Spring naar inhoud

- - - - -

Bedrog ten koste van welzijn kat!

• Log in om te reageren
123 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 24 juni 2015 - 05:05

Mss een PB sturen naar Cisca?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 24 juni 2015 - 06:25

Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe je als moderator kàn controleren of een katje bij iemand woont of niet. Dat gaat niet om je hand boven iemands hoofd te houden maar je hebt gewoon geen enkele basis om op af te gaan. En ok Fairness, jij komt dat nu zeggen en je verhaal zal wel waar zijn (ik ken niets van de voorgeschiedenis) maar dan kan iedereen hier iets komen zeggen. Mijn ex verspreidde overal het gerucht dat mijn katten in het asiel gedumpt waren, stel dat ie dan ook vraagt om alles te verwijderen hier en gelijk krijgt, terwijl mijn katjes nog netjes bij mij wonen! Ik zou nog niet te zwaar tillen hieraan. Ik snap dat dat kattenprofiel voor jou een doorn in het oog is! Komt wel goed, het gaat er wel af, op een of andere manier, maar niet zomaar met de vingerknip.

Ik had helemaal niets gemerkt van leugens of slechte behandeling van haar katten, maar ken haar ook niet echt. Wat een vreselijk verhaal is me dat :( hoe kan je daar nu zo over liegen, en dan nog een verhaal verzinnen dat jou extra kwetst. Al een geluk dat de chip nooit veranderd is! Anders kon je er nog problemen mee krijgen (of bij nader inzien, je zou het nooit geweten hebben). Heel goed dat Pancakes/Nacho bij jou zit en hopelijk is er snel stabiliteit in jullie kattengroep. Zou de niesziekte dan niet chronisch zijn?

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 24 juni 2015 - 07:14

Bekijk berichtMurron, op 24 juni 2015 - 06:25, zei:

Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe je als moderator kàn controleren of een katje bij iemand woont of niet. Dat gaat niet om je hand boven iemands hoofd te houden maar je hebt gewoon geen enkele basis om op af te gaan. En ok Fairness, jij komt dat nu zeggen en je verhaal zal wel waar zijn (ik ken niets van de voorgeschiedenis) maar dan kan iedereen hier iets komen zeggen. Mijn ex verspreidde overal het gerucht dat mijn katten in het asiel gedumpt waren, stel dat ie dan ook vraagt om alles te verwijderen hier en gelijk krijgt, terwijl mijn katjes nog netjes bij mij wonen! Ik zou nog niet te zwaar tillen hieraan. Ik snap dat dat kattenprofiel voor jou een doorn in het oog is! Komt wel goed, het gaat er wel af, op een of andere manier, maar niet zomaar met de vingerknip.

Ik had helemaal niets gemerkt van leugens of slechte behandeling van haar katten, maar ken haar ook niet echt. Wat een vreselijk verhaal is me dat :( hoe kan je daar nu zo over liegen, en dan nog een verhaal verzinnen dat jou extra kwetst. Al een geluk dat de chip nooit veranderd is! Anders kon je er nog problemen mee krijgen (of bij nader inzien, je zou het nooit geweten hebben). Heel goed dat Pancakes/Nacho bij jou zit en hopelijk is er snel stabiliteit in jullie kattengroep. Zou de niesziekte dan niet chronisch zijn?

Ze mogen mij altijd vragen achter de bewijstukken. Er zijn bepaalde situaties waar ze uit respect moeten handelen. Anders tonen ze aan dat ze zo een zaken steunen. Het is hier toch een site met een hart voor dieren dacht ik....

En wat de hele situatie betreft elke dag meer en meer dringt het tot me door hoe een smerige praktijken ze toepaste.
Kat ergens dumpen (bij onverantwoorde persoon) zonder mij op de hoogte te brengen wat duidelijk in onze overéénkomst stond, vervolgens overal gaan verkondigen met de nodige komedie erbij dat hij ocharmkes overleden (nog compassie willen opwekken) is om dan (alsof dit nog niet goenoeg was) hem te vervangen door een andere oosterse korthaar omdat zij en Peach hem zgz zo erg hard missen?! Als ze al altijd zo verschrikkelijk goed kon liegen dan stel ik me bij veel zaken vragen. Ja de dierenarts dacht van niet maar de kans was er uiteraard dat het om een chronische vorm ging, zou me niets verwonderen want ze had voor alles geld over behalve de da....
Aangezien hij buiten op de dool liep moeten we ook rekening houden met de mogelijkheid op kattenaids, dat hou ik in de gaten, hij is verder niet lusteloos ofzo hoor maar toch aanzien. Enige wat me opviel is dat hij redelijk veel drinkt maar dat kan tal van redenen hebben. Ik kan natuurlijk de vorige eigenaar niet spreken over of hij dit reeds eeder had of deed of welke voeding hij al die tijd gekregen heeft etc. Neen voor die persoon is hij al enkele maanden geleden overleden in haar hoofd. Liever haar eigen hagje redden dan aan het welzijn van het dier te denken.
En dat men hier dan zo domweg komt verkondigen vraag het haar dat slaagt alles. Ik heb op al de mogelijke manieren contact proberen zoeken. Via mail, fb, gsm nr maar tja... nee een mailtje sturen en zijn dood aankondigen richting mij was voor haar de oplossing.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#64 Geplaatst 24 juni 2015 - 09:20

