Spring naar inhoud


- - - - -

Win een waardebon van 5.000 euro voor plastische chirurgie


  • Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 10 juni 2015 - 00:47

Ik vroeg me af of ik de enige ben die zich stoort aan deze actie van Zeb : http://www.standaard...150609_01722398

Zelf heb ik geen enkel bezwaar tegen het feit dat mensen iets willen veranderen aan hun lichaam.
Als dat kan helpen om jezelf beter te aanvaarden of gelukkiger door het leven te gaan, waarom niet?
Echter ligt het wel op mijn maag dat mensen aangespoord worden om deze stap te zetten.
Onlangs las ik nog in een magazine iets over botox, de manier waarop het voorgesteld werd leek totaal onschuldig.
Maar weten de artsen wel wat zulke behandelingen op lang termijn teweeg kunnen brengen?
Ik alvast niet, doch een stof als botuline (botox) is een gif die de spieren waarin het geïnjecteerd wordt tijdelijk verlamt. Dat dit ook nadelen kan hebben voor de gezondheid lijkt me niet onmogelijk.
Waarom wordt het dan voorgesteld als iets totaal onschuldig? Ik vrees dat dit enkel uit winstbejag is voor de farma-industrie en dat de mogelijke bijwerkingen op lang termijn pas binnen x-aantal jaar aan het licht zullen komen.
Zelf heb ik in het verleden al verschillende injecties gekregen in bepaalde zones omdat ik dystonie heb. In mijn geval hielpen de eerste injecties redelijk maar het effect verminderde naarmate het aantal injecties.

Bij deze "wedstrijd" gaat het niet enkel over botox uiteraard.
Daarbij denk ik dan ook aan andere chirurgische ingrepen en de mogelijke gevolgen van dien.
Wie zal mensen vergoeden als er iets verkeerd loopt? Niemand natuurlijk ; het doel van deze actie - namelijk reclame maken- is voor deze winkelketen dan al bereikt.
Zogezegd is het om het taboe te doorbreken over plastische chirurgie...worden we morgen aangespoord om naakt over straat te lopen om andere taboes te doorbreken? :NoWhy:
Naar mijn inziens creëer je net opnieuw taboes op die manier.

Zoals ik al zei, deze actie is niet de eerste waarbij ik mijn bedenkingen heb over hoe o.a. botoxbehandelingen als voor de hand liggend en onschuldig worden voorgesteld. Maar wel de druppel die me aanzette om er een discussie over te starten.
Om andere meningen ook eens te horen ;)
Ik heb geen glazen bol maar krijg het gevoel dat mensen binnen een vijftal jaar die niets te wensen/durven te veranderen aan hun lichaam te horen krijgen : "Je gebruikt geen botox? :trance:  Ben je gek?

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 10 juni 2015 - 01:37

Ik heb hier geen probleem mee.  Er zijn redenen zat waarom mensen plastische chirurgie willen of nodig hebben, anders dan het schoonheidsideaal.  Mijn broer bv. is voor een groot deel verbrand, die heeft heel veel operaties nodig gehad gewoon om ervoor te zorgen dat gewrichten konden plooien e.d. bij hem dekte verzekering dat maar wat met mensen die verbrand geraakten door eigen toedoen bv. Barbecue ?  
Mensen met zware littekens , mensen met overtollige huid na enorm gewichtsverlies....

Het geeft de doodgewone , niet rijke mens ook een kans op verbetering van levenskwaliteit.

Er zullen natuurlijk ook veel barbies tussen zitten die een correctie willen maar OK maatschappij is zowiezo al op uiterlijk gericht , da kan je toch ni meer veranderen en ik trek er mij niks van aan.

Ik hoop alleen dat iemand wint die het nodig heeft

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 10 juni 2015 - 01:57

Bekijk bericht*bonnie*, op 10 juni 2015 - 01:37, zei:



Er zullen natuurlijk ook veel barbies tussen zitten die een correctie willen maar OK maatschappij is zowiezo al op uiterlijk gericht , da kan je toch ni meer veranderen en ik trek er mij niks van aan.

