Spring naar inhoud

- - - - -

Noodasiel Lommel pfff

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 05 juni 2015 - 12:59

Ik kreeg van de week enkele kilo's uiteinden van hesp, kippewit, boterhamworst enz.... gratis mee. Ik dacht, zijn ze wel blij mee als 'snoepje' voor de honden en de katten, maar nee hoor... ze willen het niet. Alsof de goedkoopste prutbrokken (wat ze wel willen) en de goedkoopste dierensnacks zoveel gezonder zijn. Wie geeft zijn hond of kat nu eens niet een 'ongezond' snoepje ?

Bewerkt door wendyv123, 05 juni 2015 - 13:21.

Ailure
Ailure
  • 5.266 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:23

Gaven ze je een reden waarom niet? Hopelijk waren ze deze keer toch iets vriendelijker, want ik herinner me nog een topic dat je postte ivm een loslopende hond en dat je afgesnauwd werd...

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:29

nee, daar zijn we niks mee ! Kort en bondig antwoord. Dat van die loslopende hond en dit, dat was hetzelfde stuk onbenul. Mijn antwoord : dan gooi ik al dat vlees in de vuilbak, Hij : OK !

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:45

Bekijk berichtwendyv123, op 05 juni 2015 - 13:29, zei:

nee, daar zijn we niks mee ! Kort en bondig antwoord. Dat van die loslopende hond en dit, dat was hetzelfde stuk onbenul. Mijn antwoord : dan gooi ik al dat vlees in de vuilbak, Hij : OK !
misschien vinden ze het té veel moeite om het te geven, in stukjes doen enz.. :p

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:47

Bekijk berichtlilymaya, op 05 juni 2015 - 13:45, zei:

misschien vinden ze het té veel moeite om het te geven, in stukjes doen enz.. :p

ik denk het... het waren mooie stukjes, geen lappen vet of zo, heb het grootste deel in de vuilbak gedaan want het moet op natuurlijk

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#6 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:50

Tsssssssssssssssss daar zouden toch super blij mee moeten zijn he Wendy, niet te doen dat asiel daar zeg grrrr

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 05 juni 2015 - 13:55

Voorlopig denk ik dat het één persoon is, dan dat is nou net iemand die daar veel te zeggen heeft .... De vrijwilligers die de hele dag gezwoegd en gezweet hebben op het mosselfeest moesten ook zelf hun eten betalen.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#8 Geplaatst 05 juni 2015 - 15:48

Bekijk berichtwendyv123, op 05 juni 2015 - 13:47, zei:

ik denk het... het waren mooie stukjes, geen lappen vet of zo, heb het grootste deel in de vuilbak gedaan want het moet op natuurlijk

Zoiets is toch zonde, die dieren zouden ervan smullen, ik snap niet dat je zo weinig energie in dieren wil steken als je in een asiel werkt

Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 05 juni 2015 - 17:30

In veel charcuterie zit heel veel zout en hesp is varkensvlees.
Ik geef heel af en toe een stukje charcuterie, maar dat gebeurt niet veel.
MIsschien dat ze het daarom niet willen?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#10 Geplaatst 05 juni 2015 - 21:51

Bekijk berichtKaszi, op 05 juni 2015 - 17:30, zei:

In veel charcuterie zit heel veel zout en hesp is varkensvlees.
Ik geef heel af en toe een stukje charcuterie, maar dat gebeurt niet veel.
MIsschien dat ze het daarom niet willen?
daar dacht ik eigenlijk ook wel aan.
En voor een keer een stukje charcuterie, voor een hoop  dieren is dat echt  niet zó veel.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 06 juni 2015 - 07:54

idd, maar in veel hondensnacks (en katten misschien ook) zit ook varkensvlees in verwerkt en soms ook zout en suiker. Ik geef speciale hondenknackworst als beloning voor echt goeie prestaties (een goede speurtocht, een goede recall/hier komen, aandacht geven in een moeilijke situatie ....) en daar zit ook varkensvlees in, zout en suiker moet ik es kijken. Als ze het daarom niet willen, moeten ze niet zo hypocriet doen en de lijn in alles doortrekken en topvoer geven.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#12 Geplaatst 06 juni 2015 - 08:10

Bekijk berichtwendyv123, op 06 juni 2015 - 07:54, zei:

idd, maar in veel hondensnacks (en katten misschien ook) zit ook varkensvlees in verwerkt en soms ook zout en suiker. Ik geef speciale hondenknackworst als beloning voor echt goeie prestaties (een goede speurtocht, een goede recall/hier komen, aandacht geven in een moeilijke situatie ....) en daar zit ook varkensvlees in, zout en suiker moet ik es kijken. Als ze het daarom niet willen, moeten ze niet zo hypocriet doen en de lijn in alles doortrekken en topvoer geven.

Ik heb ooit een reportage gezien over honden en kattenkoekje, ze wilden niet laten zien wat er allemaal ingaat. Eentje gaf toe dat er ook slachtafval ingedraaid word en daar zal zeker ook varken tussen zitten. Ik denk ook niet dat een asiel top voeding geeft, en in al die goedkope brol zit varken, zout, smaakversterkers...enz. Dus ik vind het ook heel hypocriet dat ze het daarvoor niet zouden willen geven

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 06 juni 2015 - 13:58

In het Bozita blikvoer zit ook varkens in verwerkt, en dit is kwalitatief stukken beter dan bv. Whiskas en volledig graanvrij.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 06 juni 2015 - 20:14

Ik kan het eigenlijk wel begrijpen... vlees dat je van iemand krijgt die dat weer van iemand kreeg. Je weet nooit of dat nog vers genoeg is, of wat daarmee gebeurt. Het is ook erg warm. Voor de hygiëne en voedselveiligheid denk ik dat weinige asiels en organisaties dit aannemen. Er zijn ook gevoelige dieren enz. Maar je kan toch niet verwachten dat een asiel aan elk die kwaliteitsbrokken geeft. Dus hypocriet vind ik dat nu niet...

Het zal inderdaad vast 1 iemand zijn die bot is tegen je. Heb zelf echt wel goede ervaringen met dat asiel. Als er hier een kat bijkomt, dan kan het zijn dat ze van daar komt.
Dus, zeker niet veralgemenen.