Ik vind dat echt heel vreemd dat mensen zich aanmelden op een kattenforum en dan zoiets doen. Je zou denken dat die net echt met hun dieren bezig zijn en er het beste voor willen. Ik zag op haar album dat die kat al bij haar was sinds hij klein was. Dan stel ik mij echt de vraag hoe je een kat na een goeie 4 jaar zomaar kan weggeven en op straat kan zien eindigen zonder je daar rot bij de te voelen. En dan nog zo een leugen verspreiden terwijl hij nog rond loopt en dus gevonden kan worden. Er is geen haar op mn hoofd die er aan zou denken één van mijn poezels zoiets aan te doen. Je ziet dat dier toch graag en hebt er toch een band mee? Hoe kan je na 4 jaar beslissen dat je die beu bent ofzo. :o En als er andere problemen waren had ze hier hulp moeten vragen of de vorige eigenaar contacteren.
Ben toch benieuwd of haar kant van het hele gebeuren hier nog gaat passeren.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 24 juni 2015 - 09:59

Ik ken die persoon, wist meteen om wie het ging. Ben er een paar maand bevriend mee geweest, net als andere vrienden van mij (via ander forum en ks). Had haar snel door...

Verbaast me niks... waar die allemaal mee bezig is...  :louche:

Wat erg voor Pancakes, ik hoop dat hij beter wordt!
Er is nog eens een kat geweest. Langharig, Noorse boskat ofzo? (al twijfelde ik erg). Kat bleek ziek, blaas en nieren. Plots was ze onhandelbaar in de groep...

Effe verder lezen, zat nog maar half voor deze reactie.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#66 Geplaatst 24 juni 2015 - 10:14

Ik zit op werk maar log me hiervoor even in. Ik snap waarom de vraag over het verwijderen van het profiel is gedaan. Helaas hebben we met enige regelgeving te maken, naast onze eigen ks regels. Bedrog wordt zeker niet getolereerd. Alleen moeten we dat dan wel hard kunnen maken. Fairness, ik zal vanavond nog eens goed kijken, want ook ik denk dat we het profiel niet kunnen verwijderen. Maar nog eens overleg is wel goed denk ik. Nu gaat dat niet lukken. Ivm werk. Geef ons even tijd om eea uit te zoeken en na te gaan wat mogelijk is. Ik zal je op de hoogte houden per pb, ok? Ik ben rond 7 uur ofzo thuis. (vergeef me mn typefouten, ik zit op mn mobiel te typen)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#67 Geplaatst 24 juni 2015 - 10:39

Het gaat er niet om haar heel profiel te wissen maar vooral de map foto's van pancake.
Denk dat jullie het mis begrijpen.
Ook haar profiel foto omdat daar pancakes ook op voorkomt. Dus niet haar helemaal wissen van ks.

Heb gisteren nog verhalen gehoord over haar die de verbeelding te boven gaan.
Liegen en bedriegen en stelen daar is ze goed in.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#68 Geplaatst 24 juni 2015 - 10:50

We zijn dit intern al aan het overleggen en bekijken wat mogelijk is en wat niet.
Dus graag wat geduld aub

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#69 Geplaatst 24 juni 2015 - 10:55

Ik denk te weten over wie het gaat en ben wat in shock!
Dit had ik nooit gedacht van haar!

Zo erg voor Pancakes, hopelijk is hij snel terug op zijn positieven en gelukkig is hij nu veilig en wel thuis.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 24 juni 2015 - 13:02

ga er me niet teveel mee moeien maar wou dit toch even zeggen.. ik ken de persoon en met hetgeen nu gebeurd verdiend ze gewoon een permanente ban hier op forum.... de foto's van pancake kunnen overgezet worden naar Fairness (indien gewenst).. ik vind dat dit de taak is van admin en /of moderators....dit kan perfect in zulke situaties...hetgeen gebeurd is met pancakes word niet getoleerd door geen enkel van de leden...

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 24 juni 2015 - 19:13

Bekijk berichtCisca, op 24 juni 2015 - 10:50, zei:

We zijn dit intern al aan het overleggen en bekijken wat mogelijk is en wat niet.
Dus graag wat geduld aub

Ik zou het enorm waarderen indien jullie jullie best doen hiervoor. Wil zeker de bewijzen doorgeven!! Bedankt alvast om de moeite te doen!! Ik zou het gewoon schandalig vinden na wat ze hem heeft aangedaan dat ze zijn profiel doodleuk houd...

