Spring naar inhoud

- - - - -

Zoete popcorn maken

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 juni 2015 - 19:37

Hellow,

Binnen een 2 weken ofzo moet ik popcorn maken en ik wil graag zoete popcorn maken. Ik heb een machientje om popcorn te maken, maar daar mag je niets aan toevoegen in het machientje en tegen dat de popcorn eruit vliegt, is hij al te veel afgekoeld om er dan suiker op te strooien. De suiker valt er gewoon af en je hebt gewoon droge popcorn. Daarom vraag ik me af hoe ze zoete popcorn maken, een beetje zoals in de cinema.

We hebben al geprobeerd om boter te smelten erover te doen en dan suiker erover. Maar de boter kwam maar op een klein aantal en die popcorns werden week. Ook niet de bedoeling natuurlijk. Donderdag zullen we dan eens proberen gewoon in de pan en in de pan de suiker al toe te voegen. Ik wil echt graag zoete popcorn leveren, als dat niet gaat met het machientje, dan maar met de pan.

Maar nu mijn vraag: hoe maken jullie zoete popcorn?
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 08 juni 2015 - 19:40

Je kan toch zo'n zakjes kopen voor in de microgolfoven.
Zo heb ik het al gemaakt.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 juni 2015 - 19:54

Je gaat die popcorn best in een kom maken. Je moet blijkbaar de suiker al over de maïs strooien, voor die gepoft is.
Hier is er een recept:http://www.solo.be/n.../zoete-popcorn/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 juni 2015 - 20:04

Mja, het is popcorn voor 60 man. Dan moet ik veel zakjes gaan kopen ;). Mag ook niet duur worden, we hebben beperkt budget en mijn popcorn is maar een klein dingetje in het budget. Dan is zelf maken het beste. Maar hoe die zoet maken hè. Ik zie zoveel recepten, allemaal verschillende. Dus wilde eens horen of iemand hier het soms zelf doet en hoe :-) .
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#5 Geplaatst 08 juni 2015 - 20:10

Bekijk berichtBlackScorpion, op 08 juni 2015 - 20:04, zei:

Mja, het is popcorn voor 60 man. Dan moet ik veel zakjes gaan kopen ;). Mag ook niet duur worden, we hebben beperkt budget en mijn popcorn is maar een klein dingetje in het budget. Dan is zelf maken het beste. Maar hoe die zoet maken hè. Ik zie zoveel recepten, allemaal verschillende. Dus wilde eens horen of iemand hier het soms zelf doet en hoe :-) .
Oesje, 60 man dat is wel heel veel. :p

Bewerkt door lilymaya, 08 juni 2015 - 20:11.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 juni 2015 - 21:04

Wel maar kleine bekertjes popcorn per man gelukkig :-) .
Een 'happy hour' op het werk.
Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 08 juni 2015 - 22:43

Gewoon in een pot op het vuur.

Boter laten smelten tot hij begint te pruttelen, Mais erin, laten poffen en helemaal op het laatste de suiker erbij en nog eens goed schudden.  Smakelijk.
Pot en boter moeten goed warm zijn voor je de mais erin doet en af en toe een beetje opschudden anders brandt hij aan.

MIjn man verkoopt Bakkerijspullen en ook popcornmachientjes, ik zal hem eens vragen hoe je het beste popcorn maakt in die machientjes (als hij wakker is)