Ik hoop alleen dat iemand wint die het nodig heeft
Ik denk inderdaad ook niet dat dit nog kan omgekeerd worden.
En voor de mensen die het nodig hebben is het belangrijk dat dit bestaat. Zelfs waar het onnodig lijkt moet het kunnen ; iedereen vrij op dat vlak voor mijn part. Soms kan wat voor een ander een "mug" lijkt, door de desbetreffende persoon als héél vervelend tot traumatisch ervaren worden.
Het is het aansporen tot die me stoort en het voorstellen van bepaalde ingrepen als onschuldig/niet gevaarlijk.
Als de wens groot is om iets te laten veranderen aan je lichaam lichten mensen zich soms te weinig in over de mogelijke gevolgen. Bepaalde gevolgen zijn (op lang termijn), denk ik, nog niet zo bekend. Ik vrees ook dat bepaalde risico's nog vaak in de doofpot gestoken worden omdat het een goed draaiende industrie is.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten
OFFLINE

#4 Geplaatst 10 juni 2015 - 12:41

Laat die cheque maar komen. :x

Evyke81
Evyke81

        Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

  • Admin
  • 8.679 berichten
    • Locatie: Hamme
  • 4 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 10 juni 2015 - 12:56

Ik heb 6 jaar geleden een borstvergroting ondergaan.
Op maandag geopereerd, woensdag nen tupperware-avond en donderdag weer gaan werken.

Mijn zelfvertrouwen was 0,0 daarvoor.
Ik weet niet hoe lang ik met die dingen verder kan, maar als ze aan vervanging toe zijn, kan ik de bon ook wel gebruiken :p

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
    • Locatie: Merelbeke
  • 3 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 10 juni 2015 - 13:19

Goh ik moet zeggen dat ik toch geen enkel complex heb dat zo groot is dat ik dat zou doen. Er zijn zeker mensen waarvoor dit hun leven echt kan veranderen. Alleen weet ik niet echt of hier het juiste publiek op zal afkomen. Ik denk dat er heel veel mensen gaan mee doen omdat hun neus beetje scheef staat of ze een nog grotere boezem willen. Het had beter geweest dat je vb iets mocht inzenden van motivatie waarom jij denkt dat jij dat echt verdient.
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

    Knapste senior 2016

  • 4.619 berichten
    • Locatie: Bocholt (Belgie)
  • 2 katten
ONLINE

#7 Geplaatst 10 juni 2015 - 13:54

Ikzelf heb ook veel complexen.  Ik zit met scoliose (daar kan ik niets aan veranderen)
Ook staan mijn voeten niet recht.  Dit is ten gevolge van een ongeluk op mijn 15e.  Ik sla mijn voeten ook naar binnen tijdens het lopen.
Dan komt daar nog bij dat ik momenteel weer een kilo of 10 te zwaar ben (ja, ik ben er mee bezig om het weer terug naar onder te krijgen), maar ik heb een dikke buik en dat is het ergst van al voor mij.  Ik kan geen enkele kleding fatsoenlijk dragen, want mijn buik zie je in elk kledingstuk.  Erg frustrerend.

Mijn beste vriendin is 2 weken geleden naar 'tetten Jef' geweest en heeft een algehele lyposuctie laten uitvoeren.
Haar buik, randen op haar rug, haar benen, haar heupen,......

Ik geef toe dat ik hieraan ook al eens gedacht heb, maar toen ik haar zo zag zitten na de operatie ben ik toch van gedacht veranderd - VOOR GOED!   No way dat ik dit mijn lichaam aandoe.  OK, ze ziet er nu enorm goed uit en is ineens super strak overal, maar wat moet ze hiervoor afzien.  In totaal heeft ze 15 snedes in haar lichaam (waar het vet is uitgezogen).  Ze kan nu na 14 dagen amper wandelen en moet constant een soort van drukpak dragen.  

Ieder kiest dat voor zichzelf natuurlijk en ik heb er ook niets op tegen.  Je doet met je lichaam wat je zelf wil.
Ikzelf ben nu rotsvast overtuigd dat ik dat nooit met mijn lichaam zal laten doen.  Daarom ben ik ook gestart met joggen.

Bij sommige mensen komt het zelfvertrouwen weer terug na een operatie, dus waarom niet eh?

Geplaatste afbeelding    WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS   

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 10 juni 2015 - 15:44

Hum, ik heb zo het vermoeden dat de reden waarom ik me eraan stoor niet zo duidelijk overkomt in mijn beginpost :oops:

Mij maakt het weinig uit als iemand ervoor kiest wat de reden ook mag zijn. Uiteraard hoop ik dat er mensen gaan lopen met de prijs die het echt wel kunnen gebruiken, dat het hun leven op een positieve manier kan veranderen...

Ik vind het echter verkeerd dat een winkelketen misbruikt maakt van het verlangen/de nood van sommige mensen om hun koopcijfer te laten stijgen.
Stel je hebt nood aan een operatie en gaat uitgebreid shoppen in de hoop de prijs mee te slepen en uiteindelijk win je niets maar ondertussen heb je wel meer geld gespendeerd dan verwacht aan kledij.

Mensen die nog twijfelen over bepaalde ingrepen omdat ze bang zijn voor mogelijke bijwerkingen (want het loopt niet altijd goed af hé) en de prijs winnen. Deze gaan sneller de knoop doorhakken, mogelijks zonder zich verder goed in te lichten over de mogelijke gevolgen.