Bekijk berichtginnie, op 24 juni 2015 - 10:14, zei:

Ik zit op werk maar log me hiervoor even in. Ik snap waarom de vraag over het verwijderen van het profiel is gedaan. Helaas hebben we met enige regelgeving te maken, naast onze eigen ks regels. Bedrog wordt zeker niet getolereerd. Alleen moeten we dat dan wel hard kunnen maken. Fairness, ik zal vanavond nog eens goed kijken, want ook ik denk dat we het profiel niet kunnen verwijderen. Maar nog eens overleg is wel goed denk ik. Nu gaat dat niet lukken. Ivm werk. Geef ons even tijd om eea uit te zoeken en na te gaan wat mogelijk is. Ik zal je op de hoogte houden per pb, ok? Ik ben rond 7 uur ofzo thuis. (vergeef me mn typefouten, ik zit op mn mobiel te typen)

Probeer het aub... Bedankt voor de moeite. Jij weet wat FIP is dat herinner ik me nog. Dan zou je moeten weten hoe kwetsend het is dat ze mij wou wijsmaken dat ook hij hieraan is overleden (ik blijf dit zo gestoord vinden!).

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#72 Geplaatst 24 juni 2015 - 21:39

ik weet heel goed hoe dat voelt Fairness. Maar eerlijk is eerlijk, mijn gevoelens in deze moet ik hier los van laten staan. Want hoezeer ik ook snap hoe jij je voelt en hoezeer het me tegenstaat wat deze persoon heeft gedaan, we zullen als team heel goed moeten kijken wat wel en niet kan.
Want stel je voor dat we van iedereen op verzoek van wie dan ook kattenprofielen of avatars of onderschriften gaan verwijderen..... Dan krijgen we (terecht) verwijten dat we de boel censureren.

Als we zoiets al kunnen en mogen doen (wetgeving? ik heb geen idee hoe zoiets zit in Belgie) dan moeten we daar heel zorgvuldig mee omgaan.
Weet dus dat wat we ook besluiten, ook als het blijft staan, dat dit niet ons sentiment over de situatie weergeeft, maar dat wij ons ook, net zo goed als ieder ander, aan de door onszelf gestelde regels moeten houden.

Er zitten dus meer haken en ogen aan vast dan je zo op het eerste oog zou denken......

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#73 Geplaatst 24 juni 2015 - 21:52

Volledig met je eens Ginnie, ik kan het zo goed niet verwoorden als jij, maar ik bedoelde ook hetzelfde.
Ik kom misschien over als een harde tante, maar mijn reacties waren uit mijn positie als moderator en dan moeten we niet enkel kijken naar wat goed is en fout maar naar wat kan en wat niet kan, zonder rekening te houden met onze eigen gevoelens.
Iedereen wil dat we onpartijdig zijn, dat we niet aan vriendjespolitiek doen, en dat is in dit geval ook zo.

Ik heb trouwens een bericht gestuurd naar haar . Geen idee of er ooit reactie op komt maar de vraag is in ieder geval gesteld.

Bewerkt door hilleke, 24 juni 2015 - 22:06.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 24 juni 2015 - 22:34

Bekijk berichtginnie, op 24 juni 2015 - 21:39, zei:

ik weet heel goed hoe dat voelt Fairness. Maar eerlijk is eerlijk, mijn gevoelens in deze moet ik hier los van laten staan. Want hoezeer ik ook snap hoe jij je voelt en hoezeer het me tegenstaat wat deze persoon heeft gedaan, we zullen als team heel goed moeten kijken wat wel en niet kan.
Want stel je voor dat we van iedereen op verzoek van wie dan ook kattenprofielen of avatars of onderschriften gaan verwijderen..... Dan krijgen we (terecht) verwijten dat we de boel censureren.

Als we zoiets al kunnen en mogen doen (wetgeving? ik heb geen idee hoe zoiets zit in Belgie) dan moeten we daar heel zorgvuldig mee omgaan.
Weet dus dat wat we ook besluiten, ook als het blijft staan, dat dit niet ons sentiment over de situatie weergeeft, maar dat wij ons ook, net zo goed als ieder ander, aan de door onszelf gestelde regels moeten houden.

Er zitten dus meer haken en ogen aan vast dan je zo op het eerste oog zou denken......

My ASS wetgeving op het forum... ik ben zelf mod geweest op een forum had dit gebeurd bij ons dan was dit allang opgelost geweest door een ban... dit komt weer over als een goedkope smoes om geen stappen te moeten ondernemen .. sorry dat ik het zo zeg.....

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#75 Geplaatst 24 juni 2015 - 23:16

Bekijk berichtmiranda, op 24 juni 2015 - 22:34, zei:

My ASS wetgeving op het forum... ik ben zelf mod geweest op een forum had dit gebeurd bij ons dan was dit allang opgelost geweest door een ban... dit komt weer over als een goedkope smoes om geen stappen te moeten ondernemen .. sorry dat ik het zo zeg.....

Ja waar ik mod ben wordt zo iets ook niet getollereerd vooral als er genoeg bewijs is.
Is niet de eerste keer dat ze bepaalde personen handje boven het hoofd houden.