Spring naar inhoud

- - - - -

Chanel

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#1 Geplaatst 14 juni 2015 - 23:04

Heb net telefoon gekregen van de fokker waar ik Teddij gereserveerd heb.
Hij contacteerde mij met de vraag of ik volgende week Teddij kon komen
ophalen daar zijn moeder een uurtje geleden van de trap is gevallen.De fokker
is meteen met haar naar de dierenarts gereden en deze constateerde dat Chanel
de moeder van Teddij haar rugwervel op meerdere plaatsen en bekken gebroken
waren.Door de meervoudige gebroken rugwervel zou Chanel niet meer herstellen
en verlampt blijven,hierop heeft de fokker de moeilijke keuze moeten nemen om
haar te laten inslapen.

Teddij is nu 9 weekjes oud,kan ik hem nu al ophalen of laat ik hem beter nog even bij
de fokker?
Ik ga dan wel zelfde voeding halen die hij bij de fokker krijgt.
Kan iemand mij raad geven?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 juni 2015 - 23:14

Ik vind dat een heel rare vraag.
Je kitten kan dus nooit een stamboom krijgen, want daarvoor vertrekt hij te vlug.
Ook zal die niet gechipt zijn, of steriel gemaakt, waardoor je ook nog eens de wet overtreedt.....

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#3 Geplaatst 14 juni 2015 - 23:35

Bekijk berichtEvyke81, op 14 juni 2015 - 23:14, zei:

Ik vind dat een heel rare vraag.
Je kitten kan dus nooit een stamboom krijgen, want daarvoor vertrekt hij te vlug.
Ook zal die niet gechipt zijn, of steriel gemaakt, waardoor je ook nog eens de wet overtreedt.....

Wat is er mis met de vraag?
Stel toch ook de vraag of ik het kitten nog beter bij de fokker kan laten.
Kan er zelf toch ook niets aan doen dat de fokker mij vanavond heeft gecontacteerd.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 15 juni 2015 - 07:11

Ik bedoel dat dat een rare vraag is van de fokker, niet van jou ;)
Geplaatste afbeelding

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 178 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 juni 2015 - 11:11

Stamboom kan perfect al in orde zijn (had ik al liggen toen ze 2 weken waren )
Ook kan hij al gechipt zijn en eerste enting hebben (hadden ze hier ook al toen ze 9 weken waren) ,
Hij zal wssn nog niet gecastreerd zijn op 9 weken (hoewel er mensen zijn die dat doen ) en de tweede enting zal sowieso nog niet gedaan zijn .
Sowieso zou ik vragen wat hij wel al / nog niet gehad heeft .
Mocht e toch besluiten er al om te gaan betaal dan ook geen volle pot want de zorgen zijn dat niet volledig gedaan .

Zelf vind ik het ook maar een raar idee . Ook al valt je moederpoes weg blijft het je verantwoordelijkheid als fokker om voor je 'fokje' te zorgen tot hij volledig in orde en vertrekklaar is.
Geen haar op men hoofd dat er zou aan denken dit als fokker te vragen aan een kittenkoper ..
MelsBengals

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#6 Geplaatst 15 juni 2015 - 11:37

Vind het ook niet echt normaal, toch niet op 9 weken.

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 juni 2015 - 15:43

Vertrouw je de fokker 100%? Een goede fokker weet toch dat een kitten ook zonder mama nog veel leert van z'n nestgenootjes of zelfs andere katten in huis als er maar een kitten is.
En een kat die van de trap valt en haar rug breekt? Hoe hoog was die trap dan? Ook katten kunnen slecht vallen, dat zeg ik niet (de onze heeft zo eens een bijna fatale duik gemaakt op 4 maanden), maar het klinkt toch vreemd.

Maar om gewoon op je vraag te antwoorden, het lijkt me beter als je het katje nog bij de fokker laat.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 juni 2015 - 15:48

Bekijk berichtMachteld., op 15 juni 2015 - 15:43, zei:

Vertrouw je de fokker 100%? Een goede fokker weet toch dat een kitten ook zonder mama nog veel leert van z'n nestgenootjes of zelfs andere katten in huis als er maar een kitten is.
En een kat die van de trap valt en haar rug breekt? Hoe hoog was die trap dan? Ook katten kunnen slecht vallen, dat zeg ik niet (de onze heeft zo eens een bijna fatale duik gemaakt op 4 maanden), maar het klinkt toch vreemd.

