Spring naar inhoud

- - - - -

VZW oprichten in eigen belang

• Log in om te reageren
209 reacties op dit onderwerp
Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#181 Geplaatst 25 juni 2015 - 00:31

Heb eens gelezen dat zij met 400€ per maand moet rondkomen of is dat ook een leugen?
Zijn er dan z'n gulle gevers dat zij steeds maar dieren kan bijkopen?

Als ik haar man was zou ik de meeste dieren oppakken en naar het asiel brengen waarna
ik haar naar een psycholoog stuur om haar verzamel woede onder controle te laten krijgen.

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 178 berichten
  • 9 katten

#182 Geplaatst 25 juni 2015 - 11:44

Kijk ik vind het er soms wel overgaan hoor hier .

Ik ben nu ook niet fan van haar enzo maar begint hier wel de spuigaten uit te lopen .
Er zijn mensen die meer katten hebben die hier ook reageren (waaronder ik ) en wij hebben geen verzamelwoede!  
Waarom word zij dan wel zo bestempeld ? Ook zij heeft ergens een grens waar ze niet over zal gaan (ben ik rotsvast van overtuigd ! )

En mensen die spreken over weghalen (niet enkel hier ) .
Het is niet dat de diertjes daar mishandeld worden he ! Geen reden dus ze weg te halen .
Ze hebben eten & vers drinken , kattenbak (hopelijk meer vulling in ondertussen :p ) ,krabpalen , mandjes,  aandacht (degene beneden zeker/ die boven vind ik zelf zonde want die kregen naar mijn gedacht amper aandacht en verzorging maar hadden wel eten drinken een krabpaal kattenbak en een paar speeltjes ) , speeltjes ,..

Daarnaast weet haar vriend ondertussen wel reeds dat ze die gevonden katten zelf is gaan halen (heeft ze zelf opgebiecht aan hem al een poos geleden ) .
Haar vriend trekt het zich niet aan zolang ze gelukkig is . (Mijn man vind zo veel katten ook niet altijd even leuk maar aanvaard het omdat ik gelukkig ben , is dat niet bijna overal zo waar een partner is dat die persoon je vrij laat ik je keuzes als je maar gelukkig bent ? ) En oke haar vriend zit veel op de xbox en trekt het zich daarom misschien minder aan ,
maar iedereen zijn hobby's he . Mijn man zit ook savonds op zijn pc (IT'er dus meestal voor het werk , maar af en toe ook om te gamen en programeren,.. ) .

Daarnaast zeggen dat iemand een psycholoog nodig heeft ? .. Wel heel kort door de bocht , niet ?
Al denk ik dat iemand haar wel eens een en ander duidelijk moet maken en haar moet wijzen op haar limieten . (zowel emotioneel als financieel)

Ik denk dat ze zelf de commotie niet begrijpt omdat er inderdaad al een 'opvang' of drie (waarvan ik weet) zijn die net hetzelfde als haar gedaan heeft ,
Met eigen dieren een 'permanente opvang' opgestart en dan anderen bij genomen onder het mom opvang .
Zelf vind ik het van die opvangs ook maar 'weird' , maar weet dat velen onder jullie die perfect oke vinden .

Over met hoeveel geld ze moet rondkomen,.. doe ik geen uitspraken van heb dit ook al ergens gelezen maar dat lijkt me sterk dat dat zo weinig zou zijn .
Ik weet dat ik met mijn katten al aan dat bedrag zit per maand om ze te onderhouden (en zij heeft er meer als ik me niet vergis ) .

Mij zit het probleem dus bij het feit dat ze mensen geld en spullen aftroggelt onder het mom 'opvang' zijnde ,
(en ja ze heeft al heel wat gekregen van spullen : van peewee kattenbakken tot heuse houten krabpaal )
Ze heeft AL haar diertjes bewust zelf uitgekozen / opgehaald / laten brengen (meestal onder valse voorwendsels).
Daar wringt mij het schoentje ! Dat ze 'zoveel' dieren heeft prima , maar zorg dat je er zelf voor kan zorgen en anderen er niet voor moeten opdraaien .
Het is echt te belachelijk voor woorden gewoon ..
MelsBengals

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#183 Geplaatst 25 juni 2015 - 11:49

En een advertentie plaatsen onder het mom van opvang om zoveel mogelijk zwangere dieren binnen te krijgen vind ik alles behalve OK.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#184 Geplaatst 25 juni 2015 - 11:56

Persoonlijk vind ik ook wel dat ze op erg korte tijd veel dieren in huis haalt en ten koste van andere dieren want de ene vliegt eruit zodat de andere erin kan.  

