Spring naar inhoud

- - - - -

Welk type stofzuiger

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 juni 2015 - 21:46

Welke stofzuiger hebben jullie om de kattenharen op te zuigen :)
Ik kocht een jaartje terug een Dirt Devil maar die was al na een paar maanden stuk. Filters gereinigd maar de zuigkracht blijft nog steeds niet goed. Gebruik nu opnieuw mijn Miele maar ben op zoek naar een nieuwe, eentje speciaal voor dierenharen.
Ik hoorde al veel goeds over Dyson maar deze zijn best prijzig en momenteel niet binnen mijn budget.
Tips welkom!

Jana_23
Jana_23
  • 3.349 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2015 - 22:15

Ik heb de Dyson Animal Pro steelstofzuiger en ben daar zeer tevreden van!!!
Daarnaast nog de Rumba robotstofzuiger en een AEG stofzuiger zonder zak voor boven.
Ben eigenlijk van alle 3 zeer tevreden, enkel de robotstofzuiger blijft soms eens vastzitten op de lange haren van de katten.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.154 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2015 - 23:37

Ik heb de Dyson V6 steelstofzuiger en ben er zeer tevreden over.
Je hebt er ook speciale series in voor dieren nml Dyson V6 animal pro
Er loopt momenteel een actie van het belang van Limburg en deze week kan je een Dyson bestellen voor 299 euro wat een koopje is!!

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 16 juni 2015 - 23:46

Bekijk berichtROSETTA, op 16 juni 2015 - 23:37, zei:

Ik heb de Dyson V6 steelstofzuiger en ben er zeer tevreden over.
Je hebt er ook speciale series in voor dieren nml Dyson V6 animal pro
Er loopt momenteel een actie van het belang van Limburg en deze week kan je een Dyson bestellen voor 299 euro wat een koopje is!!

wat moet je dan doen om  van die actie te genieten?

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.154 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2015 - 23:58

Je kan surfen naar de site/het belang van Limburg shop
Het gaat over de dc45 niet de v6
Misschien werkt deze link daar lees je wat je moet doen om te bestellen.

http://www.google.be...ia9UVDbQSIKnQ-g

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#6 Geplaatst 17 juni 2015 - 00:14

Ok, ik heb de dc62.
Maar toch bedankt voor de informatie hoor!

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#7 Geplaatst 17 juni 2015 - 08:24

Ik vind dyson echt wel goed!
Alleen de prijs valt tegen, en ik vind ook dat ze veel lawaai maken!
Daar moeten ze nog wat op vinden :cat
Maar die dc62 daar loop ik heel veel mee rond nu in de ruiperiode.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#8 Geplaatst 17 juni 2015 - 10:38

Ik heb een bosch, ben daar heel tevreden van, je kan de zuigkracht regelen en dus ook het lawaai. er hangt ook wel een prijskaartje aan.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#9 Geplaatst 17 juni 2015 - 10:53

Sommige modellen van Dyson zijn ook goed voor mensen met allergieën,  die hebben een hepafiter.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 17 juni 2015 - 21:53

Is zo'n steelstofzuiger goed genoeg om het huis grondig te zuigen? Bedoel dan evenwaardig aan een sledestofzuiger en hoelang werkt de batterij als die volledig opgeladen is?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#11 Geplaatst 17 juni 2015 - 22:00

Volgens mij wel, werkt 20 minuten en het blaast ook geen vieze lucht uit.
Ik laad het altijd weer op en dan beginnen we opnieuw.
Je kan eens op de dyson  site kijken of you tube want er zijn verschillende modellen.
Ik zou het niet meer willen missen, ok het is duur maar het is volgens mij zijn geld waard.
Je kan eventuele promotie s afwachten. Dc35 is niet zo krachtig.

