Spring naar inhoud

- - - - -

Vreemde katten vriendjes doen worden?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 21 juni 2015 - 18:27

Aan zee krijgen wij vaak bezoek van enkele buurtkatten. We hebben hen ondertussen gedubt als Bavetje, Tinkerbel, Ventekke, Duiker en Tijger. Bavetje is een heeeeel sociale, die komt zelfs op ons liggen als we buiten zitten. Tinkerbel doet dat niet, maar geniet van aandacht een aaitjes.

Nu moest ik daarnet even slikken. Tinkerbel en Bavet moeten elkaar echt niet hebben. Bavet verstopt zich altijd onder onze trap als Tinkerbel er is. Maar buiten Tinkerbel die sluipend dichterbij kruipt en Bavet die zingt, bleef het daarbij.

Nu net zag Tinkerbel Bavet aankomen en die vloog op haar af! Tot op tien centimeter van elkaar stopten ze, hoge ruggen, dikke staart, oren plat achteruit en mauwen. Ik schrok echt. Ik denk dat Tinkerbel jaloers is dat Bavet aandacht krijgt van ons, nochtans krijgt ze evenveel aandacht. Het is Tinkerbel die aanleiding geeft, die agressief wordt. Bavetje gaat haar altijd uit de weg en probeert te vluchten.

Is er iets dat wij kunnen doen om ze beter overeen te laten komen? Of althans niet te laten vechten? We zijn er enkel in de weekends.

Bewerkt door BlackScorpion, 21 juni 2015 - 18:31.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 juni 2015 - 18:47

Wat wij doen wanneer onze buurkatten in onze tuin wel eens durven vechten is luid roepen en in de handen klappen.
Soms verschieten ze daarvan en is hun aandacht daardoor even afgeleid.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 22 juni 2015 - 14:48

Aan vechtende katten kan je niet veel doen vrees ik :(...
Wij hebben nu ook een opvangertje die geen andere katten kan zien...
Zo hebben we vroeger twee eigen zwarte katten gehad... Als ze elkaar zagen mocht je zeker zijn dat er ruzie was... En nogthans kwamen beide katten dan wel weer overeen met onze andere katten...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 22 juni 2015 - 14:58

Ja, deze 2 komen ook overeen met de anderen die rondwandelen. Niet dat ze bij elkaar gaan liggen, maar tolereren elkaar. Naar onze kat toe (achter een vliegenhor) doen ze ook niets, zitten ze soms neus aan neus. Maar naar elkaar toe...

Ik heb ook proberen klappen en roepen (geen zin om er fysiek tussen te komen, die hebben spelden als nagels!), maar ze waren echt gefocussed. Bavet is dan onder een Haag gevlucht, maar Tinkerbel ging haar achterna. Dat zo een klein ding zo venijnig kan zijn!
Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2015 - 15:18

Bekijk berichtBlackScorpion, op 22 juni 2015 - 14:58, zei:

Ja, deze 2 komen ook overeen met de anderen die rondwandelen. Niet dat ze bij elkaar gaan liggen, maar tolereren elkaar. Naar onze kat toe (achter een vliegenhor) doen ze ook niets, zitten ze soms neus aan neus. Maar naar elkaar toe...

Ik heb ook proberen klappen en roepen (geen zin om er fysiek tussen te komen, die hebben spelden als nagels!), maar ze waren echt gefocussed. Bavet is dan onder een Haag gevlucht, maar Tinkerbel ging haar achterna. Dat zo een klein ding zo venijnig kan zijn!

Mama heeft er eens een emmer water op gegooid :p Was het eerste de beste wat ze in haar handen had... Das wss niet de beste manier maar dat was wel gelukt...
Best met een borstelstok ertussen komen, zeker niet met je blote handen...