Ik ken niet iedereen die hier reageert maar sommige wel en daarvan weet ik dat al hun dieren weloverwogen beslissingen zijn waar goed over nagedacht is en ik denk dat daar ergens de grens ligt tussen verzamelwoede en geen verzamelwoede.

Als je dieren in huis blijft halen terwijl er al vele dieren zitten die niet met anderen kunnen en daardoor verdeeld zitten over groepjes in elke kamer in huis, als daardoor katten in een bench moeten slapen en dieren het huis onderplassen van stress, als het budget steeds gaat naar nieuwe dieren ipv huidige dieren steriliseren e.d. dan ben je heel fout bezig en denk je enkel nog "ik wil die en dat dier" en niet meer "wat kan ik dit dier bieden en welke invloed gaat dit hebben op mijn huidige dieren", zo simpel is dat.

Bewerkt door *bonnie*, 25 juni 2015 - 11:58.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.587 berichten
  • 4 katten

#185 Geplaatst 25 juni 2015 - 12:00

Ze heeft inspiratie gehaald oa bij Rata's Animal Shelter.  Das een feit.
Maar die vangen dieren op die ze daar brengen.
Ze houden ze ook zelf en zijn een VZW, zamelen geld in voor de medische kosten en organiseren evenementen.
Ze gaan ook heel erg diep in de buidel om ze toch alles te kunnen geven wat ze nodig hebben.
Je bent ervoor of ertegen.  

Het enige is: zij gaan daar NIET zelf naar zoeken via zoekertjessites.

Oke, ik zit mijn kas ook op te fretten als ik zag dat ze reageerde op advertenties die enkel naar VZW's en opvangs gericht waren.
(nu zie ik het niet meer, ze heeft mij geblokkeerd)  
Maar wat kan je eraan doen?  Niet veel he.  Haar laten beseffen dat ze niet goed bezig is, maar zowat iedereen is geblokkeerd.
Dus volgens mij beseft ze dat maar al te goed.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 178 berichten
  • 9 katten

#186 Geplaatst 25 juni 2015 - 12:19

Het enige is: zij gaan daar NIET zelf naar zoeken via zoekertjessites.

Dat is het inderdaad ook wat stoort als opvang ga je toch niet op zoek naar 'opvangers' , je word dan al overstroomd door aanvragen .  
MelsBengals

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#187 Geplaatst 25 juni 2015 - 13:12

Het is hier heel snel gegaan van 'een vzw op te richten om haar eigen katten te financieren' naar haar hele leven uit de doeken te doen.

Zoals ik al zei: ik vind het echt niet oké dat ze dit doet terwijl er wel echte opvangen zijn die het dan wel goed kunnen gebruiken.
Maar om nu ineens haar hele leven uit de doeken te doen op een forum vind ik niet oké.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#188 Geplaatst 25 juni 2015 - 13:23

En het is zeker normaal dat deel vd katten op kamers boven zit opgesloten..
Sorry dan heb je een probleem, heb zelf een grote groep en ben geen verzamelaar allen zijn bewust gekocht, gered of als herplaatser gekomen maar wij kennen ons limiet en hier zit geen één opgesloten op kamers omdat ze niet met die of die overeenkomen.
Als ze vzw opstart mag ze haar verwachten aan huis controles dus is het gemakkelijker liegen erover en zo proberen het geld binnen te reiven.
Als niemand dit stopt blijft ze voortdoen en vergeet niet ze heeft bewust een gestolen op kater in huis hé, en ja ze weet dit want de tss persoon is goed bevriend met haar. Nee dit kan niet doorgaan en hoop dat er snel fix einde aan komt.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#189 Geplaatst 25 juni 2015 - 13:30

Als je al haar berichten leest weet je al zo goed als heel haar leven, dat sxhrijft ze namelijk zelf overal, anders konden wij het ook ni weten.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.176 berichten
  • 3 katten

#190 Geplaatst 25 juni 2015 - 13:55

Catherine: heb ik ergens geschreven dat ik dat normaal vind? Neen.
Maar om hier nu hele verhalen uit de doeken te doen, dat gaat voor mij een brug te ver. Denk je nu echt dat er iets aan gaat gebeuren door dit hier te posten? Neem dan actie en geef het aan. DAN PAS zal er ook degelijk iets aan gebeuren.