Ik zie het figuurlijk een beetje zo :
Ze staan te bengelen met een bon (of meerdere bonnen) voor een massa mensen. Waaronder mensen die beter zouden functioneren na een ingreep, mensen die er gelukkiger zouden van worden en mensen die het niet persé nodig vinden maar als ze het winnen is het welkom.
Deze mensen grijpen met hoop en uiteindelijk gaan er een paar gelukkig weg en het grootste deel blijft ontgoocheld achter.
Eénmaal hun bonnen uitgedeeld vertrekken zij met de grote smile want het geld is binnen.

Start dan een fonds op waar mensen beroep op kunnen doen als zij plastische chirurgie nodig achten.
Maak reclame over het fonds dat je opstart en vertel de media telkens je het fonds opnieuw spijst.
Maar maak er geen spelletjes van.

Voor mensen die het nodig hebben of voor zichzelf nodig achten kan dit te gevoelig liggen om het in een wedstrijd te gooien.
Als je voor plastische chirurgie kiest lijkt dat me niet een keuze die je in een paar minuten maakt.
Mensen mogen daar niet in gepusht worden maar moeten tijd krijgen om zich te informeren. Om keuzes te kunnen maken die ze zich achteraf niet zullen beklagen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 10 juni 2015 - 15:46.


*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 10 juni 2015 - 15:54

HelpLuckyVinden, als je het zo schrijft klopt het inderdaad wat je zegt :)

Inavanthielen, ook wat jij schrijft , die mening deel ik.
Ik ken heel wat mensen die een maagring of maagverkleining hebben laten doen , ik ken mensen met positieve outcome of maar heel veel mensen met negatieve, die zijn voor hun leven getekend bij wijze van spreken en dat dan omdat je met de maatschappij mee wil draaien en minder wil wegen.
Ik ben ook te dik maar geen haar op mijn lijf dat er aan denkt om mij te laten opereren, ik voel mij goed, het zijn anderen die zich storen aan mijn dik zijn maar dat moeten zun weten.  Ook ken ik dames die een borstvergroting lieten doen, vele content maar ook mensen die een bacterie opliepen en blijvend sukkelen met wondes die niet helen, siliconen die er weer uit moeten, etc.

Ik heb ook besloten dat ik niet aan mijn lijf laat sleutelen tenzij het levensnoodzakelijk is ookal zou ik wel wat dingen gecorrigeerd willen zien.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 1 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 10 juni 2015 - 16:18

Ik snap Lucky nu ook.

Qua operaties zelf, goh als je het echt graag wilt en er goed over nagedacht hebt, het is jou lichaam hè. Moest ik niet zoveel schrik hebben, had ik al lang mijn neus laten opereren (bochelneus :p) omdat ik me al heel mijn leven me aan die neus Stoor en dat lelijk vind aan mij. Mijn flapoor (beentje mist in het oor) daarentegen wil ik behouden :).
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 10 juni 2015 - 16:18

Ach, bedankt Bonnie. Ben blij dat ik nu duidelijker overkom.
Ik leg altijd alles in het lang en het breed uit en merk van mezelf op verschillende vlakken dat ik dan nog onduidelijk kan zijn (er is een soort autisme vast gesteld bij mij, misschien ligt het daaraan).

Zelf heb ik in het verleden overwogen om mijn ogen te laten laseren maar ik las verschillende ervaringen van mensen die nadien problemen hadden + een kennis heeft ook sindsdien last van nachtblindheid en constant droge ogen. Dat weerhield me om de stap te zetten : ondanks er ook veel mensen tevreden over zijn durfde ik het risico niet te nemen.
Verder heb ik ook verschillende complexen en indien ik zekerheid zou hebben dat alles goed zo verlopen dan zou ik misschien ook wel iets laten veranderen. Maar hoor en zie te vaak zaken die verkeerd gelopen zijn, heb iemand in mijn dichte omgeving die al meer dan tien jaar met zichzelf in de knoop ligt door een operatie die hij zich beklaagt.

Ik heb ook een scoliose zoals jij Inavanthielen, spijtig inderdaad dat daar niets kan aan gedaan worden.
Qua pijn heb ik wel de indruk dat er lichte verbetering is sinds ik bij een osteopaat ga.

