Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hittegolf: hoe warm is het bij jou?

warm hittegolf 2015

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#16 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:17

Dank je Inge, we kunnen het maar proberen he ;)

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:21

Wij hebben overal rolluiken en airco boven.
Dus vanaf morgen is het hier een donkere, versterkte burcht, maar wel een frisse.

Het zwembad staat ook op, dus morgen een zwemmeke placeren :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.042 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:49

Hier blijft de grote rolluik naar beneden voor de hitte wat buiten te houden.
We hebben nu wel geluk dat we op de gelijkvloers wonen, dus het is hier redelijk koel in de zomer (maar het vriest hier dan ook stenen uit de grond in de winter)
Maar we hebben hier ook zo een ventilator toren staan.
Ik zet zo weinig mogelijk toestellen op die warmte afgeven, zet extra ijsblokjes in de diepvries, ik vul verschillende flesjes voor 3/4de met fruitsap en zet die in de diepvries.
Super verfrissend.

En ik ga hier voor ons Nekko wat handdoeken opzij leggen die ik in de diepvries kan steken, dan kan zij erop gaan liggen al het wat te warm word.
En haar zwembadje staat alweer buiten, zal daar misschien ook wat ijsblokjes indoen als het echt te warm word.

Maar ik kan ook héél slecht tegen de warmte, mijn voeten en neus beginnen gelijk op te zwellen en ik verbrand gelijk.
Dus ik zal goed zonnecreme mogen smeren ondanks dat ik bijna niet in de zon kom met zulk weer.
En ik zweet ook als een rund, heel vervelend.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:53

Euh, genieten.... dat ga ik doen. Nog 2 daagjes werken en dan vakantie!!! Ik zal m'n werk voor school wel laten liggen als het slecht weer is. Voor die paar dagen dat het heel warm weer is op een jaar!

Uiteraard wat aanpassingen voor de poezen he. Ijsblokjes in hun drinkkom buiten, het water binnen extra verversen, hebben airco, dus da's geen probleem (al zetten we die enkel in de slaapkamer een half uurtje van te voren op), garage is ook frisser en poezen kunnen daar ook liggen, ....

Wilde nog een zwembad kopen, maar heb schrik voor de poezennageltjes... hoe doen jullie dat?

Ik moet uiteraard mezelf ook goed insmeren, maar ja... elk weertype heeft wel zijn dingen zeker???

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 28 juni 2015 - 20:59

Bekijk berichtCisca, op 28 juni 2015 - 20:07, zei:

Ohh ga daar eens voor informeren Rita, dank je. Vind dit heel vervelend namelijk, blijf me wassen en deo spuiten, maar lijkt niks te helpen :(

Ik gebruik sanex rollers, antitranspirant. Mijn oksels blijven dus droog, maar de rest niet. Ik heb het ook bij gewone temperaturen en een inspanning. En met deze wat hogere temperaturen ook sneller. Heel lastig bij de kiné, ik schaam me zo telkens. Vrijdag moet ik gaan...
Erg vervelend dat zweten, gelukkiģ heb ik geen last van een geur.

Ik koop waterijsjes. Extra lekker frisse drankjes. Ik maak vaak icetea, moet ook nog ijsblokjes maken. Jaro krijgt extra water en natvoer 's avonds laat. Eventueel een icepack of bevroren waterfles met handdoek rond om tegen te liggen.

Vorig jaar een ventilator gekocht. Krachtig, maar erg luid ook. Als je dan tv wil kijken is dat lastig.
Bij de mobiele airco van mijn ouders moest je een buis uit het raam steken, niet handig met de katten (en geen handige harry's hier).

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#21 Geplaatst 28 juni 2015 - 21:07

Wij hebben aan zee ook zo een mobile airco, maar dat is toch totaal iets anders dan een vaste. Geeft veel minder. Het kan daar echt heel warm worden binnen, ong. 30gr, we krijgen dan de temp naar 25gr maar het vocht word veel minder uit de lucht gehaald  dan bij een vaste airco en je moet inderdaad een afvoer naar buiten hebben. Mijn manneke het daar een hele constructie voor gemaakt zodat de raam dicht kan

Bewerkt door Inge91, 28 juni 2015 - 21:08.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 28 juni 2015 - 21:20

Thuis blijft het eigenlijk redelijk ok, niet te warm. De zon komt in de woonkamer 's morgens en gaat dan naar de zijkant waar andere appartementen zijn en vanaf 4 uur achter op de slaapkamers. Daar doen we vaak de rollijken dan dicht. Probleem hier is dat onze straat pokkedruk geworden is de laatste jaren en als we s'avonds een raam open zetten voor koele lucht, horen we ons zelf niet meer denken.

Op het werk zetten ze altijd de ramen open wanneer de zon erop staat, die hebben geen idee van hoe het wermt. Ze willen lucht, maar in de plaats laten ze de warmte binnen. En dan willen ze die oude airco's op die lawaai maken dat je je zelf niet meer hoort denken en die stof enzo in de lucht verspreiden. Ik ben echt geen fan van die airco's.

Aan zee, tja een caravan vangt warmte op natuurlijk. Maar we hebben voor Sierra een screen laten installeren aan de grote raam waar het grootste deel van de dag de zon op staat en die maakt het toch ook iets koeler binnen dan anders. Aan de raam waar de zon na 3 uur ofzo opkomt hebben we een hittewerende store gehangen, ook voor poezebeest, maar het helpt ons ook. En de deur laten we heel de dag openstaan met de vliegendeur in. Kan er toch wat lucht circuleren en kunnen poezebeest niet buiten en buurtpoezebeesten niet binnen.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 28 juni 2015 - 21:29

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 28 juni 2015 - 20:53, zei:

Wilde nog een zwembad kopen, maar heb schrik voor de poezennageltjes... hoe doen jullie dat?

