Spring naar inhoud

- - - - -

Aai lief baasje

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 11 september 2009 - 14:51

Wat een lieve poezeltjes toch he :gek:

Mama aaien, denkt Beertje dan. Alleen hangt er nu een plakker op mijn vinger. *auwtch!*

Het vel hing helemaal los, met nog een klein stukje vast.

Zijn jullie al ooit eens enorm gebeten of gekrabd?
Littekens eraan overgehouden?

:help: een tijger in huis!!!

Bewerkt door Elfonia, 11 september 2009 - 16:19.
Reden van bewerken: tikfout

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#2 Geplaatst 11 september 2009 - 14:56

Zegt het woord tetanus injectie je iets :help: Demi, in haar jeugdjaren.......... Een enorme klauw in mijn hand en ik kon zo door naar de dokter want heel mijn hand begon op te zwellen.

Voor de rest niets dan sufferds hier, een paar krasjes omdat ik het nodig vond dat ze onder de douche moesten of er moest een kam doorheen. Ook pillen geven vinden ze niet altijd grappig, maar Demi heeft geeneen kat hier nog geeevenaard.... gelukkig :evil: Ik heb zo her en der wel wat littekens, maar of die van de katten komen of van mijn eigen klunserige persoon dat weet ik niet meer!

Sterkte met je vinger!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 11 september 2009 - 15:00

Sterkte met je vinger :)
Nee, ik heb nog nooit een bijt of een krab gekregen waarvan daarna een litteken is gebleven.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 11 september 2009 - 15:10

Fientje en Chopin krabben, bijten noch blazen. 't Lijken wel engeltjes zou je denken, als ze slapen dan toch. :twisted:

Maar toch heb ik al héél wat littekens door die kastaartjes van mij hoor, meestal door m'n vorige poezeltjes eigenlijk.

Enkele weken geleden was Fientje haar achterste wat vuil en ik had me op de boord van ons bad gezet en Fientje in de badkuip. Het was vreselijk! Ze kroop voortdurend langs mij omhoog en eindresultaat was alsof ik eruit zag alsof ik half vermoord was. :mrgreen: :ha :ha Overal bloed op m'n kleren. Ik had een flinke wonde in m'n schouder, ze had er haar nageltjes eens goed ingezet en op m'n arm links zie ik dat de snee die ik had ondertussen toch wel een litteken is geworden. :evil: .

Met m'n vorige kater heb ik echter wel wat anders meegemaakt...

Het beestje was doodcurieus als hij nog klein was en wilde altijd alles gezien hebben. Dat betekende dat hij er meestal niet beter op vond dan letterlijk op mij te springen. In ons vorig huis hadden we een toogje aan onze keuken met barkrukjes. Ontelbare keren heeft hij aan m'n billen gehangen toen ik daar zat. :misselijk: :misselijk: Ont-zet-tend pijnlijk! Veel littekens aan overgehouden.

En meneertje viel mij aan als ik niet genoeg aandacht gaf naar zijn zin. Dus mijn armen staan ook gebrandmerkt door zijn nagels.

Verder heb ik nog een litteken door zijn scherpe tanden in mijn pols. Hij maakte zich altijd zeer kwaad als er een andere kat in de tuin kwam en dan zat hij echt lelijk te doen. Ik heb hem één keer weggetrokken om hem wat te willen kalmeren en hem te troosten, maar dat heb ik mij beklaagd! Uit pure colère zette hij ferm zijn tanden in m'n pols. 't Was behoorlijk diep, ik viel haast slecht als ik het zag. ( :oops: ik kan tegen niet veel van bloederige toestanden).  Ik heb toen wel antibiotica moeten nemen.

Ik zal hem nooit vergeten, uiteindelijk was't wel m'n oogappeltje ondanks alles. Hij kreeg met ouder worden een veel aangenamer karakter. Ik mis hem zo! Nu vind ik dat littekentje op m'n pols niet erg, is een souvenir aan hem... klinkt misschien raar...

Bewerkt door Marieke, 11 september 2009 - 15:11.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 11 september 2009 - 15:13

Beterschap!
Littekens heb ik er ook nog niet aan overgehouden.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 11 september 2009 - 15:13

Die van mij kan ook per ongeluk wel eens krabben of in mijn pols bijten om te spelen... maar een blijvend litteken heb ik er nog niet aan overgehouden... Ik denk altijd maar "dat is om te spelen"  -zucht- :)

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#7 Geplaatst 11 september 2009 - 15:36

vorige week werd ik gebeten door de kater van mijn nicht toen ik met hem bij de DA ging om zijn algemene slechte staat te laten bevestigen :evil:
toen ze hem een prik gaf verschoot hij zo erg dat hij recht in mijn arm beet... 4 hoektanden erin, bloed spoot eruit... na 24u : arm beetje gezwollen en tussen 4 puntjes een hele erge blauwe/zwarte plek...
gelukkig is ze nu zogoed als weg...
katertje iets aan de betere hand
dus voorlopig iedereen content...
je moet er wat voor overhebben he :d

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 11 september 2009 - 17:54

Laten we kort zijn:

Ik heb een litteken juist in mijn gezicht van de kat. Staat er al 16 jaar... ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 11 september 2009 - 19:18

Ja, heb hier en daar wel wat krassen O:) , maar dat vind ik niet erg
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#10 Geplaatst 11 september 2009 - 19:32

hier kan Arre ook wel eens bijten en krabben
ook tot bloeden toe maar tot nu toe nog geen littekens aan over gehouden
maar dit zeker niet meer toelaten
wij nemen Arre vast bij zijn nekvel en zeggen foei en hij moet bij ons blijven tot hij terug braaf is en dan mag hij weg( maar hij blijft dan dikwijls bij ons zitten om verder te knuffelen)

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 12 september 2009 - 18:38

Ook hier geregeld een krab en ook al wel een paar littekens, maar dat kan gebeuren met een kat :)

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 12 september 2009 - 19:16

Als ik een onbekende poes in onze buurt zie dan kan ik het niet laten om uit tezoeken van wie is ze en dan sta ik ook mooi vol met krab lijntjes maar ja ik ben dan zooo blij als ik de baasjes heb kunnen bellen van ik heb hier jullie sloeber en dan krijg ik meestal de verzorgen bij de baasjes zelf :LOL: :LOL: maar dan is onze Ramses boos op mij van waar heb jij gezeten en na een tijd komt hij mij volledig aflikken van kom hier ik ga dat eens goed wassen :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 12 september 2009 - 23:53

ik heb op men arm een litteken van ons Orli. Ik lag gewoon rustig te slapen en ineens aaaauuuwww... een bloedende streep op men arm :catcurs en Orli zit daar dan te kijken met een blik van 'wat? dan moet je je arm maar niet zo veel bewegen in je slaap, niet mijn schuld....'

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 13 september 2009 - 00:04

Ik heb ook al wat krabben op mijn handen en armen, maar het ergste was een 3 tal maanden geleden, toen heeft Winnie mij ferm in mijn hand gebeten, met als resultaat een zeer opgezwollen hand. Ik ben naar de HA geweest en die heeft mij een tetanus injektie gegeven en AB om het te genezen, later ben ik nog een tweede spuit moeten gaan halen. Winnie was toen al terminaal ziek en zeer boos dus het is hem vergeven. :rub:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 13 september 2009 - 20:09

littekens heb ik aan onze poezen niet te danken... soms wel eens een krab of een beet maar ja onze indy houd sommige momenten nou eenmaal niet van gestreeld te worden op haar buikje.. en dan krijg ik er idd van langs.

ik heb wel een littekentje aan mijn neus van een hondenbeet.