Spring naar inhoud

- - - - -

Wandelen met de poes?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
sam0309
sam0309
  • 1 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 juni 2015 - 12:29

Hallo,

Ik ben Sam, m'n mama en ik zouden graag met onze poes gaan wandelen maar als ik haar de leiband aandoe gaat ze alstijd liggen... Ik dacht: misschien zit die leiband niet goed en gaat ze daarom liggen of misschien vind ze het niet leuk.
Als ze hem aan heeft en ik wandel een beetje verder, sleep ik haar gewoon mee aan de leiband..., 't is precies of ze een dwijl is.
Zelfs als ik haar probeer te lokken met haar favoriete snackje -Catisfactions- komt ze niet of zelden...
Wat kan ik eraan doen??

mvg,
Sam

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2015 - 12:48

Het riempje aandoen voor 2 minuten en weer uit en belonen.
En het gaat heel lang duren, maar stilaan gaat ze het accepteren.
Elke keer doe je het iets langer.  Tot ze het gewend is om het BINNEN aan te hebben.

Pas dan kan je de stap naar buiten wagen

Een vacht van een kat is heel gevoelig.
Dus het is niet fijn voor hen om dat om te krijgen als ze dat niet gewend zijn.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2015 - 13:06

Eerst binnen wennen aan tuigje, zonder lijntje aan, dan lijntje vastmaken en meegaan met de poes.
Als dit goed gaat buiten hetzelfde doen, de eerste dagen nooit trekken aan de lijn, eens ze het tuigje en de lijn goed gewoon is en zelf rustig wandelt aan het lijntje ze proberen te lokken zodat ze meegaat met jullie.

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2015 - 19:33

Heb ik echt niks van problemen mee gehad. Ik heb mijn katje niet zo moeten laten wennen. 3x het tuigje aan gedaan en het was al goed. Zodra ze ermee buiten mocht, was ze dat tuigje al helemaal vergeten en was ze nieuwsgierig aan het rondkijken buiten :) Maar over het algemeen kan ik mijn katje wel een heel gemakkelijke noemen.

Ook voor haar halsbandje elke morgen aan te doen ('s avonds en bij het slapen gaat die altijd uit) houdt ze zich helemaal stil en laat ze dat mooi doen. Tuigje nu ook want ze denkt: tuigje aandoen = ik mag naar buiten = leuk. Ze moeten dat tuigje als iets positief zien en de link maken dat er iets leuk gaat volgen. Dus je kan dat aanleren met snoepjes bv :) Voor mijn katje was het weten dat ze naar buiten mocht de beloning, gelukkig geen snoepjes echt nodig gehad :p

Natuurlijk heb ik dit wel al gedaan sinds ze kitten was en ik ze pas had. Als de jouwe ouder is, zal je ze wel moeten laten wennen op die manier. Steeds opbouwen en wat meer doen/langer aan laten. Echt stapje voor stapje laten wennen. Toen ik mijn oudere kater een halsbandje aandeed (heeft hij nooit gehad dus kende hij niet) ging hij ook op de grond liggen en verzette hij zich met alle macht.

Bewerkt door Ailure, 17 juni 2015 - 19:57.