Wij hebben zo een: https://www.google.b...0dBkHXtj4kgt5M:
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 28 juni 2015 - 21:36

Als ik thuis ben... genieten van het weer, samen met de kids in het zwembad en als het echt te warm is even binnen verkoelen (airco in huis)
Op het werk, helaas hopen dat de dag snel om is, zitten achter het raam en wordt er snel heel heel warm, geen airco.
Diertjes hebben geluk dat ze heel de dag fris kunnen zitten, maar ik moet zeggen dat de poezen er wel van kunnen genieten als het zo warm is.

Ephiny
Ephiny
  • 3.952 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 28 juni 2015 - 21:53

Gordijnen dicht (geen rolluiken), maar dan verwacht ik nog wel dertig graden binnen. Gelukkig is mijn vloer altijd koud, dus dat zal wel voor genoeg verkoeling voor de katten zorgen.
Buiten staat er ook een extra bakje met water, met pingpongballetjes in en ik ga nog zo'n robofish kopen, dat ze wat meer met water bezig zijn.

Voor de knagers extra flesjes water inslaan, en die invriezen zodat ze ook wat extra koelte hebben. Zelfs al liggen ze er niet tegen, de temperatuur in de terra's zal wel iets dalen. Al ben ik toch een beetje bang... Een paar van mijn hamsters hebben al een behoorlijke leeftijd, dus ik hoop dat ze er goed doorkomen. Ze krijgen sowieso wat extra groenten of fruit ook.

En voor mezelf, ik zou tegen dan iig een hor moeten hebben, want nu kan het raam enkel op kiep (met de nodige voorzorgen voor de katten uiteraard). Dan kan het s nachts wat afkoelen.
Nog wat ijs inslaan, ijsblokjes en flesjes water invriezen en hopen dat het snel weer iets koeler wordt. Ik ben helemaal voor warm weer, maar boven de dertig graden is echt té voor mij.

Misschien zo'n schelp kopen om in de tuin als verkoeling te dienen. :d. Heel groot is mijn tuin niet, en ben idd ook wat bang dat de nagels van mijn drie monstertjes een groter zwembad snel kapot gaan maken.
Those who don't believe in magic, will never find it

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.012 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 28 juni 2015 - 22:02

Voor de katten moet je wel oppassen. Ze houden van warmte, maar kunnen snel een hitteslag krijgen en zonder behandeling is dat dodelijk. Wij waren een paar jaar geleden een paar uur weg en hadden de overgordijnen dicht getrokken tegen de warmte. Poezebeest was achter de overgordijn in de zon gaan liggen en copbinatie hitte en weinig lucht bracht een hitteslag. Ze kreeg stuiptrekkingen enzo. We merkten het pas de volgende dag, direct naar de DA en paar spuiten gekregen. Ze is er gelukkig doorgekomen, maar ze mag van ons nu niet meer in de zon of toch niet lang en enkel als we er bij zijn. Daarom dus ook de screen in de caravan.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#27 Geplaatst 28 juni 2015 - 22:14

Bekijk berichtBlackScorpion, op 28 juni 2015 - 22:02, zei:

Voor de katten moet je wel oppassen. Ze houden van warmte, maar kunnen snel een hitteslag krijgen en zonder behandeling is dat dodelijk. Wij waren een paar jaar geleden een paar uur weg en hadden de overgordijnen dicht getrokken tegen de warmte. Poezebeest was achter de overgordijn in de zon gaan liggen en copbinatie hitte en weinig lucht bracht een hitteslag. Ze kreeg stuiptrekkingen enzo. We merkten het pas de volgende dag, direct naar de DA en paar spuiten gekregen. Ze is er gelukkig doorgekomen, maar ze mag van ons nu niet meer in de zon of toch niet lang en enkel als we er bij zijn. Daarom dus ook de screen in de caravan.
oei zeg, dat klinkt wel serieus he.
Ik weet wel dat oude katten ook wel veel last van de warmte kunnen hebben.
Of witte katten hun oortjes kunnen ook wel verbranden.
Die naaktkatjes hebben daar dan blijkbaar nog meer last van, toch raar dat ze dan toch zelf in de
zon kruipen he

Bewerkt door lilymaya, 28 juni 2015 - 22:17.

juleken
juleken
  • 7.243 berichten

#28 Geplaatst 28 juni 2015 - 22:46

Voor wie kurkdroog wil blijven onder de oksels: Axitrans, te verkrijgen bij de apotheek  :)
Ik vind zulk weer wel zalig, dat geeft een echt zomer gevoel  :eDance:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 29 juni 2015 - 07:29

Bekijk berichtEvyke81, op 28 juni 2015 - 21:29, zei:

Ja, dat gaat inderdaad :-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 29 juni 2015 - 08:26

Bekijk berichtjuleken, op 28 juni 2015 - 22:46, zei:

Voor wie kurkdroog wil blijven onder de oksels: Axitrans, te verkrijgen bij de apotheek  :)
Ik vind zulk weer wel zalig, dat geeft een echt zomer gevoel  :eDance:

Is het niet dat je dan gewoon op een andere plaats meer gaat zweten?
Geplaatste afbeelding