Spring naar inhoud

- - - - -

VZW oprichten in eigen belang

• Log in om te reageren
209 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 10 juni 2015 - 21:30

Teddij , wat jij noemt is voor een HK nr aan te vragen .... dat staat los van een VZW
Een VZW kan iedereen oprichten (met 3 personen) en is in een vingerknip gebeurd.

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 210 berichten
  • 10 katten

#17 Geplaatst 10 juni 2015 - 21:48

Ik vermoed dat jullie het over dezelfde vzw hebben .
Als ik beide verhalen lees ;)
Moet niet eens vragen over wie het gaat . Fijn dat ik niet de enige ben met die mening . ..

Om maar te zwijgen van het feit dat ze zegt bepaalde kittens (toen kittens) gevonden / gered te hebben terwijl ze er bewust is omgegaan ..
Inderdaad overal commentaar maar voor we het contact gebroken hebben was ze zelf niet eens in orde met oa sterilisatie .
Ik ga er gewoon niet te veel op in gaan hier .
Ik vind het gewoon zielig en hartstikke erg dat de mensen er zo in tuinen .
MelsBengals

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:06

Ohjee, het gaat over iemand van KS of wat? :o

Zoiets doe je toch niet!
Er zijn zoveel organisaties die het echt wel nodig hebben...
Als je je katten niet degelijk kan onderhouden, neem er dan geen!

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#19 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:08

Bekijk bericht*bonnie*, op 10 juni 2015 - 21:30, zei:

Teddij , wat jij noemt is voor een HK nr aan te vragen .... dat staat los van een VZW
Een VZW kan iedereen oprichten (met 3 personen) en is in een vingerknip gebeurd.

Dat is dan een grove fout van mij?dacht dat je voor een VZW voor een opvang ook dez stappen
moest ondernemen.

Daar ik eerst info had gevraagd aan de Vlaamse overheid en zij me melden dat als je een asiel
of opvang wilden oprichten een erkenning moest aanvragen.Voor het uitbaten van een konijnenpension
had je geen erkenning nodig.

Ben wel blij dat ik de stappen voor een erkenning heb genomen en deze is goedgekeurd.
Konijnen hebben ook recht op een goede thuis waar van ze gehouden wordt.

Bekijk berichtCarowlina, op 10 juni 2015 - 22:06, zei:

Ohjee, het gaat over iemand van KS of wat? :o

Zoiets doe je toch niet!
Er zijn zoveel organisaties die het echt wel nodig hebben...
Als je je katten niet degelijk kan onderhouden, neem er dan geen!

Daar ben ik volledig mee eens.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#20 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:42

Bekijk berichtTeddij, op 10 juni 2015 - 22:08, zei:

Dat is dan een grove fout van mij?dacht dat je voor een VZW voor een opvang ook dez stappen
moest ondernemen.

Daar ik eerst info had gevraagd aan de Vlaamse overheid en zij me melden dat als je een asiel
of opvang wilden oprichten een erkenning moest aanvragen.Voor het uitbaten van een konijnenpension
had je geen erkenning nodig.

Ben wel blij dat ik de stappen voor een erkenning heb genomen en deze is goedgekeurd.
Konijnen hebben ook recht op een goede thuis waar van ze gehouden wordt.

Een erkenningsnummer en een VZW hangen los van elkaar.

Je kan een VZW hebben zonder erkenningsnummer (carnavalsgroepen zijn ook VZW's) en je kan een erkenningsnummer hebben zonder VZW te zijn (dan ben je een feitelijke vereniging, met alle financiële risico's tot gevolg privé)

Wij zijn 2 jaar bezig geweest zonder VZW te zijn.  Maar de risico's werden te groot met onze evenementen.
Dus sinds september vorig jaar zijn we ne VZW

Bekijk berichtMel, op 10 juni 2015 - 21:48, zei:

Ik vermoed dat jullie het over dezelfde vzw hebben .
Als ik beide verhalen lees ;)
Moet niet eens vragen over wie het gaat . Fijn dat ik niet de enige ben met die mening . ..

Om maar te zwijgen van het feit dat ze zegt bepaalde kittens (toen kittens) gevonden / gered te hebben terwijl ze er bewust is omgegaan ..
Inderdaad overal commentaar maar voor we het contact gebroken hebben was ze zelf niet eens in orde met oa sterilisatie .
Ik ga er gewoon niet te veel op in gaan hier .

Heb jij met haar gebroken? Jullie kwamen toch bij elkaar over de vloer?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 10 juni 2015 - 23:04

Bekijk berichtMel, op 10 juni 2015 - 21:48, zei:

Dat is inderdaad heel erg ja ... maar diegene die ik ken die kan het heel schoon uitleggen zenne (met leugens uiteraard)
Gelukkig zijn er wel mensen die haar doorhebben en is ze al uit vele FB-groepen gegooid maar in mijn ogen toch nog ni genoeg.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 10 juni 2015 - 23:18

Idd ze zou overal eruit moeten liggen met haar mooie dreigende praat.
Dreigen dat degene die kittens of katten aanbieden die niet steriel zijn ze dossier heeft opgemaakt voor fod enfin veel bla bla meer niet want ze kent de personen in kwestie niet eens.

Die zo dreigen en doen  zijn de ergste hebben vaak zelf katten die niet in orde zijn.

