Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hittegolf: hoe warm is het bij jou?

warm hittegolf 2015

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.458 berichten
  • 3 katten

#226 Geplaatst 05 juli 2015 - 14:57

Gisteren avond zat ik ook nog buiten en inderdaad frisjes. Hier in huis is het fris nu. Alles staat nog open en met die wind is het afgekoeld.
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#227 Geplaatst 05 juli 2015 - 16:42

Er staat een goeie wind buiten :)
Het begint nu al aangenamer te worden overal in huis.

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#228 Geplaatst 05 juli 2015 - 16:46

buiten is het ongeveer 21C momenteel zelf in men serre redelijk afgekoeld van 31C naar 24C.... in huis zon graad of 27°

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#229 Geplaatst 05 juli 2015 - 17:30

Lol, het heeft hier welgeteld nog geen 2 minuten geregend.
En de zon is alweer daar.

Ailure
Ailure
  • 5.302 berichten
  • 1 katten

#230 Geplaatst 05 juli 2015 - 17:32

Eerst was er super veel wind dus heeft het hele huis kunnen doorluchten. En nu een zware stortregen en gedonder, eindelijk! :dancer:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#231 Geplaatst 05 juli 2015 - 19:22

Hier vandaag 26,5 graden in de namiddag was er wel veel wind ,1donderslag en regen nog geeneens de de stenen nat . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#232 Geplaatst 05 juli 2015 - 19:25

Gisteren was het hier binnen 31°C, tot mijn eigen verbazing heb ik er 2° afgekregen door ijsflessen voor mijn ventilators te zetten.
Vandaag heeft de wind een handje geholpen en is het gedaald tot 26°C.

Ik zeg het niet snel, maar nu zou ik toch wel graag een beetje regen zien hoor :)

I came, I purred, I conquered

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.324 berichten

#233 Geplaatst 05 juli 2015 - 20:45

Hier is het zalig nu alle ramen staan open, het heeft hier amper geregend, de stenen zijn amper nat geweest. We zijn de tuin aan het sproeien met grondwater
Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.614 berichten
  • 2 katten

#234 Geplaatst 05 juli 2015 - 20:48

Bekijk berichtAilure, op 05 juli 2015 - 17:32, zei:

Eerst was er super veel wind dus heeft het hele huis kunnen doorluchten. En nu een zware stortregen en gedonder, eindelijk! :dancer:

Die regen had ook zijn timing, seg. Net als ik gedaan had op het werk begint het daar volle bak. In plaats van nog 5 minuten te wachten, zodat ik nog droog aan mijn auto kon geraken in plaats van nat. :p

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.029 berichten
  • 2 katten

#235 Geplaatst 05 juli 2015 - 23:16

Ik waz net in pauze met de regen dus heb het niet gezien. Maat wel geroken, was enorm zure regen.

Ik heb hier al een week zo een anti muggen ding in de pries steken, want anderd doe ik geen oog dicht. Heb hier al fameus wat muggen zien en horen voorbij komen
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#236 Geplaatst 06 juli 2015 - 00:03

Hier rond 15u hevige wind en enorme afkoeling. Onmiddellijk alles open gezet en meteen verfrissing in huis. Om 17u zaten we op een terrasje en was het zalig, niet te warm, niet te koud. Geen druppel regen gehad, niks onweer. Nu lekker fris buiten en raam in slaapkamer weer open gezet.
Heb wel zes hele dikke muggenbeten vanachter op mijn bil bij sinds afgelopen nacht  :louche:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.458 berichten
  • 3 katten

#237 Geplaatst 06 juli 2015 - 13:39

Het is frisjes buiten :p Vanaf binnen leek het goed buiten, beetje zon, beetje wind. Eens buiten minder gezellig.
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.616 berichten
  • 2 katten

#238 Geplaatst 06 juli 2015 - 14:06

Wij hebben gisteren rond 18 uur een stortbui gehad met enkele donderslagen.  Ik heb dan ook onmiddellijk alles tegen elkaar opengezet.
(Nio en Beau gaan toch niet buiten als het regent :p )
Ik denk dat het welgeteld zo een 10 minuutjes heeft geregend en daarna kwam de zon er alweer door.  Toch is het wel degelijk afgekoeld.

Vannacht de rolluiken in spleetjes gelaten en de ramen open gezet en vanmorgen was het in de woonkamer al een goei 3° minder.
We zijn gezakt van 29° naar 26° :d   Jeeeeuuuuj!

Nu gaan we sebiet thuis ook weer eens alles openzetten se.....Ons Nioke is al een hele tijd niemeer buiten geweest met dat hete weer, dus kan hij vanavond zijne vertrouwde tuin weer eens verkennen en kunnen we zelf wa profiteren van een fris windje.
Hopelijk zakt de thermometer in huis toch nog een graad of 2.  
24° is voldoende hoor.

Morgen weer 31° hoor ik net, maar wel buien (met mogelijk onweer) in de namiddag.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.458 berichten
  • 3 katten

#239 Geplaatst 06 juli 2015 - 14:44

Ok laat maar dat van dat 'het is frisjes'. Net de planten water gegeven en zweet me kapot. De helft van mn regenton is al leeg. Ook de eerste keer dat dat gebeurd. Vorig jaar stond ze over te lopen. Nog een keer of 2-3 plantjes water geven en die is leeg denk ik.
Geplaatste afbeelding