews las dat sommige katten de noppen afknagen en opeten :trance:

Maar Nekko heeft ze al eens gehad denk ik dus die zal er wel lol mee hebben :)

Bewerkt door Machteld., 04 juni 2015 - 17:09.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#26 Geplaatst 04 juni 2015 - 17:14

Bekijk berichtMachteld., op 04 juni 2015 - 17:09, zei:

Ik kan me voorstellen dat sommige katten het wel leuk vinden omdat ze stuiteren, maar ze zijn piepklein en van een plakkerig rubberachtig iets gemaakt waardoor ze 1. overal achter verdwijnen en 2. altijd vol smerigheid hangen. Ik heb ze weggedaan, zeker nadat ik in de reviews las dat sommige katten de noppen afknagen en opeten :trance:

Maar Nekko heeft ze al eens gehad denk ik dus die zal er wel lol mee hebben :)
Wel, ik heb nu ook die reviews gelezen, en zou ze zelf niet durven kopen eigenlijk.
Maar als Nekko ze al gehad heeft zal het waarschijnlijk geen probleem
zijn.

Ik heb hier wel serieuze knagertjes tussen zitten, vooral kabels van opladers enz..
Wel wat vervelend, maar ja. :)

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 04 juni 2015 - 17:16

Bekijk berichtlilymaya, op 04 juni 2015 - 17:14, zei:

Ik heb hier wel serieuze knagertjes tussen zitten, vooral kabels van opladers enz..
Wel wat vervelend, maar ja. :)
Hier ook. En als je dan iets koopt waar ze aan mogen knagen, ligt dat maar te liggen :rolleyes:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 04 juni 2015 - 17:25

Ah ja ons Nekko loopt er alleen achter, sjot dat overal rond en komt dat dan terug brengen.
Ze heeft er nog nooit op zitten kauwen.
Maar ze zijn wel plakkeriger dus het minste beetje haar en stof blijft eraan vast hangen en da's wel een fameus minpunt.
Maar kheb gelijk genoeg besteld, dus ik kan ze gelijk wegsmijten als ze echt vuil worden.

De crazy bug heeft hier dus geen succes.
Ze bekijkt dat, blijft er naar kijken en gaat opzij als dat ding voorbij komt.
En blijft het zowat bij :lachen:
Ik had alles uit de doos gehaald en madammeke ging gelijk op de verpakking van de valeriaan kussens liggen en gek doen.
Dat is dus al wel een hit, maar dat was te verwachten he.
En het ballen cricuit is ook een succes, maar dat was met de vorige ook.

En de rest zal voor later zijn  als ze dit wat beu is :)
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#29 Geplaatst 04 juni 2015 - 22:47

Hoe is het zwembad ? Niet te klein ? Ik heb in de week één gezien voor honden en dat was 1.20 m, maar voor binnen vond ik het wat groot.
Misschien als mijn terras een beetje afgezet is, vind ik het wel leuk, allee als ze durven hé.
Heb laatst zo'n zwemmende vis gekocht en hoop dat ze daar dan niet bang van zijn :lachen:

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 04 juni 2015 - 22:53

Bekijk berichtZajin, op 04 juni 2015 - 22:47, zei:

Hoe is het zwembad ? Niet te klein ? Ik heb in de week één gezien voor honden en dat was 1.20 m, maar voor binnen vond ik het wat groot.
Misschien als mijn terras een beetje afgezet is, vind ik het wel leuk, allee als ze durven hé.
Heb laatst zo'n zwemmende vis gekocht en hoop dat ze daar dan niet bang van zijn :lachen:

Een echte of zo'n robotvis gelijk deze?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat badje, Steffie, dus je mag zeker laten weten hoe het bevalt als je het ooit eens voor haar uithaalt. :)