Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hittegolf: hoe warm is het bij jou?

warm hittegolf 2015

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:13

Met de aankomende hittegolf vraag ik me af: hoe warm is het bij jullie?

Doen jullie iets speciaals?

Ik ga me zowaar voorbereiden, kan er erg slecht tegen en wil niet weer half flauwvallend in de zetel blijven liggen. Zal sowieso gebeuren, maar ik ga ijsjes inslaan, en vanalles om slaatjes te maken en te eten. Diepvrieszalm voor Jaro, extra natvoertje.

Ik zou mijn huishouden voor de warmste dagen ook in orde willen krijgen. Twijfelachtig of dat zal lukken, ik ben nl. nu al niet goed wegens te veel gedaan. Moet dan een paar dagen bekomen en lig nu in bed. Het ligt er anders al niet zo goed bij, door veel weg te zijn ook weinig gedaan.

Hier binnen is het nu 24 graden. Maar de zon schijnt dan ook niet vandaag. Als die op de grote ramen staat... Zou ze moeten afplakken met zilverpapier.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.468 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:15

Morgen genieten van het zonnetje en de dagen erna ook denk ik. Ik ben eigenlijk altijd wel in mn nopjes als het warm is en de zon schijnt. Ik krijg daar net meer energie van en zin om iets te doen.
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#3 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:15

Hier is het binnen gelukkig goed te doen, buiten ga je me die dagen echt niet zien.
Heb wel 2 ventilators staan die ik kan aanzetten indien het toch benauwd word, vaak na onweersbui pas.
Kwa eten ik zit nu op me pre dieet voor de operatie dus alles in huis, op rauwkost na ;)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:18

Ik hou ook van mooi zonnig weer. Maar ik kan slecht tegen de hitte, krijg hoofdpijn, misselijk, buikpijn... Jammer.
En ik zweet als een rund, door de medicatie. Bij de minste beweging loopt het zweet van mij af. Zéér vervelend, vooral in het openbaar :oops: Mijn haar wordt nat, het loopt van mijn gezicht (en vele andere plekken :p :oops:  )
Ik zal toch ook wel buitenkomen, een terrasje of in het park is misschien beter te doen dan hier onder het dak. Alleen kan ik dan niet goed rusten zoals nodig.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#5 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:25

Ja dat zweten ken ik ook Nasa, hier ook door de medicatie :(
Maar dat heb ik al als het rond de temperatuur is zoals het afgelopen dagen was, me haar drijfnat steeds, en mijn oksels kan ik blijven inspuiten helpt allemaal niks.

Tegen de zon heb ik nooit gekunnen, word er doodziek van en verbrand al na paar minuten, ben een rosse en heel weinig pigment, dus heel bleek van huid

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:41

Eerlijk gezegd ik zie er tegen op, ik ben zwaar allergisch aan de zon en sinds mijn promotie op het werk moet ik meer en meer op locatie. Ook dus deze komende week en daar ga ik met dat weer dan ook volledig onderdoor. Ik moet een speciale zonnecreme hebben samengesteld door de apotheker, en dan nog krijg ik heel snel tweede graad brandwonden door de zon. Ik ben dus meestal, zelfs in de zomer zoveel mogelijk bedekt om zo weinig mogelijk voor te hebben.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:48

ik zie er wel tegen op... tot 25C gaat nog wel maar al wat erboven is is teveel.. kan er heel slecht tegen door mijn hart... en beloofd niet veel goeds want vanaf woensdag moet ik terug beginnen werken en daar zit heel veel strijken bij... dus ja ik zie er echt tegenop...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:51

Ik heb vrijdag een deftige mobiele airco gekocht omdat Dobby niet meer tegen de warmte kan.  Ik hoop dat die het kan trekken, momenteel is het boven 20 graden ipv 25.
Verder hou ik de rolluiken beneden gesloten (boven zijn er geen) , heb ik vandaag de ventilators van zolder gehaald en voor de cavias gaan er icepods in de vriezer.

Bewerkt door *bonnie*, 28 juni 2015 - 19:52.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.328 berichten

#9 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:53

Ik kan eigenlijk ook niet goed tegen die hitte,vandaag was het 25 gr en in de zon ben ik gewoon niet geweest. Gelukkig heeft ze niet veel geschenen. We zijn gaan wandelen in een bosrijke omgeving, daar was het zalig.
Als het de komende dagen boven 30gr gaat worden blijf ik binnen en zet ik de airco op. Dan doe ik s'morgens mijn boodschappen

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:57

Morgen  ventilator in een steken ,ijsjes kopen en genoeg drank ijskast aanvullen en ijsblokjes maken .
Hier is momenteel 23 graden en dat gaat nog maar dat zal de komende dagen nog wel stijgen ,en ik kan echt niet tegen die hitte .

Cisca ik heb een  deodorant in creme vorm van het merk ....Bodysol ...en dat is veel beter dan al die spuitbussen en die bevat geen alcohol aanbevolen door de apotheker .

Mij zie je ook niet veel buiten met de verwachte temperaturen zetel op het terras een goed boek en de nodige verfrissingen . :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ailure
Ailure
  • 5.306 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:57

Ik zie er ook enorm tegenop. Mijn kamer is net onder de dakpannen en met zulke temperaturen is dat 's nachts écht niet te doen om in te slapen :censored:
We zouden gaan kijken voor airco in de kamer boven. Ik heb nu een ventilator die ik kan aanzetten. Wat ik ook wel eens doe is mijn voeten in een emmer koud water zetten, dat helpt ook wel. Of een koud bad nemen :ha

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.328 berichten

#12 Geplaatst 28 juni 2015 - 19:58

Bekijk bericht*bonnie*, op 28 juni 2015 - 19:51, zei:

Ik heb vrijdag een deftige mobiele airco gekocht omdat Dobby niet meer tegen de warmte kan.  Ik hoop dat die het kan trekken, momenteel is het boven 20 graden ipv 25.
Verder hou ik de rolluiken beneden gesloten (boven zijn er geen) , heb ik vandaag de ventilators van zolder gehaald en voor de cavias gaan er icepods in de vriezer.

Wij hebben een aantal jaren geleden airco in huis laten zetten omdat cloe helemaal niet tegen de warmte kan. Hier gaan de rolluiken ook dicht. Niet gezellig maar niks aan te doen

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.468 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:05

Alé ik zal dan maar alleen blij wezen zeker. :d Ik zweet eigenlijk niet zo heel veel. Het moet echt al enorm doef zijn voorbeeld op een volle bus bij bakkend weer. Maar anders heb ik zelden last van zweet. Nuja als het medisch is kan ik er gerust wel inkomen dat dat enorm vervelend moet zijn. Gelukkig heeft mn crohn geen reactie op temperatuur. Misschien heb ik op dat vlak toch nog ergens die italiaanse genen haha.

Bewerkt door Eibhlin, 28 juni 2015 - 20:05.

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#14 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:07

Ohh ga daar eens voor informeren Rita, dank je. Vind dit heel vervelend namelijk, blijf me wassen en deo spuiten, maar lijkt niks te helpen :(

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.328 berichten

#15 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:14

Bekijk berichtCisca, op 28 juni 2015 - 20:07, zei:

Ohh ga daar eens voor informeren Rita, dank je. Vind dit heel vervelend namelijk, blijf me wassen en deo spuiten, maar lijkt niks te helpen :(

Bij mij helpt de rexona creme heel goed en je krijgt er ook geen irritatie van. Ben een heel erge zweter en niks anders helpt

Geplaatste afbeelding