Spring naar inhoud

- - - - -

Buurkinderen zitten soms in mijn tuin

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 08 juni 2015 - 07:41

Overal is wel iets.Waar wij wonen had onze buur al zijn afval op onze oprit gezet.Zelfs zijn container toen het onweer ging worden:"Want dan stinkt het en krijgen wij beesten"was mij gezegd.De postbode moest over een muurtje kruipen om onze post te bezorgen.Ik had hun al meermaals gezegd dat het vuil weg moest.Tot op een dag was het zover.Het ongedierte kroop tot aan mijn voordeur.Ik heb nog eens gevraagd(beleefd)of ze dat vuil wegdeden."Sebiet"?Dan ben ik in een zwarte "colère" geschoten en heb hun container(op wieltjes) voor hun deur uit gekieperd.Ik weet nog altijd niet waar ik de kracht vandaan haalde.Vanaf toen geen vuil meer voor mijn deur.
In Hoegaarden wandelden de buurkinderen op een gedeelte van het dak.Dat stuk moest vernieuwd worden maar er waren nog geen gaten in.Wij gingen het in de vakantie vernieuwen.Op een dag komen wij 's morgen op het werk aan en alles stond onder modder.Pannen kapot!Blijkt dat die kinderen regelmatig op dat dak liepen.Ik heb toen de ouders erbij gehaald.Die wisten natuurlijk van niets.Ik heb hun gezegd dat het dak toch moest vernieuwd worden maar dat ik verwachte dat hun kinderen bij hun in de tuin bleven anders ging ik klacht indienen wegens inbraak.Dat heeft geholpen.
Ik vraag mij soms af wat een opvoeding sommige mensen aan hun kinderen geven.
Was ik van jou zou ik daar toch op reageren.Voor sommige is een omheining niet genoeg.

Bewerkt door DORIS, 08 juni 2015 - 07:42.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 08 juni 2015 - 09:37

Hmm zo te lezen lijkt het beetje zoals het soort naast mijn deur. Die laten hun kind ook compleet onbewaakt maar doen wat ze wil. Toen ik hier kwam wonen probeerden ze me te overtuigen dat de garage waar ze wel door mogen lopen ook aan hun toebelangde voor spullen te plaatsen. Ik wist totaal niet wat zeggen en heb het toen achteraf aan mn huisbaas gevraagd. Die zei dat ze dat absoluut niet mochten, ze hadden enkel doorgangsrecht. Sindsdien zijn ze ook zo vervelend gaan doen. Dat zijn van die mensen zoals ze zeggen: geef ze een hand en ze nemen gans u arm.

Gisteren bij mn ma in de straat zag ik een oprot waar het afgesloten was zonder boren. Die hadden gewoon 2 stokken in de grond geplaatst met daartussen ook een gaas. Die ene konden ze dan er in en uit halen om er door te gaan. Misschien als je niet mag boren ofzo kan je zoiets proberen?

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.948 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 08 juni 2015 - 18:30

Goh ja, het had ook veel erger gekund. Ze maken niet onnoemelijk veel lawaai bv, dat had ook gekund. En het is idd altijd wel iets. En met de oprit kan ik leven, maar de tuin is toch een brug te ver.

En ja, zoiets zou idd kunnen, met die paaltjes. Maar enkel langs de rechterkant, want aan de linkerkant zit ik met tegels. Bovendien, als ik het zo makkelijk kan opendoen, zij mss ook. Maar goed, ik weet niet of ze effectief zo ver zouden gaan om de afsluiting open te doen, dat betwijfel ik een beetje.
Als ik het nog eens zie, ga ik er idd wel iets van zeggen. Of toch proberen, want ik ben eerlijk gezegd geen held op dat vlak. Maar gisteren en vandaag zaten/zitten ze blijkbaar allebei binnen, dus het is rustig voorlopig.

Toch vervelend he, dat zoveel mensen blijkbaar zelfs de meest basic regels van het fatsoen niet schijnen te kennen. Of niet willen kennen. Ik zou er niet aan denken om zomaar een ander zijn tuin te gebruiken (of het moest s avonds laat zijn in een noodsituatie ofzo).
Those who don't believe in magic, will never find it