Awel, dat dacht ik nu ook.
Een kat kan zoveel dingen overleven, dat ik me amper kan voorstellen dat een trap zoiets kan veroorzaken.

Ik heb dus sterk mijn twijfels bij
A: het verhaal
B: de fokker zelf.

In jouw plaats zocht ik een ander kitten, want deze is echt niet betrouwbaar
Maar ik vond mezelf nogal wantrouwig (het feit dat ze het kitten op 9 weken willen meegeven, hielp zeker niet) dat ik daarop niet reageerde.

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 15 juni 2015 - 17:23

ik heb een tijdje geleden ook een katje gehad dat van de trap naar beneden is gevallen met het rugje op de rand van de trap onderaan.
Anika is toen onmiddellijk rechtgestaan en op het eerste zicht mankeerde ze niets.
Een 5 dagen later is ze uiteindelijk overladen aan een bloedklonter ter hoogte van de plaats waar ze gevallen is.
Aangezien het een fokpoesje was heb ik een autopsie laten doen en het verdict was toen de bloedklonter maar er was nergens sprake van ook maar één breuk alhoewel ze 2 verdiepingen naar beneden is gevallen.
Moest dit nu nog eens voorkomen ik zou dan onmiddellijk naar de DA gaan en medicatie tegen bloedklonters laten geven.

afgaande van mijn ervaring twijfel ik heel erg aan het verhaal van de Fokker.
en een kitten meegeven op 9 weken is "not done"

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 15 juni 2015 - 17:35

Ik zou het ook niet helemaal vertrouwen, alleen al omdat de kittens nu weg moeten, da's niet normaal, ze moeten nog zoveel leren.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#11 Geplaatst 15 juni 2015 - 19:01

Bekijk berichtMachteld., op 15 juni 2015 - 15:43, zei:

Maar om gewoon op je vraag te antwoorden, het lijkt me beter als je het katje nog bij de fokker laat.
vind ik ook een  héél vreemd verhaal hoor.
Dacht ook direct, hoe is die dan gevallen ?

Bewerkt door lilymaya, 15 juni 2015 - 19:20.

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#12 Geplaatst 15 juni 2015 - 21:35

Weet ook niet hoe zij gevallen is,ik  heb gewoon gemeld wat ik van de fokker
te horen heb gekregen.
Als ik naar een andere fokker ga voor een ander kitten ben ik wel mijn voorschot
kwijt,wat ik zonde vind.De stamboom is geen probleem die is aangevraagd toen de
kittens 3 weken oud waren,ze zijn al 2x ontwormd en hebben verleden week hun eerste
enting gekregen.Chippen zou de fokker laten doen bij de 2de enting.Hem steriel laten
maken kan ik ook door mijn dierenarts laten doen,daar weet ik dat hij goed in de gaten
wordt gehouden als hij onder narcose is.Ik heb meer vertrouwen in mijn dierenarts dan in
een andere dierenarts daar ik weet dat zij haar werk met veel liefde doet en ieder dier dat
zij behandeld doet zij uit oogpunt alsof het haar dier is.

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 15 juni 2015 - 21:38

Het feit dat de ze haar rug gebroken heeft daar stoor ik me niet aan, dat kan gebeuren,  ze hoeft maar stom te vallen en met haar rug op een tree.
Vorig jaar nog de fokker van mijn Lemoni een poes die ook gevallen was en ook iets gebroken. Is geopereerd geweest.
Maar dat ze dan vraagt om je kitten te komen halen op 9 weken vind ik heel vreemd en verdacht.