Maar als er ergens een kat aangeboden wordt waar ze haar oog op heeft laten vallen dan gaat ze met allerlei smoezen proberen dit vast te krijgen, het is voor een vriend, vriendin of familie, enfin ze krijgt ze soms zo om haar vinger dat ze zo goed als gratis naar haar komen want de verkoper moet ze dan nog zelf brengen want ze heeft geen vervoer.

En eender fokt ze met andere diertjes die ze als ze ze verkoopt kunnen gebracht geworden naar x of y trein station.
Staat op marktplaats onder schuilnaam.

En ze zal hier mss wel meelezen ook, alhoewel ze voor altijd weg bleef op ks, en toch er nog op zat op 3 juni.

Zo 'n mensen onder valse voorwendsels vzw oprichten om hun eigen te helpen ale om haar katten die ze zelf gekocht of gratis verkregen heeft eten, kattebak en speelgoed te verkrijgen kan niet, opvangen die het echt nodig hebben en goed bezig zijn en in orde zijn die hebben het nodig.
En het erge is dat mensen op fb erin trappen.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 11 juni 2015 - 00:08

Bekijk berichtcatherine, op 10 juni 2015 - 23:18, zei:

Maar als er ergens een kat aangeboden wordt waar ze haar oog op heeft laten vallen dan gaat ze met allerlei smoezen proberen dit vast te krijgen, het is voor een vriend, vriendin of familie, enfin ze krijgt ze soms zo om haar vinger dat ze zo goed als gratis naar haar komen want de verkoper moet ze dan nog zelf brengen want ze heeft geen vervoer.

OMG Nu ben ik 100% zeker dat we het over dezelfde hebben ....

En van da kaliber lopen er dus meer mensen rond he want ik heb ooit nog zo één gekend :o

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#24 Geplaatst 11 juni 2015 - 08:26

Catherine, idd die mensen die zo doen hebben vaak zelf heel wat te verbergen.
Weet niet over wie het gaat, maar vind het vreselijk dat zo een persoon op deze wijze haar eigen dieren moet verzorgen, als je het geld er niet voor hebt, houd er dan 1 of 2 zodat je er wel voor kunt zorgen....
Al die opvangen hebben het zoveel harder nodig, die doen goed werk, en zo'n mensen helpen alles om zeep, want op den duur durft niemand meer te doneren (geld, voer, ect) en komen zo de opvangen in het moeilijkheden.

Ik heb zelf jarenlang voor een hele groep zwerfkatten gezorgt, voer kocht ik zelf, ok kocht wel geen duur voer, maar zorgde dat er altijd eten en vers drinken stond, kregen blikvoer elke avond, als ik zag dat er een zieke tussen was, zette ik geitenmelk voor ze neer zodat ze konden aansterken. Heb nooit aan iemand om voer/geld gevraagd. Ok kreeg wel eens op show voer mee die ik ze dan gaf, maar erom vragen no way, ik wilde er voor zorgen dus vond dat het mijn verantwoording was ook. Had zelfs speciale bakken staan zodat ze warm konden slapen. En als ik dingen tegenkwam die zo opgehaald mochten worden, deed ik dat en kwam in de schuur erbij te staan voor ze.

Maar van bovenstaand verhaal word ik echt niet goed :(

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 11 juni 2015 - 09:29

Hier id.Heb ook alles zelf betaald.Zelfs de castrarie's.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#26 Geplaatst 11 juni 2015 - 09:43

Dat heeft de gemeente betaald, heb wel helpen vangen, heen en terug naar da/huis gereden.
Maar was een groep van meer dan 50 katjes, dus zou dan wat prijzig geworden zijn dat ook nog eens op me te nemen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 11 juni 2015 - 09:43

Dat lijkt precies een cat hoarder ofzo. Katten gaan verzamelen en er dan niet goed voor zorgen. Ben nu ook wel benieuwd wie het is. Dat zo mensen zich niet schamen om hulp te vragen terwijl het niet nodig is.

lilymaya
lilymaya
  • 7.947 berichten

#28 Geplaatst 11 juni 2015 - 09:46

Bekijk berichtEibhlin zei:

Dat lijkt precies een cat hoarder ofzo. Katten gaan verzamelen en er dan niet goed voor zorgen. Ben nu ook wel benieuwd wie het is. Dat zo mensen zich niet schamen om hulp te vragen terwijl het niet nodig is.
er zijn helaas veel mensen zonder geweten!
Schaamte kennen zo'n mensen helaas niet.

Ailure
Ailure
  • 5.424 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 11 juni 2015 - 09:58

Ik denk dat ik het weet uit wat ik van hetgeen hier geschreven is kan opmaken. Kan nog steeds mis zijn hoor maar ik denk dat mijn hunch er toch dicht bij zit.

Ben zo nog al mensen tegen gekomen die leugens gaan zitten vertellen om voer of speeltjes e.d. te krijgen en zwerfkatjes krijgen dat helemaal niet te zien hoor. Neem geen katten als je dat niet kan of wil betalen :(

#30 Geplaatst 11 juni 2015 - 10:23

Ben ook benieuwd over wie het gaat, maar heb geen flauw idee...

Wel erg zeg, om hulp vragen en als mensen zo goed zijn om u te helpen er nog van profiteren!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding