Spring naar inhoud

* * - - - 1 stemmen

Hittegolf: hoe warm is het bij jou?

warm hittegolf 2015

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 01 juli 2015 - 12:54

Bekijk berichtSteffie_G, op 01 juli 2015 - 12:49, zei:

Waarom zou je half lange mouwen willen aandoen met zulk weer? :trance:
En trouw jij zaterdag? :lol2:

Dat was m'n eerste kleed, echt supermooi en weken op voorhand gekocht met het gedacht "wat is de kans dat het in België superwarm wordt". Helaas  :goofy: het is wel tot net onder de knie en met een open rug, maar 't is dus vooral de stof die te dik gaat zijn.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 01 juli 2015 - 13:06

Wat spannend! :dancer:
Heel erg veel succes gewenst en hopelijk kunnen jullie het hoofd toch koel houden.
Ja zoals je zegt, wat zijn de kansen dat het hier in België tropisch warm word? :lol2:
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#63 Geplaatst 01 juli 2015 - 13:30

Heel veel succes Murron, hopelijk kunnen jullie ergens wat verkoeling vinden zaterdag

Hier een zalige 24gr

Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 01 juli 2015 - 14:07

Hier is het binnen 25°. Buiten onder het afdak is het 38°. Ik zit met dit weer lekker binnen, is me te heet.

Murron van harte proficiat met je huwelijk zaterdag! :flower:

Seabert
Seabert
  • 4.653 berichten

#65 Geplaatst 01 juli 2015 - 14:48

Murron;
Proficiat met je huwelijk en vanalle goeds gewenst voor zaterdag!!!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.990 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 01 juli 2015 - 18:19

Murron proficiat met jullie huwelijk maak er een denderend feest van . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 01 juli 2015 - 21:56

Hier binnen stijgt de temperatuur tot 30 graden :(
En het zal nog meer worden ook de komende dagen.
Weet nie waar kruipen!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 01 juli 2015 - 23:49

Binnen werd het hier 27,7gr.
Tegen 23u alles opengezet omdat ik toen thuis kwam, op iemand anders zijn terras gezeten. Maar om 22.30u was het buiten dus nog 27-28gr!!

Nu staat alles open, veel frisser wordt het niet, maar we krijgen toch wat lucht.

Ik heb heel de dag last van hoofdpijn, ben misselijk. Kon moeilijk veel drinken daardoor... Rechtstaan maakt me draaierig, moet echt wat opletten daarmee.
Alles kost meer moeite en ik krijg minder zuurstof, dus de spieren zijn erg vermoeid. Ik kan ook niet tegen die ozon en de luchtvervuiling, verstopte neus, last van de sinussen, niezen, keelpijn...

Op naar morgen :trance:

Als ik dan hoor dat het bij anderen nog warmer is binnen... geen idee hoe jullie dat doen!

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#69 Geplaatst 02 juli 2015 - 00:44

Wij komen net thuis van bbq bij schoonfamilie. Het is nu echt zalig buiten, zit nog efkes op terras en heb zin om hier blijven te zitten, maar mijn man moet morgen werken dus zal ook maar best mijn bedje opzoeken. En met bedje bedoel ik bakoven  :trance:

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#70 Geplaatst 02 juli 2015 - 04:53

Bekijk berichtMurron, op 01 juli 2015 - 12:46, zei:

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een tweede kleed voor mijn trouw zaterdag. Ik heb een kleedje met halflange mouwen en vrij dikke stof en dat kan ik echt geen hele dag dragen in bijna 40 graden (hoe mooi het ook is :( ) en heb gelukkig nog een fris kleedje gevonden. Hopelijk krijgen we geen onweer tijdens onze barbecue.