Bekijk berichtjacob, op 17 juni 2015 - 21:53, zei:

Is zo'n steelstofzuiger goed genoeg om het huis grondig te zuigen? Bedoel dan evenwaardig aan een sledestofzuiger en hoelang werkt de batterij als die volledig opgeladen is?

http://www.collishop...uiger-v6-903444

Bewerkt door lilymaya, 17 juni 2015 - 22:09.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 juni 2015 - 00:15

Is zo'n steelstofzuiger om heel het huis mee te stofzuigen of eerder voor de plaatsen die moeilijker te bereiken zijn?
Ik vind Dyson héél duur, ben voordien altijd tevreden geweest van AEG en steeds lang gebruik kunnen maken van onze stofzuigers.
Nu hebben we een Philips (ook iets speciaal voor huisdieren) maar vind dat er meer kattenzand tussen de borstels blijft zitten dan in de stofzuiger raakt.
Omdat ik merk dat de prijzen van de Dyson toch wel zakken de laatste jaren twijfel ik er aan om in de toekomst toch een Dyson te kopen.
Maar ik dacht ooit ergens verschillende ervaringen gelezen te hebben van mensen die geen vervangstukken vinden na bepaalde tijd.
Het is dan wel de bedoeling als ik meer dan het dubbele uitgeef aan een Dyson dat die lang meegaat en indien nodig er stukken vervangen kunnen worden.
Een hepafilter hebben we ook op onze Philips, toch vind ik dat hij nog stoffige lucht uitblaast. Zou er een verschil zijn met die filters op de Dyson of zou dat een ander systeem zijn vraag ik me af.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 juni 2015 - 00:15.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#13 Geplaatst 18 juni 2015 - 00:29

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 18 juni 2015 - 00:15, zei:

Is zo'n steelstofzuiger om heel het huis mee te stofzuigen of eerder voor de plaatsen die moeilijker te bereiken zijn?
Ik vind Dyson héél duur, ben voordien altijd tevreden geweest van AEG en steeds lang gebruik kunnen maken van onze stofzuigers.
Nu hebben we een Philips (ook iets speciaal voor huisdieren) maar vind dat er meer kattenzand tussen de borstels blijft zitten dan in de stofzuiger raakt.
Omdat ik merk dat de prijzen van de Dyson toch wel zakken de laatste jaren twijfel ik er aan om in de toekomst toch een Dyson te kopen.
Maar ik dacht ooit ergens verschillende ervaringen gelezen te hebben van mensen die geen vervangstukken vinden na bepaalde tijd.
Het is dan wel de bedoeling als ik meer dan het dubbele uitgeef aan een Dyson dat die lang meegaat en indien nodig er stukken vervangen kunnen worden.
Een hepafilter hebben we ook op onze Philips, toch vind ik dat hij nog stoffige lucht uitblaast. Zou er een verschil zijn met die filters op de Dyson of zou dat een ander systeem zijn vraag ik me af.
ik denk dat je dyson niet met philips kan vergelijken, totaal ander systeem!
Ik wil echt niets anders meer, geen nare geurtjes enz...
Wel duur, dat wel, maar oh zo super!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 juni 2015 - 21:10

Bekijk berichtlilymaya, op 18 juni 2015 - 00:29, zei:

ik denk dat je dyson niet met philips kan vergelijken, totaal ander systeem!
Ik wil echt niets anders meer, geen nare geurtjes enz...
Wel duur, dat wel, maar oh zo super!

Hepafilter zit nu ook in onze stofzuiger maar vind dat er toch nog stofferige lucht uitgeblazen wordt.
Is er nog een ander verschil qua systeem? Heb jij hem al lang, en heb je ooit stukken moeten vervangen?

Veel vragen hé :d
Maar vind dat ze tegenwoordig in weinig winkels nog deftige uitleg geven en vertrouw deze niet altijd. Licht me daarom liever eerst in bij mensen die zelf ervaring hebben met toestellen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#15 Geplaatst 18 juni 2015 - 21:28

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 18 juni 2015 - 21:10, zei:

Hepafilter zit nu ook in onze stofzuiger maar vind dat er toch nog stofferige lucht uitgeblazen wordt.
Is er nog een ander verschil qua systeem? Heb jij hem al lang, en heb je ooit stukken moeten vervangen?

Veel vragen hé :d
Maar vind dat ze tegenwoordig in weinig winkels nog deftige uitleg geven en vertrouw deze niet altijd. Licht me daarom liever eerst in bij mensen die zelf ervaring hebben met toestellen.
Ik heb ook gewone modellen van Dyson, de hepafilters worden gewoon gewassen met koud water en daarna laten drogen.
Heb al ooit eens een vervangstukje besteld van iets  dat was afgebroken, en dat hebben ze zonder problemen
opgestuurd.

De dyson heeft absoluut geen stofferige lucht.
Ik maak die regelmatig leeg, en regelmatig was ik de filters, ook die van de steelstofzuiger.

Bewerkt door lilymaya, 18 juni 2015 - 21:31.