Mijn gewicht valt mee, ik moet eerder veel eten om op gewicht te blijven. Vermoed dat het door de stress komt en dat mijn spieren extra energie verbruiken door de dystonie. Soms maak ik me wel eens zorgen dat ik niet boven de 46 kg geraak (ben wel maar 1m60) ondanks ik best wel veel eet, maar anderzijds is het voor mijn rug dan weer een voordeel.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 10 juni 2015 - 16:24

Heb er ook geen probleem mee. Wordt het gestimuleerd? Nee, ik vind van niet.
Misschien kan het iemand zijn leven wel veranderen, positief.

Als je dat echt niet wil, zul je niet iets gaan zoeken om te doen omdat je het toevallig wint. Je moet er ook niet aan meedoen he.... En mocht je het winnen, kan je het altijd weggeven.

Als ik een fles wijn win, wordt ik toch ook niet gestimuleerd om 'alcholieker' te worden?


Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 10 juni 2015 - 15:44, zei:

Hum, ik heb zo het vermoeden dat de reden waarom ik me eraan stoor niet zo duidelijk overkomt in mijn beginpost :oops:

Mij maakt het weinig uit als iemand ervoor kiest wat de reden ook mag zijn. Uiteraard hoop ik dat er mensen gaan lopen met de prijs die het echt wel kunnen gebruiken, dat het hun leven op een positieve manier kan veranderen...

Ik vind het echter verkeerd dat een winkelketen misbruikt maakt van het verlangen/de nood van sommige mensen om hun koopcijfer te laten stijgen.
Stel je hebt nood aan een operatie en gaat uitgebreid shoppen in de hoop de prijs mee te slepen en uiteindelijk win je niets maar ondertussen heb je wel meer geld gespendeerd dan verwacht aan kledij.

Mensen die nog twijfelen over bepaalde ingrepen omdat ze bang zijn voor mogelijke bijwerkingen (want het loopt niet altijd goed af hé) en de prijs winnen. Deze gaan sneller de knoop doorhakken, mogelijks zonder zich verder goed in te lichten over de mogelijke gevolgen.

Ik zie het figuurlijk een beetje zo :
Ze staan te bengelen met een bon (of meerdere bonnen) voor een massa mensen. Waaronder mensen die beter zouden functioneren na een ingreep, mensen die er gelukkiger zouden van worden en mensen die het niet persé nodig vinden maar als ze het winnen is het welkom.
Deze mensen grijpen met hoop en uiteindelijk gaan er een paar gelukkig weg en het grootste deel blijft ontgoocheld achter.
Eénmaal hun bonnen uitgedeeld vertrekken zij met de grote smile want het geld is binnen.

Start dan een fonds op waar mensen beroep op kunnen doen als zij plastische chirurgie nodig achten.
Maak reclame over het fonds dat je opstart en vertel de media telkens je het fonds opnieuw spijst.
Maar maak er geen spelletjes van.

Voor mensen die het nodig hebben of voor zichzelf nodig achten kan dit te gevoelig liggen om het in een wedstrijd te gooien.
Als je voor plastische chirurgie kiest lijkt dat me niet een keuze die je in een paar minuten maakt.
Mensen mogen daar niet in gepusht worden maar moeten tijd krijgen om zich te informeren. Om keuzes te kunnen maken die ze zich achteraf niet zullen beklagen.


Ik begrijp wel je standpunt hoor en daar ga ik ook mee akkoord. Maar een wedstrijd is altijd winnen of verliezen, enkel is de prijs nu veel groter.
Mensen die nu extra veel gaan kopen bij ZEB hiervoor... mja.... ik hoop dat er mensen in hun omgeving zijn om dat tegen te gaan;

Maar als we eerlijk zijn.... nu gaan mensen ook meer bij de Carrefour kopen voor die 'stomme' voetbalkaartjes he... Zo lokken winkelketens nu éénmaal mensen.....

En ja... iedereen praat erover, dus reclame alom. Doel is geslaagd.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 10 juni 2015 - 17:02

Ja, dat is waar : elke winkelketen, elk bedrijf maakt reclame en soms in de vorm van iets aan te bieden om mensen te lokken.
Enkel vind ik het verschil wel groot tussen voetbalkaartjes en kortingsbonnen voor plastische chirurgie ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
    • Locatie: Kempen
  • 4 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 10 juni 2015 - 18:22

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 10 juni 2015 - 17:02, zei:

Ja, dat is waar : elke winkelketen, elk bedrijf maakt reclame en soms in de vorm van iets aan te bieden om mensen te lokken.
Enkel vind ik het verschil wel groot tussen voetbalkaartjes en kortingsbonnen voor plastische chirurgie ;)


Ja, hahaha, maar het principe is hetzelfde :lachen: , enkel worden mama's en papa's nu niet naar de ZEB gestuurd door hun kinderen :p :lachen:


Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 10 juni 2015 - 22:15

Ik heb vandaag gelezen dat de wedstrijd zonder aankoopverplichting is...