van harte gefeliciteerd met je nakend huwelijk !!!
jullie gaan in ieder geval schoon weer hebben, toch leuk voor wanneer je de foto's wil maken
krijgen we een fotootje van je kleedje?
Ik ben dol op trouwkleren, hoe meer ik er te zien krijg hoe liever ik het heb, waarschijnlijk omdat ik zelf nog nooit een echt trouwkleed heb gehad en dat is iets waar ik in de toekomst toch graag verandering zou in brengen (ik zou graag met halve trouwboek vernieuwing van de geloftes doen en dan eindelijk eens een echt trouwkleed aandoen)
Maar tot zolang dat nog niet gebeurd is kwijl ik dan graag op andermans trouwkledij
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 02 juli 2015 - 08:04

Gisteren om half 12 liep ik nog te zweten toen ik naar huis wandelde. Het blijft echt doef. Mijn kamer is een sauna geworden ondertussen. Beneden in huis valt het wel goed mee. Het is beneden nu een goeie 24 bijna 25°C. Ondertussen maar grote waterkommen gezet ipv hun kleintjes.
Geplaatste afbeelding

patje div900
patje div900
  • 354 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 02 juli 2015 - 08:18

deze nacht rampweer
dochter opgestaan slaapt op de zolderkamer was daar 35 graden ze heeft in de zetel beneden verder geslapen heb de vensters volledig opengezet 2 dakramen deze nacht en om 5 uur terug toe gedaan was toch gedaald de temperatuur
bij mij op de kamer vensters open rolluik op spleetjes en de poezen voor de rolluik aan de binnezijde voor een beetje lucht
hier in de living  nu 26,5 graden da's voor de ganse dag alles word verduisterd en toegehouden

t mag al gaan stoppen voor mij k heb er een bloedhekel aan azo heet
warm oké maar dit is er weer helemaal over

Bewerkt door patje div900, 02 juli 2015 - 08:19.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#73 Geplaatst 02 juli 2015 - 08:40

Gisteren was het hier ruim boven de 33 graden binnen, toen ik thuiskwam dan, overdag weet ik verder niet. We hebben alles dicht. Ramen, deuren, gordijnen, alles. Om te proberen de warmte buiten te houden.
Zodra het buiten net zo warm is al binnen (of koeler, als je dat kunt zeggen met 30 graden of meer) gaan gordijnen en deuren open om te proberen de boel binnen weer wat af te koelen.
Gister werkte het goed. Hopelijk vandaag ook. Vandaag ben ik thuis, dus ik kan ervoor zorgen dat de katjes een beetje koelte krijgen af en toe.

Natte handdoeken, ijsklontjes, bakken water......... denk dat het wel nodig is

Dit was net de temperatuur hier:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 02 juli 2015 - 08:56

Ik zei dat we de airco nog maar amper opgezet hadden, maar gisteren toch voor de eerste keer op 3 plaatsen in huis opgezet.
Alsook 3/4 van de nacht met airco op geslapen.
Nu staat alles open aan de niet zon kant (durf dat 's nachts niet, wegens ongewenste bezoekers...). Poezen krijgen water met ijsblokjes in, extra waterbakjes, paraplu open, extra natvoer,....

Poezen liggen nu vooral languit op de grond. Of buiten onder een boom of struik op de nu nog koude steentje (omdat daar nooit zon aan kan). Ook de buurtpoezel vind dit fijn :-).

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#75 Geplaatst 02 juli 2015 - 09:50

Bekijk berichtMurron, op 01 juli 2015 - 12:46, zei:

Interessante tips van Knack:
http://m.weekend.kna...letter-RNBDAGKN

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een tweede kleed voor mijn trouw zaterdag. Ik heb een kleedje met halflange mouwen en vrij dikke stof en dat kan ik echt geen hele dag dragen in bijna 40 graden (hoe mooi het ook is :( ) en heb gelukkig nog een fris kleedje gevonden. Hopelijk krijgen we geen onweer tijdens onze barbecue.
Proficiat gewenst met jullie huwelijk.
ik wens jullie een hele mooie dag!

Bewerkt door lilymaya, 02 juli 2015 - 10:00.