En als zij haar hele leven overal post, moet zij dat weten. Maar dat is niet aan anderen om dat te doen.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#191 Geplaatst 25 juni 2015 - 14:10

In andere topics zijn er ook mensen die het leven van andere uit de doeken doen en daar heb je dan geen probleem mee ?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#192 Geplaatst 25 juni 2015 - 15:18

Bekijk berichtCarowlina, op 25 juni 2015 - 13:55, zei:

Catherine: heb ik ergens geschreven dat ik dat normaal vind? Neen.
Maar om hier nu hele verhalen uit de doeken te doen, dat gaat voor mij een brug te ver. Denk je nu echt dat er iets aan gaat gebeuren door dit hier te posten? Neem dan actie en geef het aan. DAN PAS zal er ook degelijk iets aan gebeuren.

En als zij haar hele leven overal post, moet zij dat weten. Maar dat is niet aan anderen om dat te doen.

Ga nog denken dat ze u aan paaien is. Maar ja zoals bonnie zegt zijn er hier die hun buren hun leven uit de doeken doen en dat is dus blijkbaar ok.
Het is maar hoe je het beziet.
Niemand moet me geloven we hebben bewijzen genoeg meer zullen we hier niet bekend maken want tja mollen zijn nooit ver weg.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.196 berichten
  • 3 katten

#193 Geplaatst 25 juni 2015 - 15:29

Bekijk berichtcatherine, op 25 juni 2015 - 15:18, zei:

Ga nog denken dat ze u aan paaien is. Maar ja zoals bonnie zegt zijn er hier die hun buren hun leven uit de doeken doen en dat is dus blijkbaar ok.
Het is maar hoe je het beziet.
Niemand moet me geloven we hebben bewijzen genoeg meer zullen we hier niet bekend maken want tja mollen zijn nooit ver weg.

Lol daar staan wel geen namen of adressen bij ;) + staat in het verborgen deel.
Er is hier niemand die deze mensen gaat tegen komen en weten dat zij het zijn. Daarnaast gaat het ook over openbaar gedrag en info die zij zelf rondvertellen. Zo privé is dat dan niet he.

Bewerkt door Eibhlin, 25 juni 2015 - 15:30.

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#194 Geplaatst 25 juni 2015 - 15:36

Das dan toch net hetzelfde met diegene hier in het topic, wordt toch ook alleen maar gezegd wat ze zelf aan de grote klok hangt ??

Internet is een hele kleine wereld dus je weet nooit wie op dit forum zich inlogt, het kunnen effectief je buren zijn...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.196 berichten
  • 3 katten

#195 Geplaatst 25 juni 2015 - 15:42

Bekijk bericht*bonnie*, op 25 juni 2015 - 15:36, zei:

Das dan toch net hetzelfde met diegene hier in het topic, wordt toch ook alleen maar gezegd wat ze zelf aan de grote klok hangt ??

Internet is een hele kleine wereld dus je weet nooit wie op dit forum zich inlogt, het kunnen effectief je buren zijn...

Zeg ik niks van he. Ik snap alleen niet waarom die sneer in mijn richting moet komen. Er staat al veel meer over deze persoon online dan wat ik gedeeld heb. En bij mij was het een vraag ivm hoe dit voor mij kan uitdraaien. Hier staan zaken opengegooid die zelf voor haar strafbaar kunnen zijn zoals vb die woonsituatie terwijl ik in mijn vraag niks heb gezegd zelf over wat dat politie onderzoek gaat. En dat ik me zorgen maak over een klein kind die alleen op straat loopt is ook te veel informatie ofzo? Ik ben tenminste veel vager gebleven over het hele gebeuren. Ik vind het gewoon beetje vreemd...

Bewerkt door Eibhlin, 25 juni 2015 - 15:46.

Geplaatste afbeelding