Bekijk berichtTeddij, op 15 juni 2015 - 21:35, zei:

Weet ook niet hoe zij gevallen is,ik  heb gewoon gemeld wat ik van de fokker
te horen heb gekregen.
Als ik naar een andere fokker ga voor een ander kitten ben ik wel mijn voorschot
kwijt,wat ik zonde vind.De stamboom is geen probleem die is aangevraagd toen de
kittens 3 weken oud waren,ze zijn al 2x ontwormd en hebben verleden week hun eerste
enting gekregen.Chippen zou de fokker laten doen bij de 2de enting.Hem steriel laten
maken kan ik ook door mijn dierenarts laten doen,daar weet ik dat hij goed in de gaten
wordt gehouden als hij onder narcose is.Ik heb meer vertrouwen in mijn dierenarts dan in
een andere dierenarts daar ik weet dat zij haar werk met veel liefde doet en ieder dier dat
zij behandeld doet zij uit oogpunt alsof het haar dier is.

Ik vind in dit geval dat de fokker zich niet aan de afsrpaken houdt en dat ze je vraagt om je poesje eerder af te halen dan goed voor het kitten is.
Heb je een contract getekend bij het reserveren? Wat staat daar in over op welke leeftijd af te halen?

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#14 Geplaatst 16 juni 2015 - 19:42

Bekijk berichtKaszi, op 15 juni 2015 - 21:38, zei:

Het feit dat de ze haar rug gebroken heeft daar stoor ik me niet aan, dat kan gebeuren,  ze hoeft maar stom te vallen en met haar rug op een tree.
Vorig jaar nog de fokker van mijn Lemoni een poes die ook gevallen was en ook iets gebroken. Is geopereerd geweest.
Maar dat ze dan vraagt om je kitten te komen halen op 9 weken vind ik heel vreemd en verdacht.

Ik vind in dit geval dat de fokker zich niet aan de afsrpaken houdt en dat ze je vraagt om je poesje eerder af te halen dan goed voor het kitten is.
Heb je een contract getekend bij het reserveren? Wat staat daar in over op welke leeftijd af te halen?
Ik begrijp u helemaal.Er was afgesproken met de fokker dat ik Teddij rond 27 juli zou ophalen zodat hij
volledig in orde was met entingen en castratie.Ergens begrijp ik de fokker ook wel want nu moeten de kittens
ook zonder hun moeder verder.
In het contract staat dat de kittens op een leeftijd van minimum 15 weken de moeder mogen verlaten,eerder
indien er iets met de moederpoes mocht voorvallen.Ik ben er 100% zekers van dat de fokker eerlijk is geweest
met wat de moederpoes is overkomen,weet zelfs hoe de moederpoes van de trap is gevallen al kan ik beter
zeggen overkop is gegaan.

Teddij
Teddij
  • 150 berichten

#15 Geplaatst 16 juni 2015 - 22:45

Heb contact genomen met mijn  dierenarts en haar verteld wat de fokker me heft gezegd.Zij vroeg me bij wie
ik Teddy gereserveerd had.
Ondanks dat Teddij nog maar 9 weekjes is stelde zij me wel voor om hem toch te gaan ophalen.Ik moet hem dan wel
tweemaal daags farm food NO1 puppymelk bijgeven,dit melkpoeder is gemaakt van gietenmelk en goed verteerbaar.
Ik mocht zoals sommige ook al vermeld hadden niet het volledige bedra betalen of de fokker moest akkoord gaan dat
hij de verdere kosten die ik had tot hij 15 weken was op zich nemen.Zij zei me ook dat ik ervaring genoeg had om Teddij
zorgeloos verder te laten opgroeien.

Heb vanavond contact genomen met de fokker en hem gezegd dat ik Teddij wel wilde komen ophalen maar niet de
volle pot wilde betalen omdat hij normaal nog 6 weken daar moest blijven,als ik wel het volledige bedrag moest betalen
ik de dierenarts kosten die ik aan Teddij had tot hij 15 weken oud was naar hem zou laten zenden.De fokker zei me dat
ik de helft van de afgesproken prijs moest betalen,ondanks de helft dat ik de helft van de afgesproken prijs voor Teddij
moet betalen krijg ik er toch het garantiebewijs bij mocht Teddij een erfelijke ziekte hebben of de testen die ik nog moeten
gedaan worden positief zijn ik gratis een ander kitten krijg.Het garantiebewijs zou 2j geldig zijn.

Morgen ga ik zoals iedere woensdag winkelen met mijn tante en dan gaan we Teddij ophalen.
De dierenarts komt dan morgen in de late namiddag Teddij grondig onderzoeken,dan brengt zij ook die melkvoeding mee.